Tesla va monitoriza șoferii prin intermediul camerelor de la bord. Până acum Elon Musk a respins această practica

28 Mai 2021, 17:44
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Dumitrita Culiuc
28 Mai 2021, 17:44 // Bani și Afaceri //  Dumitrita Culiuc

Mașinile Tesla Model 3 și Y vor monitoriza de acum șoferii prin intermediul camerelor aflate deasupra oglinzii retrovizoare.

Mașinile vor activa automat și vor folosi camerele de la bord atunci când este setat modul autopilot, pentru a verifica dacă șoferii sunt atenți la drum, dacă au mâinile pe volan sau alte detalii importante cu privire la utilizarea în siguranță a modului.

Până acum, Tesla s-a bazat pe senzorii de pe volan pentru a verifica dacă șoferii păstrează mâna pe el, dar utilizatorii au reușit să păcălească acești senzori. În spațiul online au apărut diverse filmulețe în care șoferii dorm sau își preocupă timpul cu altceva după ce au activat autopilotul, scrie Business Insider.

„Camera din bord de deasupra oglinzii retrovizoare poate acum detecta și avertiza lipsa de atenție a șoferului în timp ce pilotul automat este pornit. Datele camerei nu părăsesc mașina în sine, ceea ce înseamnă că sistemul nu poate salva sau transmite informații decât dacă este activată partajarea datelor”, a fost comunicatul oficial al Tesla către șoferi.

Până acum, Tehnoregele Tesla, Elon Musk, a respins utilizarea camerelor și a senzorilor cu infraroșu pentru a urmări mișcările și ochii șoferilor, spunând că aceste funcții sunt ineficiente.

Anul trecut, Tesla și-a activat camerele orientate spre cabină instalate în vehiculele sale Model 3 și Y într-o actualizare de software. Camera, dacă ar fi aprobată de șofer, ar “ajuta inginerii să dezvolte caracteristici de siguranță și îmbunătățiri în viitor”, a spus Tesla în notele sale de lansare din acel moment.

 

Realitatea Live



22 Iun. 2021, 10:28
 // Categoria: Au Bani // Autor:  Dumitrita Culiuc
22 Iun. 2021, 10:28 // Au Bani //  Dumitrita Culiuc

Jetoanele nefungibile (NFT) au luat cu asalt lumea criptografică recent, devenind un pilon cultural. Non Fungible Token (NFT) este un jeton criptografic de pe blockchain care reprezintă un tip unic de activ.

Deoarece NFT-urile nu sunt interschimbabile, ele pot acționa ca dovadă a autenticității și a proprietății în domeniul digital. Înseamnă mai mult sau mai puțin că este unic și nu poate fi înlocuit cu altceva. De exemplu, un bitcoin este fungibil – schimbi unul cu alt bitcoin și vei avea exact același lucru. Cu toate acestea, un card de tranzacționare unic nu este fungibil. Dacă l-ai schimbat cu un alt card, ai avea ceva complet diferit, scrie playtech.ro.

La un nivel foarte ridicat, majoritatea NFT-urilor fac parte din blockchain-ul Ethereum. Ethereum este o criptomonedă, cum ar fi Bitcoin sau Dogecoin, dar blockchain-ul său acceptă și aceste NFT-uri, care stochează informații suplimentare care le fac să funcționeze diferit de, să zicem, o monedă ETH. Este demn de remarcat faptul că alte blockchains își pot implementa propriile versiuni de NFT-uri. NFT-urile pot fi cu adevărat orice digital (cum ar fi desene, muzică, creierul tău descărcat și transformat într-un AI), dar o mare parte din entuziasmul actual este în jurul utilizării tehnologiei pentru a vinde artă digitală.

Iată cele mai valoroase NFT-uri vândute vreodată:

Everydays: The First 5000 Days, Beeple – 69 milioane de dolari

Casa de licitații de renume mondial Christie’s și artistul Mike Winkelmann, cunoscut sub numele de Beeple, au făcut istorie în domeniul NFT către sfârșitul lunii februarie. Christie’s a lansat prima licitație a unui NFT fără nicio lucrare fizică însoțitoare. Licitarea a crescut la un milion de dolari în câteva minute și, în cele din urmă, s-a vândut cu 69 de milioane de dolari. Această colecție de lucrări este intitulată „Everydays: The First 5000 Days” (În fiecare zi: primele 5000 de zile). A fost descrisă ca o piesă acumulativă formată din cinci mii de imagini – una pentru fiecare zi din mai 2007, care acoperă ultimii 13 ani. Cumpărătorii, colecționarii NFT din Singapore, Metakovan și Twobadour, consideră că piesa va avea „o valoare de un miliard de dolari cândva”.

CryptoPunk #3100 – 7.58 milioane de dolari

Această piesă specială este cel mai scump CryptoPunk și este, de asemenea, una dintre cele nouă Alien Punks. A parcurs un drum lung de la a-și începe călătoria cu o ofertă de 76 de dolari în 2017, până la prețul final de vânzare de 7,58 milioane de dolari, în luna martie a acestui an.

CryptoPunk #7804 – 7.57 milioane de dolari

Acest CryptoPunk face parte din cele nouă Alien Punks de Larva Labs. Vânzarea sa a avut loc în martie și a ajuns să aducă cu doar 10.000 de dolari mai puțin decât CryptoPunk #3100.

Crossroads, Beeple – 6.6 milioane de dolari

Această piesă de artă oferă o privire atentă asupra stilului iconic al lui Beeple, care tinde să se concentreze în jurul unor personaje publice batjocoritoare, cu o întorsătură distinctă distopică.

Primul tweet al CEO-ului Jack Dorsey – 2.9 milioane de dolari

CEO-ul Twitter, Jack Dorsey, a scos la licitație primul său tweet (implicit și al platformei Twitter) ca NFT. Tweetul, postat pe 6 martie 2006, a fost pus în vânzare prin intermediul platformei NFT, Valuables. Dorsey a adăugat că toate încasările din vânzarea NFT vor fi convertite în bitcoin și donate către GiveDirectly, o organizație caritabilă care îi susține pe cei care trăiesc în sărăcie. Un total de aproximativ de 2,9 milioane dolari a fost strâns și donat pentru această cauză.

Cele mai scumpe NFT-uri din lume

CryptoPunk #6965: – 1.6 milioane de dolari

Un alt CryptoPunk care intră în lista celor mai scumpe NFT-uri este CryptoPunk #6965. CryptoPunk #6965 face parte dintr-o serie de personaje concepute în 2017 de tânăra companie americană Larva Labs, care a avut o contribuţie majoră la dezvoltarea pieţei de NFT-uri.

“Genesis”, Axie Infinity – 1.5 milioane de dolari

Axie Infinity este un joc din lumea virtuală pe Ethereum, în care jucătorii pot cumpăra și crește creaturi fantastice cunoscute sub numele de Axies. În februarie anul curent, o proprietate din cadrul jocului s-a vândut cu suma de 1,5 milioane de dolari. Danny, vânzătorul de proprietăți virtuale, le-a spus adepților săi de pe Twitter: „Aceasta este cea mai mare vânzare digitală de teren înregistrată vreodată pe blockchain”.

CryptoPunk #4156 – 1.5 milioane de dolari

CryptoPunk este o colecție de zece mii de caractere unice, cu dovada proprietății stocate pe blockchain-ul Ethereum. Au fost primele NFT-uri de pe Ethereum și au inspirat standardul ERC-721 care alimentează cele mai multe elemente de artă digitală și colecții. De data aceasta, avem o piesă de artă pixelate, generată de algoritm, care alcătuiește una dintre cele 24 de piese Ape Punks vândute în februarie, la începutul acestui an.

Forever Rose – un million de dolari

Forever Rose a fost cea mai scumpă operă de artă virtuală din lume în 2018, când s-a vândut cu un milion de dolari de Ziua Îndrăgostiților. Creată de artistul Kevin Abosch, anunțat ca un pionier în arta cripto, piesa este o fotografie digitală unică. Abosch a vândut, de asemenea, o fotografie a unui cartof unui om de afaceri pentru aproximativ un milion de euro.

Metarift – 904.413 de dolari

Acest videoclip fascinant creat de artistul cu pseudonimul Pak, prezintă un grup de obiecte sferice care alcătuiesc simbolul infinitului, care se deplasează pe un fundal negru. Nu ne-am fi putut gândi la o încheiere mai hipnotică în acest top zece.