Un bărbat a plătit 129.000 de euro pentru un ton. Cine urmează să guste din peștele care a costat o avere

05 Ian. 2022, 14:50
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
05 Ian. 2022, 14:50 // Au Bani //  MD Bani

Un ton de 211 kilograme a fost adjudecat pentru 129.000 de euro la tradiţionala licitaţie de Anul Nou de la Tokyo, câştigată miercuri, 5 ianuarie, de un bucătar cu stea Michelin.

Suma plătită la prima licitaţie a anului la piaţa de peşte Toyusu a scăzut pentru al treilea an consecutiv, cererea fiind în continuare afectată de pandemie.

Valoarea de 16,9 milioane de yeni plătită miercuri de un patron de restaurant şi de un angrosist pentru un ton roşu uriaş s-a situat mult sub recordul din 2019, când un exemplar din preţuitul peşte a fost adjudecat în schimbul unei sume de peste 333 de milioane de yeni.

Prima licitaţie a anului de la piaţa Toyosu este o tradiţie în Japonia ce atrage anual o mulţime de angrosişti şi de patroni de restaurante.

Participanţii la licitaţie cheltuiesc uneori o avere pentru a obţine cel mai scump ton, care este considerat un aducător de noroc şi asigură cumpărătorilor o publicitate importantă.

Tonul cumpărat miercuri a fost capturat în regiunea Aomori (nordul Japoniei), renumită pentru calitatea tonului său, şi a fost adjudecat de Onodera Group, un restaurant de sushi cu stea Michelin, şi Yamayuki, un angrosist japonez.

Câteva ore mai târziu, peştele premiat a fost livrat la un restaurant condus de Onodera, în cartierul luxos Omotesando din Tokyo, pentru a fi tranşat public.

„Am participat la licitaţie în speranţa de a obţine cel mai scump ton, considerat aducător de noroc, şi de a-l servi clienţilor noştri pentru a-şi înveseli puţin anul nou, chiar dacă lumea noastră rămâne marcată de pandemie”, a declarat pentru AFP bucătarul Akifumi Sakagami.

Cel mai scump ton va fi servit clienţilor din Japonia, dar şi celor care trec pragul restaurantelor companiei de peste ocean, inclusiv în Hawaii, New York şi Los Angeles, a adăugat el.

Iubitorii de sushi s-au adunat în faţa restaurantului de lux din Tokyo pentru a aştepta să le vină rândul la râvnitul peşte.

„Îmi place tonul”, a declarat Junko Kawabata, de 78 de ani, arătând cu mândrie un bilet numerotat conform căruia urma să fie prima clientă. „Abia aştept să mănânc o porţie”, a spus ea.

 

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII