Comisia Electorală Centrală a publicat datele privind cheltuielile partidelor și blocurilor electorale înregistrate în primele patru săptămâni de campanie pentru alegerile parlamentare din 28 septembrie.
Conform datelor, Partidul Acțiune și Solidaritate (PAS) este lider la cheltuieli, cu peste 15 milioane de lei utilizați. Din această sumă, 8,3 milioane lei au fost direcționați către spoturi publicitare, iar 4,37 milioane lei – pentru materiale promoționale. Principalele surse de finanțare au fost donațiile cetățenilor și mijloacele alocate partidului din bugetul de stat.
Pe locul doi se află Blocul Patriotic, cu cheltuieli de 9,3 milioane lei, dintre care peste 80% au mers tot pe publicitate. Urmează Blocul Alternativa, cu 5,7 milioane lei, bani proveniți din donațiile persoanelor fizice și ale membrilor de partid, utilizați în mare parte pentru promovare.
Partidul Nostru a raportat cheltuieli de aproape 5 milioane lei, cea mai mare parte pentru publicitate, iar circa 300 de mii lei pentru combustibil. Mișcarea Respect Moldova a declarat peste 2 milioane lei cheltuiți, în timp ce PSDE a indicat aproximativ 1 milion lei, iar CUB – circa 400 de mii lei.
În ceea ce privește formațiunile cu bugete reduse, AUR a raportat 230 de mii lei, Democrația Acasă – 180 de mii lei, Împreună – 160 de mii lei, iar Moldova Mare – doar 88 de mii lei.