GRAMMA Wines, un producător de vinuri din Iași a ales să folosească tehnologia blockchain pe etichetele unor sticle de vin. Recent, compania a achiziționat 27 de NFT-uri (non-fungible tokens) din colecţia „Strămoși“ lansată pe Elrond, pe care le-a transformat în etichete fizice într-una dintre edițiile limitate de sticle de vin. Prin această metodă, GRAMMA Wines își propune să promoveze turismul românesc, dar și să implementeze astfel noile trenduri din lumea digitală.
Acestea vor fi primele vinuri NFT din spațiul românesc.
Colecția „Strămoși“ lansată ca NFT pe rețeaua românilor de la Elrond reprezintă o colecţie de imagini inspirate din folclorul românesc, iar o parte din fondurile primite din vânzarea colecției vor fi folosite pentru a promova turismul românesc, o componentă pe care și GRAMMA Wines o explorează o dată cu lansarea conceptului de locuire în vie.
Ideea îi aparține lui Marian Olteanu, care a investit inițial 3 EGOLDS, ceea ce înseamnă echivalentul a 1.200 de dolari. Ulterior a investit în alți 11 strămoși.
„Am integrat desenele achiziționate în eticheta unuia dintre vinurile din ediție limitată. Arta digitală va face parte din viitorul vinului, iar noi facem primii pași în această lume. Colecția pe care am achiziționat-o se potrivește atât cu linia noastră de comunicare vizuală, cât și cu ideea de promovare a turismului local, o inițiativă pe care o explorăm la GRAMMA Wines,” a explicat Marian Olteanu, general manager GRAMMA Wines.
În prezent, colecția limitată de vinuri este disponibilă cu patru dintre desenele achiziționate în sistem NFT, iar primii clienți au fost cei din comunitatea pasionată de tehnologie și blockchain.
Prețurile pentru o sticlă de vin sunt afișate în crypto, mai exact în EGLD.
Comunitatea crypto a primit cu entuziasm colecția limitată de vinuri GRAMMA x Strămoși. Datorită implementării NFT-urilor, crama este una dintre puținele companii care au găsit o utilitate practică a NFT-urilor, dincolo de a fi un early adopter pentru o tehnologie nouă.
În paralel, Gramma a anunţat la începutul anului că vrea să mizeze pe turism viticol şi va investi circa 1 milion de euro într-un proiect cu căsuţe modulare.
Gramma are o capacitate totală de producţie de 100.000 de litri, iar anul acesta a produs circa 90.000 de litri, echivalentul a 120.000 de sticle.