Super-petrolierul abandonat cu rezervoarele pline: Poate exploda. „Va fi cel mai mare dezastru ecologic din istorie”

28 Mart. 2023, 14:49
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
28 Mart. 2023, 14:49 // Actual //  Lupu Eduard

Un super-petrolier care conține mai mult de un milion de barili de petrol este „probabil să se scufunde sau să explodeze în orice moment”, declanșând un dezastru ecologic și umanitar, a declarat un oficial al Națiunilor Unite pentru Sky News.

Petrolierul FSO Safer a fost abandonat în 2015 în largul coastei Yemenului, când războiul civil a început în țara din Orientul Mijlociu. De atunci, nava putrezește.

„Este o navă veche, un super-petrolier fabricat în 1976, cu tehnologie din acea epocă și, prin urmare, nu este doar vechi, ci și neîntreținut. Este probabil să se scufunde sau să explodeze în orice moment. Cei care cunosc nava, inclusiv căpitanul care obișnuia să comandă vasul, îmi spun că este o certitudine.

Nu este o chestiune de „dacă”, ci de „când”, deci este important să acționăm cât de repede putem, altfel se vor scurge în cele din urmă un milion de barili (aproximativ 135.000 de tone) de petrol în Marea Roșie. Nu avem într-adevăr nicio cale de ieșire decât să rezolvăm problema”, spune David Gressly, coordonatorul pentru Yemen al Națiunilor Unite.

Nava ar aparține rebelilor Houthi, care au declanșat războiul civil și care sunt susținuți financiar de Iran pentru a provoca haos în țara din orient. Vasul nu este asigurat, motiv pentru care nimeni nu intervine oficial pentru a îndepărta pericolul.

Conform simulărilor recente ale revistei științifice Nature Sustainability, o scurgere de petrol ar dura două până la trei săptămâni și s-ar răspândi în apele Mării Roșii până în Arabia Saudită, în Eritreea și în jos până la Djibouti.

În câteva zile ar închide porturile cheie din Yemen la Marea Roșie, Hudayah și Salif, punând brusc capăt ajutorului alimentar pe care se bazează aproape 6 milioane de oameni, arată o analiză Sky News.

Majoritatea importurilor de combustibil s-ar opri și ele, ceea ce contează deoarece 8 milioane de oameni din Yemen se bazează pe pompe sau camioane alimentate cu combustibil pentru a-și obține apa proaspătă.

Mai în sus, pe coasta Yemenului, se estimează că 2 milioane de oameni se bazează pe instalațiile de desalinizare pentru apa lor, dar aceste instalații ar fi, de asemenea, contaminate de scurgerea de petrol și ar trebui să se închidă.

Efectele asupra mediului ar fi profunde, distrugând sau dăunând recifelor de corali din zonă și pădurilor de mangrove de coastă protejate.

Nature Sustainability prezice că, în decurs de trei săptămâni, scurgerea petrolului ar putea ucide aproape tot stocul de pescuit al Mării Roșii din Yemen, periclitând viețile a milioane de oameni care trăiesc în comunitățile de coastă care se bazează pe ocean pentru hrana și mijloacele de trai.

Dr. Hisham Nagi, profesor de științe de mediu la Universitatea Sana’a din Yemen, a declarat pentru Sky News: „Din păcate, petrolierul este situat lângă un recif de corali foarte, foarte sănătos și un habitat curat cu o mulțime de specii de organisme marine.

ONU este atât de disperată să oprească scurgerea petrolului, încât tocmai a finanțat în mod participativ achiziționarea unui alt petrolier pentru a începe o operațiune de salvare.

Dar, în ciuda costului potențial de 20 de miliarde de dolari al îndepărtării efectelor scurgerii de petrol, ONU nu a găsit încă 34 de milioane de dolari din necesarul total de 130 de milioane de dolari de care are nevoie pentru a finaliza lucrarea de mutare a țițeiului în alt vas.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

Realitatea Live

19 Apr. 2024, 12:18
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
19 Apr. 2024, 12:18 // Actual //  Lupu Eduard

Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, a făcut public faptul că pentru a remedia situația restanțelor salariale ale angajaților de la Calea Ferată a Moldovei, guvernul va recurge la un credit în valoare de 35 de milioane de lei. Acest credit va fi obținut de la Loteria Moldovei, o întreprindere cu capital majoritar de stat, cunoscută în principal pentru activitățile sale de jocuri de noroc.

Acești bani sunt pentru achitarea salariilor timp de o lună.

Potrivit declarațiilor ministrului Spînu, făcute în cadrul emisiunii „Cutia neagră”, această mișcare financiară este parte a unui plan de achitare a salariilor, însă nu a oferit detalii despre condițiile împrumutului oferit de Loteria Moldovei. A precizat că doar că e o decizie a consiliilor celor două companii și că există un contract. Cu toate acestea, decizia de a lua un împrumut de la Loteria Moldovei a stârnit întrebări și discuții în mediul public, cu privire la raționalitatea acestei alegeri și la implicațiile pe termen lung.

În timp ce oficialii guvernamentali au asigurat că această mișcare este parte a unei strategii gândite cu atenție pentru a asigura viabilitatea financiară a Căii Ferate a Moldovei, mulți rămân curioși să vadă cum se va derula acest proces și care vor fi efectele pe termen lung ale acestei decizii neconvenționale.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău