SUA prinse în capcană: Un aliat din Orientul Mijlociu face jocul Rusiei, abandonând America

08 Iun. 2023, 10:35
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
08 Iun. 2023, 10:35 // Actual //  bani.md

Războiul declanșat de Vladimir Putin în Ucraina acum peste 450 de zile a produs mari schimbări pe scena geopolitică a lumii, iar multe state au impus sancțiuni Rusiei. Însă au existat și excepții, astfel că un aliat al Statelor Unite din Orientul Mijlociu, Emiratele Arabe Unite a făcut jocul Moscovei în timpul conflictului, îndepărtându-se de America.

Experții consideră că Statele Unite nu trebuie să stea nepăsătoare și să ia atitudine în privința Emiratelor Arabe Unite, un vechi partener al Washingtonului, care și-a intensificat legăturile cu regimul lui Putin și nu a aderat la sancțiunile occidentale, potrivit Washington Times.

Deși mulți dintre aliații istorici ai Americii pretind că sunt în continuare prieteni, ei lucrează de fapt pentru a submina interesele SUA în regiunea Orientului Mijlociu, așa cum este cazul Emiratelor Arabe Unite.

Emiratele, văzute cândva un aliat de încredere al Americii, acum adoptă politici care reflectă ostilitate față de Statele Unite, în regiune. Academicianul Matthew Hedges susține că Emiratele au lucrat cu americanii la apogeul ”războiului împotriva terorii”.

Dar acum, cu apariția Rusiei și Chinei, ca amenințări existențiale la adresa securității și intereselor americane din Orientul Mijlociu, EAU au început să facă jocurile Rusiei.

De fapt, acțiunile sale recente care facilitează o creștere masivă a influenței ruse și chineze în regiune obligă pe cineva să se întrebe dacă SUA ar trebui să continue să trateze Emiratele Arabe Unite ca pe un prieten și aliat.

Emiratele Arabe Unite oferă în mod activ acces comercial firmelor din Rusia, ajutând Moscova să eludeze sancțiunile occidentale. În plus, unele surse spun că EAU și Rusia au creat o alianță în domeniul Serviciilor de Informații, care să vizeze SUA și Marea Britanie.

Parteneriatul în creștere al Emiratelor Arabe Unite cu Rusia reprezintă o amenințare imediată la adresa intereselor SUA în regiunea Orientului Mijlociu, a securității europene și a statului de drept internațional.

Rapoartele recente ale Consiliului Național de Informații din Statele Unite subliniază necesitatea critică de a reevalua relația SUA cu Emiratele Arabe Unite. Buna-credință generată la Washington față de Emiratele Arabe Unite în trecut a făcut loc unei ostilități emergente care necesită o reevaluare a faptului dacă Abu Dhabi mai poate fi tratat ca un partener prietenos.

Washingtonul nu poate sta cu mâinile în brațe în timp ce Emiratele Arabe Unite se îndreaptă spre China și Rusia. O America tăcută va fi văzută ca un factor favorizant, pe măsură ce regiunea va aluneca în mâini ostile. Acest lucru a început deja, deoarece și alte națiuni africane cedează în fața Moscovei și Beijingului.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală