Un nou serviciu guvernamental de livrare. Ce presupune MDelivery

25 Aug. 2021, 18:16
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
25 Aug. 2021, 18:16 // Actual //  MD Bani

Veste bună pentru cetățenii Republicii Moldova! Aceștia vor putea primi la locul de reședință acte și alte documente solicitate de la instituțiile de stat, prin intermediul unui nou serviciu guvernamental de livrare – MDelivery, care va fi dezvoltat în baza Conceptului aprobat de Guvern astăzi, 25 august 2021.

O decizie în acest sens a fost luată în cadrul ședinței executivului de astăzi, 25 august.

Mai mult, viceprim-ministrul pentru digitalizare, Iurie Țurcanu, a menționat că proiectul are drept scop oferirea autorităților, instituțiilor publice și prestatorilor de servicii publice, o soluție tehnică eficientă, fiabilă și modernă, care urmează a fi utilizată în calitate de mecanism unic de livrare fizică a rezultatelor prestării serviciilor publice către beneficiari.

Platforma informațională MDelivery va fi dezvoltată prin conexiunea celor trei subiecți: prestatorul serviciului public, în calitate de expeditor, beneficiarul serviciului public, în calitate de destinatar al livrării, și furnizorul de servicii poștale. Această platformă va diminua costurile pentru toate cele trei părți implicate și va eficientiza procesul de livrare a rezultatului serviciului public spre beneficiar.

Prim-ministrul Natalia Gavrilița a solicitat instituțiilor responsabile să asigure dezvoltarea acestui serviciu cât de curând posibil, pentru a oferi cetățenilor Republicii Moldova, inclusiv celor din diaspora, posibilitatea de a recepționa rezultatele serviciilor publice (acte, certificate etc.) la locul de aflare a acestora, prin intermediul noului serviciului guvernamental de livrare.

„Acest Concept este important în special pentru cetățenii din diaspora, care vor putea beneficia de livrarea serviciilor publice fără a se deplasa la distanțe mari, pentru a se prezenta la ambasade”, a adăugat Natalia Gavrilița.

Dezvoltarea și menținerea funcționalității serviciului guvernamental de livrare (MDelivery), pentru primul an de implementare (anul 2021), se va realiza din mijloacele Proiectului „Modernizarea serviciilor guvernamentale”.

Potrivit autorităților, costurile anuale pentru administrarea serviciului MDelivery se estimează la circa 400 mii lei și vor fi acoperite din contul bugetului de stat, prin finanțarea centralizată a Instituției publice „Agenția de Guvernare Electronică” pentru anul 2022.

Realitatea Live

28 Mart. 2024, 13:02
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
28 Mart. 2024, 13:02 // Actual //  bani.md

Salariile mici, fluctuația mare de cadre și sistemul birocratic sunt doar câțiva din factorii care provoacă criza de cadre din administrația publică, au afirmat invitații emisiunii „Consens Național” difuzată luni, 25 martie curent, la RLIVE TV.

Veaceslav Ioniță, expert în domeniul administrației și finanțelor publice, și Stella Jemna, fostă șefă de Cabinet al prim-ministrei Natalia Gavrilița, reprezentantă de țară a Fondului regional de investiții WNISEF, sunt de părere că statul trebuie să își revadă politicile pentru a înțelege de câți funcționari are nevoie și care este nivelul lor de pregătire.

„Noi dispărem, ei se înmulțesc. Astăzi sunt mai puțini funcționari decât acum 20 de ani, dar raportați la numărul de populație care a mai rămas în țară ei sunt mai mulți pe cap de locuitor. Statul și-a redus din competențele sale și a digitalizat multe servicii și acum ar fi bine să fie regândit și sistemul de administrare la nivel central și local”, a menționat Veaceslav Ioniță.

Stella Jemna a afirmat că autoritățile trebuie să-și revadă structurile administrative și să investească mai mult în pregătirea noilor funcționari. Potrivit ei, tinerii nu sunt gata să acceadă în funcții manageriale, iar cei cu experiență nu sunt deschiși pentru cooperare.

„Ceea ce se întâmplă cu forța de muncă din administrație astăzi este radiograma la ceea ce nu s-a făcut în ultimii 30 de ani. Faptul că noi nu am investit în acești oameni, că mulți dintre cei care lucrează în ministere nu sunt calificați este rezultatul politicilor unui stat. Este foarte important să avem centre de calificare moderne deoarece ceea ce se învață acum nu mai este relevant”, a afirmat fost șefă de cabinet al prim-ministrei Natalia Gavriliţa.

Potrivit unui studiu realizat de Institutul pentru Inițiative Strategice, fiecare al cincilea post din Guvern este vacant. Cele mai afectate sunt ministerele Culturii și Mediului care duc lipsă de aproximativ 30 la sută din numărul de angajați. Fiecare al patrulea post este vacant și în cadrul ministerelor Sănătății, Finanțelor și Afacerilor Externe. Cel mai bine asigurat cu cadre este Ministerul Educației și Cercetării care are vacante 11 la sută din posturi.

Studiul IPIS a fost realizat în cadrul inițiativei „Administrarea social responsabilă a finanțării externe”, în parteneriat cu Centrul Analitic Independent „Expert-Grup”, cu suportul Fundației Soros Moldova.

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău