SFS a încasat 42 miliarde de lei în 11 luni ale anului 2021. La Bugetul de stat au ajuns 17,7 miliarde de lei

01 Dec. 2021, 14:43
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
01 Dec. 2021, 14:43 // Actual //  MD Bani

În 11 luni ale anului 2021 Serviciul Fiscal de Stat (SFS) a încasat 42 de miliarde lei. Suma este cu 17,3% mai mare în raport cu perioada similară a anului 2020, adică cu peste cu peste 6,1 miliarde de lei.

Astfel, la Bugetul de stat, în 11 luni ale anului 2021 s-au încasat 17,7 miliarde lei, ceea ce constituie cu 2,7 miliarde lei mai mult comparativ cu aceeași perioadă a anului 2020, sau o creștere de 18,1 %.

La Bugetele locale s-au înregistrat încasări în sumă de 4,7 miliarde lei, ceea ce reprezintă cu 963,9 milioane lei mai mult comparativ cu perioada similară a anului precedent sau cu 26,0 %.

De asemenea, la Bugetul asigurărilor sociale de stat, în perioada menționată, s-au încasat 14,7 miliarde lei, ceea ce constituie cu 1,9 miliarde lei mai mult comparativ cu perioada similară a anului precedent, sau o creștere de 14,7 %.

Totodată, la Fondurile asigurărilor obligatorii de asistență medicală s-au acumulat 5,0 miliarde lei, ceea ce constituie cu 639,6 milioane lei mai mult în comparație cu perioada similară a anului 2020 sau cu 14,8 %.

 

Realitatea Live

09 Dec. 2025, 14:22
 // Categoria: Au Bani // Autor:  Grîu Tatiana
09 Dec. 2025, 14:22 // Au Bani //  Grîu Tatiana

Consumatorii de energie termică vor primi compensații automate pentru serviciile necalitative. Consiliul de administrație al Agenției Naționale pentru Reglementare în Energetică (ANRE) a aprobat, în ședință publică, un nou Regulament privind indicatorii de calitate ai serviciilor de distribuție și furnizare a energiei termice, care va intra în vigoare la 1 ianuarie 2026 și care întărește obligațiile operatorilor față de consumatori.

Documentul introduce indicatori generali și garantați de calitate, care reglementează continuitatea furnizării energiei termice și a apei calde menajere, parametrii tehnici ai agentului termic, precum și calitatea relațiilor dintre distribuitori, furnizori și consumatori. Noile reguli se aplică atât consumatorilor existenți, cât și persoanelor fizice și juridice care solicită racordarea la rețelele termice, pentru fiecare loc de consum în parte.

Unul dintre cele mai importante elemente ține de compensațiile financiare pentru nerespectarea indicatorilor garantați. În cazul depășirii duratei admisibile a întreruperilor programate sau neprogramate, furnizorii vor achita consumatorilor câte 10 lei pentru fiecare oră de întârziere în primele 10 ore, iar după acest prag – o sumă fixă de 240 de lei, la care se adaugă din nou câte 10 lei pentru fiecare oră de întârziere. Pentru lipsa informării la timp despre întreruperi, compensația este de 100 de lei per caz.

Regulamentul stabilește și termene stricte pentru eliberarea avizelor de racordare și conectarea la sistemul centralizat. Distribuitorul este obligat să răspundă solicitărilor de aviz în maximum 15 zile, iar pentru întârziere va plăti 140 de lei plus 15 lei pentru fiecare zi de depășire. Pentru nerespectarea termenului de racordare, compensația pornește de la 400 de lei, la care se adaugă 50 de lei pentru fiecare zi de întârziere.

Pe partea tehnică, unitățile termoenergetice sunt obligate să asigure temperaturi conforme: minimum +18°C în încăperile locuibile (+20°C în odăile de colț) și temperaturi ale apei calde menajere între +50°C și +60°C. Pentru livrarea energiei sau apei calde la parametri neconformi, furnizorul va achita câte 100 de lei pentru fiecare consumator afectat. Reclamațiile privind calitatea agentului termic trebuie examinate în cel mult 5 zile lucrătoare, iar întârzierea se sancționează cu 50 de lei pentru fiecare zi de depășire a termenului.

Compensațiile se vor acorda automat, fără ca oamenii să fie nevoiți să le solicite, și vor fi incluse direct în facturile lunare pentru energia termică. Sumele vor fi considerate plăți în avans pentru consumator, iar costurile acestor compensări nu vor putea fi incluse în tarifele reglementate. Mai mult, dacă prejudiciul este cauzat de distribuitor, acesta va trebui să restituie furnizorului compensațiile achitate consumatorilor.

ANRE își rezervă și dreptul de a sancționa operatorii la nivel de tarife.

Unitățile termoenergetice vor fi obligate să țină o evidență detaliată a întreruperilor, deranjamentelor, incidentelor și avariilor, să raporteze periodic ANRE și să publice anual pe paginile web rapoartele privind indicatorii de calitate. Datele vor fi păstrate cel puțin cinci ani, pentru a permite verificări, inclusiv în caz de litigii sau controale ale autorităților.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII