Se strânge lațul în jurul ungurilor! Ucraina pune capăt tranzitului de petrol rusesc din 1 ianuarie 2025

30 Aug. 2024, 12:12
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
30 Aug. 2024, 12:12 // Actual //  bani.md

Ucraina va suspenda tranzitul petrolului și gazului rusesc către Europa începând cu 1 ianuarie 2025, dar este pregătită să transporte resurse energetice din alte țări, a declarat Mihail Podolyak, consilier al președintelui ucrainean, într-un interviu acordat „Novini Live”.

Podolyak a explicat că Ucraina va opri tranzitul gazului și al petrolului rusesc prin teritoriul său și a menționat că Uniunea Europeană a diversificat deja sursele de energie, reducând semnificativ dependența de Rusia. „Da, acest gaz ar putea proveni, de exemplu, din țările din Asia Centrală. Europa a diversificat furnizările de petrol și gaz din Rusia și acestea nu mai joacă rolul de acum 10 sau chiar 5 ani. În plus, începând cu 1 ianuarie 2025, se va opri și funcționarea oleoductului „Drujba”, care furniza petrol Slovaciei, Cehiei și Ungariei. Conform unei rezoluții a UE, aceste țări trebuie să găsească modalități de diversificare a furnizărilor de petrol și să oprească tranzitul petrolului rusesc prin Ucraina. Aceeași regulă se aplică și gazului”, a spus Podolyak.

El a adăugat că, dacă una dintre țările europene dorește să primească gaz din Kazahstan sau Azerbaidjan, Ucraina este „pregătită să îl transporte”. Totuși, pentru aceasta este necesară „logistica corespunzătoare, cererea și contractele care vor stipula clar rolul de tranzit al Ucrainei”.

Contractul de tranzit al gazului între Gazprom și Naftogaz, care acoperă transportul către Europa de Vest și Centrală prin teritoriul ucrainean, expiră la sfârșitul anului 2024. Kievul a declarat de mai multe ori că nu va mai prelungi contractul. În august, președintele ucrainean Volodimir Zelensky a reiterat că „contractul cu Rusia nu va fi continuat. Am pus punct aici. În ceea ce privește tranzitul gazului de la alte companii, dacă vor exista cereri din partea unor parteneri europeni, vom lua în considerare alte opțiuni”, a spus Zelensky.

În prezent, petrolul rusesc este livrat prin oleoductul „Drujba” către Ungaria, Cehia și Slovacia. Ramura nordică a oleoductului trece prin Belarus și Polonia în Germania, iar ramura sudică trece prin Ucraina către Slovacia, Cehia și Ungaria. Anterior, Germania era principalul cumpărător de petrol rusesc prin „Drujba”, dar livrările către această țară au fost suspendate la începutul anului 2023 din cauza sancțiunilor impuse de UE asupra ramurii nordice a oleoductului. În august, filiala kazahă a companiei italiene Eni, Agip Caspian Sea, a început livrările de petrol kazah în Germania prin acest oleoduct. Aceasta este a treia companie din Kazahstan care exportă petrol în Germania prin „Drujba”.

În iulie, Ucraina a oprit tranzitul petrolului de la compania rusă Lukoil către Slovacia și Ungaria, ca urmare a extinderii sancțiunilor impuse de Consiliul Național de Securitate și Apărare al Ucrainei, care au inclus și interdicția de tranzit.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală