Conform datelor Agenției Internaționale pentru Energie (IEA), vânzările de SUV-uri la nivel mondial au determinat, anul trecut, creşterea emisiilor de gaze cu efect de seră la aproximativ un miliard de tone de dioxid de carbon.
Cele 330 de milioane de vehicule de acest tip aflate în circulaţie au produs, în 2022, o cantitate de emisii echivalentă cu cele ale Marii Britanii şi Germaniei cumulate. Doar cinci state din întreaga lume au produs, anul trecut, peste un miliard de tone de emisii cu efect de seră.
Pentru că sunt mai mari şi mai grele faţă de maşinile obişnuite, SUV-urile consumă în medie cu 20% mai mult combustibil. Astfel, în 2022, autovehiculele au fost responsabile pentru o treime din creşterea cererii de petrol la nivel global, potrivit studiului citat de The Guardian.
Conform IEA, dacă în 2012 o cincime din mașinile noi cumpărate erau SUV-uri, procentul a crescut la 46% în 2022. Cele mai importante creșteri au fost în SUA, India și Europa. Agenția a mai transmis că unul din șase SUV-uri vândute anul trecut a fost electric, dar popularitatea acestora din urmă nu este suficientă pentru a compensa creșterea consumului de carburanți. În plus, specialiştii avertizează că “SUV-urile electrice necesită baterii de alimentare mai mari, astfel încât o piață în creștere a acestora ar pune presiune suplimentară pe lanțurile de aprovizionare și ar crește și mai mult cererea pentru minerale critice necesare în fabricarea acestora”.