Un nou lockdown în Moldova? Ministrul Economiei: Evident că luăm în considerare un lockdown, discutăm toate scenariile

20 Sept. 2021, 23:21
 // Categoria: Actual // Autor:  Dumitrita Culiuc
20 Sept. 2021, 23:21 // Actual //  Dumitrita Culiuc

Instituirea unui lockdown în Republica Moldova şi mai ales în Chişinău, depinde de gradul de vaccinare a cetăţenilor, de evoluţia virusului, dar şi de cum vor fi respectate măsurile împotriva coronavirusului. Despre aceasta a anunţat ministrul Economiei, Sergiu Gaibu, la emisiunea „Punctul pe Azi” de la TVR Moldova, care a menţionat că pentru a evita un asemenea scenariu, în Chişinău ar putea fi introdus certificatul verde de imunizare împotriva COVID-19.

Sergiu Gaibu spune că noile măsuri împotriva COVID-19 sunt luate de Ministrul Sănătăţii, iar acestea sunt dictate de datele epidemiologice, dar şi de rata de vaccinare anti COVID-19 în Republica Moldova.

„Situaţia dată este monitorizată de Ministerul Sănătăţii. Anume medicii ne pot spune când şi ce măsuri trebuie să fie luate pentru a diminua riscurile cetăţenilor ce ţin de pandemie. Cu toate acestea, din păcate, observăm că gradul de infectare este în creştere şi se planifică anumite măsuri. Cunoaştem că această variantă a virusului are un grad mai mare de infectare, respectiv măsurile trebuie să fie adaptate la situaţia dată. Spre deosebire de valul precedent, există acum posibilitatea de vaccinare. Anumite restricţii au fost puse în aplicare. Apropo, la teatre s-au testat deja şi ar fi mai bine de păstrat un procent mai mare de locuri disponibile, dar în schimb să fie COVID free zone (n. red. zona liberă fără COVID-19 pentru persoanele testate sau vaccinate anti SarsCov2)”, a declarat Sergiu Gaibu.

Totuşi, ministrul spune că un asemenea scenariu este discutat, însă pentru a evita carantina totală, ceea ce ar duce la un impact negativ asupra economiei interne, iniţial sunt impuse o serie de măsuri restrictive anti coronavirus, cum ar fi prezentarea certificatului de vaccinare la intrarea în restaurante, cafenele, baruri, etc.

„Cel mai rău lucru ar fi ca să ajungem în situaţia de lockdown, de aceea trebuie să facem tot posibilul să nu ajungem la această situaţie. Tocmai de aceea sunt necesare anumite măsuri, un pic mai restrictive, dar să permită evitarea lockdown-ului. Conteză procentul populaţiei care este vaccinată, contează restricţiile care se vor lua în anumite regiuni diferenţiate pentru zone cu cod roşu, galben, portocaliu. Evident că luăm în considerare un lockdown, discutăm toate scenariile şi contează şi cât va fi durata acestui lockdown. Din păcate, acest lucru depinde de evoluţia virusului, gradul de conştientizare a populaţiei despre lucrul acesta. Totuşi trebuie de evitat manifestările foarte mari sau cel puţin să fie respectate acele condiţii de verificare, fie că este vaccinat, fie că are anti corpi sau are un test negativ. Deci lucrul acesta trebuie să se respect, mai ales acolo unde sunt aglomeraţiile mari”, a mai precizat ministrul Economiei.

De cealaltă parte, preşedintele Asociaţiei „MĂR”, spune că introducerea certificatelor ar afecta mult activitatea celor din domeniul HoReCa, ţinând cont de rata de vaccinare din R. Moldova. Mai mult ca atât, Aneta Zasaviţchi spune că unele ţări care au introdus această măsură au înregistrat un eşec, restaurantele fiind nevoite să îşi sisteze activitatea.

„Afectează foarte mult luând în consideraţie rata de vaccinare mică pe ţară. Respectiv ne aşteptăm la o scădere a consumului foarte drastică pentru că această condiţionare are un impact direct asupra situaţiei economice a restaurantelor şi care se răsfânge asupra angajaţulor HoReCa. Dacă luam exemplul altor state unde aceste certificate au fost introduse, rata de vaccinare era de peste 50-60 de procente. O situaţie mai tristă a fost în Federaţia rusă unde a fost introdus acest certificat de vaccinare, iar după o săptămână de lucru şi-au sistat de sine stătător activitatea pentru că înregistrau -90 de % pierderi. Este foarte important să ştim în ce condiţii să activăm şi în ce circumstanţe epidemiologice”, a declarat Aneta Zasaviţchi, preşedintele Asociaţiei „MĂR”.

Amintim că, mâine, 22 septembrie, Comisia Naţională Extraordinară în Sănătate Publică (CNESP) urmează să se întrunească în şedinţă pentru a anunţa noile măsuri în lupta cu pandemia. Totodată, potrivit datelor prezentate de Ministerul Sănătăţii, în ultimele 24 de ore, zece pesroane au decedat din cauza complicaţiilor provocate de COVID-19, fiind înregistrate 950 de cazuri noi de SarsCov2.

 

Realitatea Live

23 Oct. 2021, 20:41
 // Categoria: Au Bani // Autor:  Dumitrita Culiuc
23 Oct. 2021, 20:41 // Au Bani //  Dumitrita Culiuc

Utilizatorii aplicației de TikTok din întreaga lume se ocupă cu crearea de tendinţe. Unii dintre ei devin nume cunoscute şi-şi monetizează popularitatea câştigată pe platformă. Tânărul senegalez Khabane Lame, care realizează scurte videoclipuri fără cuvinte, a trecut de la a fi şomer la acumularea unei averi impresionante.

1. Addison Rae Easterling a acumulat 5 milioane de dolari

Addison era o simplă elevă înainte de a avea succes pe TikTok şi a deveni una dintre cele mai bine plătite „staruri” ale reţelei sociale. A început cu un parteneriat cu brandul de îmbrăcăminte FashionNova şi a continuat cu mărci de masă precum Reebok şi Daniel Wellington. Apoi a colaborat cu American Eagle înainte de a-şi lansa propria companie de cosmetice, Item Beauty. Succesul ei a culminat cu lansarea unui podcast numit „Mama Knows Best”, pe care îl găzduieşte împreună cu mama ei.

2. Charli D’Amelio a obţinut 4 milioane de dolari din activitatea pe TikTok

Una dintre primele vedete TikTok, Charli Grace D’Amelio a devenit prima TikTokeriţă care a trecut pragul de 50 de milioane, apoi de 100 de milioane de urmăritori. A avut o gamă largă de experienţe care i-au dus la o avere uimitoare la vârsta de numai 16 ani.

A apărut în emisiunea „Tonight Show” a lui Jimmy Fallon, a fost prezentă la săptămâna modei de la Paris reprezentând Prada, a apărut într-un spot publicitar pentru Super Bowl şi a primit oferte din partea mai multor companii de top, inclusiv EOS Cosmetics şi Morphe. De asemenea, a jucat într-un lungmetraj şi a anunţat o serie originală Hulu.

Recent, a trecut în lumea finanţelor, anunţând un parteneriat cu aplicaţia mobilă Step, ajutând adolescenţii să obţină carduri de debit pentru a afla mai multe despre sistemul bancar.

3. Chase Hudson se poate lăuda cu 3 milioane de dolari câştigaţi pe TikTok

Cunoscut sub numele de Lil Huddy, americanul Chase Hudson este cunoscut pentru că a creat pictograma TikTok Charli D’Amelio şi pentru faptul că este reprezentat de agenţia de talente WME. A trecut de la platforma TikTok la o carieră de muzician, genul Pop-Punk. Single-ul său „Eulogy of You and Me” a fost compus împreună cu bateristul şi producătorul Travis Barker de la Blink 182 şi a apărut şi în adaptarea filmului „Downfalls High”, despre rapperul american Machine Gun Kelly, în care a jucat alături de actriţa Sydney Sweeney.

 
Expoziția “Portretele Femeilor Puternice”, în centrul Capitalei
Expoziția “Portretele Femeilor Puternice”, în centrul Capitalei
Zeci de arbori, sădiţi pe „Aleea Liceenilor 2021” din Chişinău
Zeci de arbori, sădiţi pe „Aleea Liceenilor 2021” din Chişinău
10 laboratoare renovate au fost inaugurate la UTM, datorită unei investiții în valoare de două milioane de euro
10 laboratoare renovate au fost inaugurate la UTM, datorită unei investiții în valoare de două milioane de euro
Expoziția „Tătarii lituanieni în documentele de arhivă”
Expoziția „Tătarii lituanieni în documentele de arhivă”
1 septembrie, o nouă provocare: Elevii au revenit la școală
1 septembrie, o nouă provocare: Elevii au revenit la școală
Expoziție în aer liber „Comorile Cracoviei” la Muzeul de Istorie
Expoziție în aer liber „Comorile Cracoviei” la Muzeul de Istorie