30 de ani. MAIB trece la nivelul următor

20 Mai 2021, 14:00
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  MD Bani
20 Mai 2021, 14:00 // Bănci şi Finanţe //  MD Bani

Cu ce se asociază aniversarea de 30 de ani? Cu momentul în care ești gata să-ți întemeiezi o familie, să-ți găsești jobul de vis sau faci alegeri importante pentru viitorul tău? Cu împlinirea de a-ți cumpăra prima casă sau de a-ți lansa propria afacere? Cert este că la 30 de ani toți suntem plini de energie și suficient de maturi, ne cunoaștem destul de bine, avem curaj pentru noi provocări și ne dorim să trecem la #nivelulurmător, să devenim MAIBuni. Acesta este obiectivul Moldova Agroindbank, ajunsă la cea de-a 30-a aniversare.

La 30 de ani, MAIB este cea mai mare instituție financiară din țară cu o comunitate de circa un milion de clienți, 3.500 de acționari și peste 2.000 de angajați, cu o cotă de piață de circa 34% din portofoliul de credite, 30% din volumul depozitelor și un portofoliu de active de aproximativ 30%.

La 30 de ani, MAIB este cea mai de succes bancă din țară, fiind desemnată timp de 15 ani consecutiv drept „Cea mai bună bancă din Moldova” de către revista internațională „Global Finance”. MAIB se dezvoltă într-un ritm dinamic, influențând pozitiv mediul de afaceri, climatul investițional și rezultatele clienților săi în propriile afaceri. Cum? Datorită celor mai eficiente, rapide și inovatoare produse și servicii bancare, dar și expertizei profesionale oferită de către angajați.

La 30 de ani, MAIB este cea mai digitalizată bancă din țară și a obținut de 2 ori trofeul „Best Digital Bank Moldova”, o distincție oferită de publicația internațională „Global Banking and Finance Review”. MAIB își dezvoltă constant funcționalitățile online, iar în ultimul an a crescut considerabil numărul utilizatorilor digitali activi, numărul descărcărilor aplicației mobile și numărul plăților efectuate online. Astfel, în timpul pandemiei MAIB a oferit clienților confortul de a avea la dispoziție o bancă întreagă doar la un click distanță.

La 30 de ani, MAIB este gata să treacă la nivelul următor:

Următorul nivel al experienței clientului. MAIB își propune să construiască o experiență centrată pe client, astfel încât procedurile să fie mai rapide și simple, transparente și mai agile, axate pe atenția și grija pentru clienți.

Următorul nivel al digitalizării.  MAIB va continua transformarea capacităților sale digitale pentru a-și menține pozițiile de lider în domeniu și pentru a ține mereu pasul cu tendințele digitale globale. Mai mult, va deveni orchestratorul ecosistemelor financiare digitale.

Următorul nivel al dezvoltării internaționale. MAIB va avansa către listarea sa potențială la o bursă internațională. Această abordare va influența pozitiv climatul investițional și de afaceri al țării și va deschide calea pentru întreprinderile din Moldova să se integreze pe piețele financiare internaționale.

Realizările, dar și obiectivele băncii sunt rezultatul sinergiei acționarilor, angajaților și clienților, care duce MAIB mai departe, într-o nouă etapă.

Împreună spre nivelul următor!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală