Mesageria Telegram a devenit profitabilă pentru prima dată în cei trei ani de monetizare, a anunțat fondatorul său, Pavel Durov.
„În acest an, numărul abonaților Telegram Premium s-a triplat, depășind 12 milioane. Veniturile noastre din publicitate au crescut de câteva ori. Ca rezultat, veniturile totale ale Telegram în 2024 au depășit 1 miliard de dolari, iar încheiem anul cu rezerve financiare de peste 500 de milioane de dolari, fără a include activele cripto”, a declarat el.
Durov a subliniat că în acest an au fost lansate mai multe actualizări legate de monetizare, printre care se numără funcții precum Telegram Stars, mini-aplicații, cadouri, Telegram Business și Telegram Gateway. Potrivit acestuia, aceste rezultate demonstrează că „platformele de socializare pot atinge sustenabilitatea financiară rămânând independente și respectând drepturile utilizatorilor”.
Potrivit unui raport al Financial Times (FT), citat de RBK, bazat pe date financiare, Telegram a avut anul trecut venituri de 342 milioane de dolari, cheltuieli operaționale de 108 milioane de dolari și o pierdere netă de aproximativ 173 milioane de dolari după plata taxelor.
În prima jumătate a acestui an, Telegram a demonstrat o performanță financiară solidă. Veniturile din publicitate au fost de 120 milioane de dolari (de două ori mai mult decât anul precedent), iar vânzările de abonamente au atins 119 milioane de dolari (comparativ cu 32 milioane anterior). De asemenea, compania a câștigat semnificativ din vânzarea criptomonedei proprii, Toncoin. În total, veniturile Telegram din vânzarea activelor digitale au însumat 353 milioane de dolari, dintre care 348 milioane provin din Toncoin.
Abonamentul plătit Telegram Premium a fost introdus în iunie 2022. În septembrie 2024, numărul abonaților a depășit pentru prima dată 10 milioane. Telegram Stars, sau Stelele Telegram, o monedă virtuală pentru utilizarea în mini-aplicații, a fost lansată pe platformă în iunie 2024.