Şoc în lumea auto: prins cu falsuri, un producător auto japonez suspendă vânzările la nivel mondial

21 Dec. 2023, 12:37
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
21 Dec. 2023, 12:37 // Actual //  bani.md

În aproape 200 de ocazii, testele de siguranţă pe modelele Daihatsu au fost manipulate sau nu au fost efectuate cu expertiza cuvenită. Este motivul care provocat decizia de a suspenda vânzarea şi exportul tuturor modelelor pe termen nelimitat. Situaţia a declanşat o inspecţie de către Ministerul Transporturilor japonez la subsidiara Toyota.

Dovezile testelor de siguranţă contrafăcute a dus la stoparea vânzărilor Daihatsu la nivel mondial. O decizie care implică atât piaţa japoneză, cât şi pe cea de export.

Motivul este mistificarea testelor referitoare la siguranţa maşinii. Măsura, decisă de companie, subsidiară a Toyota din 1967, vine în urma unui raport realizat de o comisie externă solicitată să facă lumină asupra unor anomalii constatate în aprilie 2023.

Ministerul Japonez al Transporturilor a început o inspecţie la faţa locului la sediul Daihatsu. Inspectorii au vizitat sediul producătorului auto din prefectura Osaka.

Prin urmare, ancheta a relevat că au existat cel puţin 174 de cazuri de teste de siguranţă trucate. Un total de 25 de modele Daihatsu implicate, inclusiv cele foarte vechi. Datând din 1989.

Sunt vizate 6 modele comercializate în prezent

Eistă 6 exemple de gama comercializată în prezent pentru care s-a dovedit contrafacerea testelor de impact frontal. În total, ar fi 88.000 de vehicule implicate, luând în considerare doar cele înmatriculate în 2023.

O serie lungă de concluzii au ajuns pe biroul ministrului japonez al Transporturilor, care a programat deja o inspecţie la sediul Daihatsu din prefectura Osaka.

Intervievat de presa japoneză, Sochiro Okudaira, preşedintele Daihatsu, a recunoscut culpa companiei. Okudaira a mai precizat că responsabilitatea pentru ceea ce s-a întâmplat revine în întregime propriei sale conduceri. O responsabilitate care reprezintă, după cum a precizat acelaşi Okaidura, „trădarea încrederii faţă de clienţii săi”.

Evaluările efectuate de EuroNcap asupra modelelor Daihatsu din ultimii ani arată astfel: sunt 5 modele Daihatsu, scoase pe poarta fabricii între 2000 şi 2008 – Terios (2008), Cuore (2008), Materia (2007) şi Sirion (2005) – care au obţinut 4 stele. În timp ce Sirion, din 2000, a primit 3 stele.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII