Un nou acord de parteneriat pentru dezvoltarea e-commerce

17 Mart. 2023, 10:18
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Dumitrita Culiuc
17 Mart. 2023, 10:18 // Bănci şi Finanţe //  Dumitrita Culiuc
  • Datele unui studiu de piață arată că în Republica Moldova ponderea comerțului electronic (e-comerțul) este de doar 4% din comerțul intern total, cu un volum anual de aproximativ 155 de euro pe cap de locuitor.
  • În țara vecină, România, acest indicator este de patru ori mai mare.

În linie cu activitățile de susținere a clienților și dezvoltării mediului antreprenorial din Republica Moldova, maib anunță despre semnarea unui Acord de Cooperare cu Proiectul Tehnologiile Viitorului, finanțat de USAID, Suedia și Marea Britanie. Acordul semnat la 16 martie 2023 unește eforturile instituțiilor pentru a dezvolta ecosistemul comerțului electronic și a promova soluțiile financiare inovatoare pentru IMM-urile din Republica Moldova.

Cooperarea include o serie de activități care vor sprijini mediul de afaceri să îmbrățișeze tehnologiile, să adere la comerțul electronic, să utilizeze plățile online, să sprijine integrarea pe platformele de marketplace și să dezvolte economia cashless.

Scott Hocklander, șeful Misiunii USAID în Moldova:

„Împreună cu partenerii noștri, Suedia și Marea Britanie, USAID se bucură să anunțe lansarea oficială a parteneriatului cu maib pentru a încuraja IMM-urile din Moldova să se digitalizeze și să profite de beneficiile comerțului electronic. Piețele de comerț electronic interne și externe au un potențial uriaș de creștere și pot contribui la reducerea economiei tenebre și la promovarea unei economii durabile în Moldova. Cu o piață globală de comerț electronic evaluată la 3,5 trilioane dolari, oportunitățile de comerț electronic sunt cu adevărat infinite.

USAID are o istorie de durată deja a susținerii ecosistemului de comerț electronic al Moldovei. De aceea, acest parteneriat cu maib este atât de interesant: creează stimulente și oportunități pentru IMM-urile din Moldova de a adopta comerțul electronic cu finanțare specializată, programe informaționale și promoționale și un mediu de afaceri consolidat”.

Andrii Glevatskyi, vicepreședinte maib, șef al Diviziei Business Banking (IMM):

„În ultima perioadă atestăm un interes tot mai mare al antreprenorilor pentru aderarea la comerțul electronic și implementarea tehnologiilor oferite de maib pentru achitările online. Tendința vine și ca urmare a pandemiei, care a demonstrat cât de important pentru o afacere este să fie bine tehnologizată și orientată către clienți, cu soluții de plată disponibile la un click distanță, dar și ca urmare a preferințelor de plată ale clienților care optează tot mai mult pentru cumpărăturile online.

Maib susține clienții atât prin produsele dedicate e-comerțului, cât și prin consultanța și asistența acordată pe parcursul întregului proces de integrare a tehnologiilor de plată. Suntem onorați să ne unim eforturile cu USAID și Proiectul Tehnologiile Viitorului pentru a ajuta afacerile din Republica Moldova să își dezvolte comerțul electronic la nivelul următor prin soluții simple, securizate, comode”.

Proiectul începe în luna martie a.c. prin activități și evenimente de sprijinire directă a procesului de adopție a comerțului electronic de către întreprinderile mici și mijlocii. Potrivit Doinei Nistor, directoarea Proiectului Tehnologiile Viitorului, în următoarea perioadă vor fi susținute circa 150 de IMM-uri, care vor dezvolta comerțul electronic în Moldova și în regiune, iar mai mulți parteneri își vor uni eforturile în această direcție, inclusiv Alianța Întreprinderilor Mici și Mijlocii din Moldova (AIM) și Camera de Comerț Americană în Moldova (AmCham Moldova), pentru ca e-comerțul să devină o practică, parte a businessului regional.

Maib – unim eforturi, dezvoltăm afaceri!

Despre Proiectul Tehnologiile Viitorului în Moldova, finanțat de USAID, Suedia și Marea Britanie

Proiectul Tehnologiile Viitorului în Moldova, finanțat de USAID, Suedia și Marea Britanie susține dezvoltarea economiei digitale, creative și prietenoase mediului în Moldova. Proiectul, cu un buget de 52,8 mln. USD și o durată de implementare de 5 ani (2021-2026),  promovează, în echipă cu partenerii cheie, inovația și noile tehnologii în următoarele sectoare strategice pentru R. Moldova – tehnologia informațiilor și comunicației (TIC), ingineria, industria ușoară, industriile creative și digital media – pentru a spori competitivitatea și integrarea acestora pe piața globală.

Despre maib

Maib este cea mai mare bancă din Moldova, având importanță sistemică și deservind aproape o treime din populația țării. Din 2018, cel mai mare acționar al maib este un consorțiu, care include Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), Invalda INVL, un grup lider de gestionare a activelor din țările baltice și Horizon Capital, un fond de investiții privat concentrat pe piețele emergente din Europa.

P.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

27 Mart. 2023, 07:19
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
27 Mart. 2023, 07:19 // Actual //  Lupu Eduard

O flotă clandestină formată din vechi petroliere rusești prezintă un risc de dezastru ecologic, scrie Bloomberg.

Petrolierul Turba ar fi trebuit să fie topit de mult. Nava, care este în serviciu de 26 de ani, nu a mai fost supusă unei inspecții complete din 2017, potrivit unei baze de date dedicate promovării transportului în siguranță. De asemenea, nu are asigurare standard și arborează pavilionul unei țări cu o reputație slabă pentru supravegherea siguranței maritime.

Dar, în loc să fie oprită la țărm în Bangladesh, India sau Pakistan pentru dezmembrare, tancul petrolier dat la apă în 1997 încarcă combustibil în portul rusesc Sankt Petersburg.

Pe fondul sancțiunilor UE împotriva Rusiei, Turba a devenit parte dintr-o flotă uriașă de nave fantomă care transportă petrol rusesc în întreaga lume.

Cea mai mare îngrijorare este că unele petroliere mai vechi ar putea să nu fie inspectate și întreținute corespunzător, expunându-le unor accidente catastrofale pe mare.

„Acesta este un dezastru de mediu care așteaptă să se întâmple”, a spus directorul executiv al diviziei de management a Frontline Plc. (unul dintre cei mai mari proprietari de superpetroliere) Lars Barstad.
De regulă, proprietarii încep să ia în considerare posibilitatea demontării petrolierelor după 15 ani de folosință. După 20 de ani, soarta navelor este să ajungă să fie vândute pentru fier vechi.
Ads
Armatorii fac bani cu orice risc

Cu toate acestea, acum armatorii încearcă să mai le folosească câțiva ani, pentru că scoate bani buni de pe urma lor. Sancțiunile împotriva Federației Ruse, introduse pe 5 decembrie anul trecut, obligă navele la trasee mai lungi, crescând cererea și tarifele pentru marfă.

Cel puțin 40 de nave care transportau petrol rusesc în China și India între începutul lunii decembrie și începutul lunii februarie nu aveau asigurare de la membrii International Shipowners Insurers Club sau certificate regulate de management al siguranței, potrivit Equasis, o bază de date privind siguranța maritimă. Trei nave, inclusiv Turba, nu aveau o clasificare care să arate cât de apte să navigheze pe mare erau.

Turba aduce aminte de una dintre cele mai grave scurgeri de petrol din istoria Europei. Petrolierul Prestige s-a rupt în două și a vărsat mii de tone de păcură în largul coastei Spaniei în noiembrie 2002.

Păsările marine, pescuitul, plajele din Spania și Portugalia au fost distruse.

Turba are aceeași vârstă cu Prestige și a preluat recent același tip de marfă din același port rusesc, potrivit companiei de analiză a transportului maritim Kpler.

Există motive întemeiate pentru a renunța la tancurile petroliere care au deja 20 de ani. Adesea, acest lucru se datorează costurilor de menținere a acestora, deoarece cerințele de siguranță și întreținere devin din ce în ce mai împovărătoare.

Rusia a format în secret o flotă de peste o sută de petroliere vechi pentru a eluda restricțiile occidentale privind vânzarea petrolului rusesc după invazia Ucrainei, potrivit brokerilor și analiștilor maritimi.

Federația Rusă, care se bazează foarte mult pe petroliere străine pentru a-și transporta petrolul, a primit peste o sută de nave în acest an prin achiziții directe sau indirecte, potrivit brokerului de transport maritim Braemar.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău