CEO-ul Strabag, Klemens Haselsteiner, a murit la vârsta de 44 de ani

18 Ian. 2025, 19:15
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
18 Ian. 2025, 19:15 // Actual //  Ursu Victor

Grupul de construcții a anunțat vestea printr-un comunicat de presă vineri seara. În România, Strabag are afaceri de miliarde, scrie antena3.ro.

„Cu mare tristețe trebuie să anunțăm că CEO-ul Strabag SE, Klemens Haselsteiner, a încetat din viață subit și neașteptat astăzi, 17 ianuarie 2025. Gândurile tuturor angajaților noștri sunt alături de familia sa,” a declarat grupul de construcții, evaluat la miliarde de euro, într-un mesaj adresat investitorilor.

Potrivit unei purtătoare de cuvânt a companiei, Haselsteiner a murit din cauze naturale; momentan nu au fost oferite alte detalii, precizează publicația Kronen Zeitung.

Cine a fost Klemens Haselsteiner

Klemens Haselsteiner, a studiat administrarea afacerilor la Universitatea din Chicago, apoi a lucrat pentru Strabag în Rusia timp de cinci ani și pentru subsidiara Strabag, Tüblin, în Stuttgart, alți cinci ani, înainte de a fi numit în Consiliul de Administrație.

Era membru al Consiliului de Administrație din 1 ianuarie 2020 și Președinte al Consiliului de Administrație al Strabag SE din 1 ianuarie 2023. Mandatul său ar fi trebuit să dureze până la sfârșitul anului 2026.

Strabag este unul dintre cele mai mari grupuri de construcții din Europa. Ceilalți membri ai Consiliului de Administrație vor prelua temporar atribuțiile pentru care era responsabil Klemens Haselsteiner.

Familia Haselsteiner deține 30,7% din acțiunile Strabag SE, companie listată pe principalul indice ATX al Bursei de Valori din Viena.

„Strabag este o firmă austriacă ce a construit multe autostrăzi în România. Strabag are o cifră de afaceri de 2 miliarde de lei în 2023 și datorii de un miliard de lei. Are, de asemenea, profit de 79.000.000 de lei”, scrie Newsweek.

Oleg Deripaska, unul dintre principalii oligarhi apropiați lui Vladimir Putin, deținea 24% din compania austriacă Strabag.

În toamna anului 2024, Deripaska ar fi transferat participația sa de 24,1% din grupul de construcții Strabag, deținută prin intermediul MKAO Rasperia Trading Limited, către societatea pe acțiuni rusă Iliadis JSC.

Grupul a declarat că nu poate evalua dacă transferul va afecta planurile Raiffeisen Rusia, care intenționa să achiziționeze pachetul de acțiuni de la Deripaska. Totuși, Strabag continuă să considere acțiunile oligarhului ca fiind supuse sancțiunilor internaționale, ceea ce ar invalida tranzacția.

„O analiză conform legislației privind sancțiunile nu poate fi efectuată în prezent. Prin urmare, compania consideră că acțiunile Strabag deținute de MKAO Rasperia Trading Limited (controlată de Deripaska) rămân înghețate în conformitate cu Regulamentul UE privind sancțiunile”, a declarat Strabag într-un comunicat emis miercuri.

Strabag, implicată în realizarea bazei NATO de la Kogălniceanu

În ciuda controverselor legate de legăturile cu Rusia, Strabag lucrează la un proiect strategic al NATO în România.

Contractul pentru proiectarea și execuția infrastructurii Bazei 57 Aeriană „Mihail Kogălniceanu” a fost atribuit companiei Strabag și are o valoare estimată de 2,148 miliarde de lei (aproximativ 430 de milioane de euro). Contractul include o opțiune de extindere până la 4,3 miliarde de lei.

Strabag SRL are activități importante în România, inclusiv în domeniul infrastructurii rutiere.

 

Realitatea Live

06 Iun. 2025, 17:21
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
06 Iun. 2025, 17:21 // Actual //  Ursu Victor

Un nou pod rutier internațional va fi construit peste Dunăre, între localitatea Orlivka din raionul Izmail (regiunea Odesa) și orașul Isaccea din România. Proiectul a fost inclus în Strategia de reconstrucție și dezvoltare a regiunii Odesa pentru perioada 2025–2027, publicată de Consiliul Regional Odesa, potrivit portalului ucrainean epravda.com.ua.

Noul pod va face parte din ruta internațională E87, care conectează Ucraina cu România, Bulgaria și Turcia. În prezent, șoferii sunt nevoiți să ocolească prin Republica Moldova, traversând de două ori frontiera. Construcția podului va scurta traseul către Isaccea cu aproximativ 80 de kilometri.

Finanțarea va fi asigurată din ajutor internațional, în valoare de peste 12,6 miliarde de grivne (aproximativ 290 milioane de euro), repartizată pe parcursul a trei ani: 1,26 miliarde în 2025, aproape 3,8 miliarde în 2026 și peste 7,5 miliarde în 2027.

Proiectul prevede etapele de proiectare, studii ecologice, construcția propriu-zisă a podului și a căilor de acces, precum și crearea punctelor de trecere a frontierei și racordarea la drumurile internaționale.

Viitorul pod va avea patru benzi de circulație, trotuare pentru pietoni de ambele părți și va fi rezistent la cutremure de până la 9 grade pe scara Richter. Din partea ucraineană va fi construită o șosea de acces de 3 km, iar din partea română – 950 de metri.

Ucraina intenționa să construiască un pod peste Nistru, care urma să lge localitatea Yampol de Soroca, însă la 15 mai Kievul a suspendat lucrările.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO