Zborurile cu avionul în Europa devin periculoase? Piloții trag un semnal de alarmă

13 Oct. 2023, 07:54
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
13 Oct. 2023, 07:54 // Actual //  bani.md

Aviația europeană a devenit mai puțin sigură în ultimii ani, potrivit unui studiu al Universității Karolinska din Suedia, relatează emisiunea olandeză Zembla.

Potrivit acesteia, piloții și echipajul de cabină lucrează uneori când sunt bolnavi sau prea obosiți, ceea ce constituie un pericol pentru siguranța zborului, scrie La Libre Belgique
Dintre cei 10.000 de piloți și membri ai echipajului chestionați, o treime consideră că aviația europeană devine din ce în ce mai puțin sigură decât înainte. În plus, 80% din echipajul de cabină și 66% dintre piloți consideră că condițiile lor de muncă s-au deteriorat în ultimii ani.

Cercetătorii indică faptul că aceste condiții de muncă sunt legate de „contracte atipice”, precum cele de „fake self-employed” /fals independenţi/ sau „zero ore”, în care un angajat lucrează la convocarea de către angajator. Aceste acorduri sunt mai puțin bine protejate din punct de vedere juridic decât contractele tradiționale, ceea ce împiedică piloții și însoțitorii de bord să raporteze boli sau oboseală excesivă, chiar dacă legea le impune să facă acest lucru.

Potrivit Zembla, există o cultură a fricii într-o serie de companii aeriene low-cost, ceea ce îi determină pe angajați să-și ascundă unele dintre probleme. În emisiune, de exemplu, unii piloți au recunoscut că au adormit în timpul anumitor zboruri. „Am observat dintr-odată că aveam ochii închiși. Când i-am deschis, am observat că era și cazul colegului meu”, a spus un pilot într-un interviu.
Nici Agenția Europeană pentru Siguranța Aviației (EASA) nu ia suficient de în serios rapoartele despre incidente sau riscuri de siguranță, spun sindicatele europene ale personalului navigant.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII