Scandal în transporturi! Un deputat acuzat că și-a ajustat legea pentru propriile interese

02 Ian. 2025, 18:49
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
02 Ian. 2025, 18:49 // Actual //  Ursu Victor

Directorul Executiv al Asociației Patronale a Profesioniștilor în Transporturi „Transportatorul”, Anatolie Munteanu, a atras atenția asupra unor acțiuni recente care ridică semne de întrebare cu privire la corectitudinea și transparența deciziilor în domeniul transporturilor. Modificările aduse Codului Transporturilor Rutiere și Regulilor de concurs pentru atribuirea serviciilor regulate de transport rutier sunt considerate a fi motivate de interese specifice.

Un exemplu notabil este promovarea de către deputatul Frunză a unor modificări legislative care au condus imediat la deschiderea unor curse regulate către localitatea Puhoi. Această decizie este percepută ca o favorizare directă a unei companii locale, deși necesitatea acestor curse suplimentare nu este justificată.

Totodată, se remarcă implicarea activă a deputatului în elaborarea unor reglementări controversate, în timp ce alte aspecte esențiale, precum metodologia tarifelor pentru serviciile de autogară, au fost ignorate ani la rând. Acest contrast ridică întrebări privind prioritățile și scopurile reale ale acestor inițiative.

Modificările legislative au fost adoptate în regim de urgență, fără consultări publice adecvate, ceea ce limitează participarea operatorilor privați și generează suspiciuni de lipsă de transparență. Abordarea actuală este considerată discriminatorie față de companiile private, favorizând anumite interese în detrimentul economiei de piață și al concurenței loiale.

În acest context, Anatolie Munteanu a solicitat instituțiilor abilitate, inclusiv Procuratura Anticorupție și Cancelaria de Stat, să investigheze legalitatea acestor decizii și să analizeze impactul lor asupra pieței. El a cerut, de asemenea, să fie verificate posibilele legături dintre deputatul Frunză și persoane din cercuri infracționale, având în vedere implicarea unei autorități criminale cunoscute sub aliasul „Borman”.

BANI.MD l-a contactat pe deputatul Pentru Frunză, însă până la publicarea materialului nu a răspuns la telefon.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII