Nike utilează piele vegană de ananas în colecțiile sale: vara aceasta tocmai a devenit mai dulce

24 Iun. 2021, 09:36
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
24 Iun. 2021, 09:36 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Noua colecție Nike Pineapple Happy își reimaginează stilurile clasice, inclusiv Air Force 1, în culori de vară distractive, cu accente de piele de ananas.

Marca atletică Nike tocmai a oferit stilului său de pantofi Air Force 1 un model de piele vegană cu ajutorul Piñatex, o alternativă din piele făcută din frunze de ananas. Noul stil Air Force 1 face parte din colecția Happy Pineapple de la Nike, care oferă și versiuni reinventate ale stilurilor Air Max 90, Air Max 95 și Air Zoom Type. Pentru stilul Happy Pineapple Air Force 1, Nike a renunțat la partea superioară din piele în favoarea pânzei și a folosit Piñatex pentru a crea pictograma și logo-ul Nike. Restul pantofului are materiale pe bază de plută. Pielea vegană a inspirat și plasturele de ananas fixat pe limba pantofului.

„Vara aceasta tocmai a devenit mai dulce. Nike își îmbină siluetele inovatoare cu nuanțe suculente și detalii inteligente, aducând un omagiu unei capse de vară – ananasul ”, a transmis Piñatex pe rețelele de socializare.

„Piñatex a fost folosit pe modelele emblematice ale mărcii în părți cheie ale pantofului, împreună cu alte materiale durabile, cum ar fi pluta.”

Noua colecție este disponibilă în mai multe culori – inclusiv „Green Glow” și „Coconut Milk” – prin intermediul aplicației SNKRS de la Nike.

De la lansare, Piñatex a devenit o alternativă vegană populară utilizată de peste 1.000 de mărci, inclusiv marca de modă Hugo Boss, retailerul H&M și lanțul de hoteluri Hilton Hotels – care au folosit materialul în locul pielii de animale atunci când a echipat prima sa suită complet vegană în Londra.

Anul trecut, marca concurentă Reebok a lansat adidașii Forever Floatride GROW, fabricate în întregime din plante, inclusiv o talpă intermediară din fasole de ricin, o parte superioară pe bază de copac de eucalipt și o talpă din arbori de cauciuc și o șosetă din BLOOM – o bază pe alge material.

În aprilie, marca atletică Adidas a intrat și ea în jocul de piele pe bază de plante când a dezvăluit Mylo Stan Smith, o versiune vegană a adidașilor săi iconici Stan Smith, confecționați din piele pe bază de ciuperci. Conceptul de pantofi a fost realizat în parteneriat cu Bolt Threads, care a furnizat Mylo – piele vegană confecționată din miceliu, sistemele radiculare de ciuperci cu creștere rapidă. În timp ce conceptul de pantof era doar pentru spectacol, Adidas lucrează pentru a lansa o versiune comercială a lui Mylo Stan Smith în viitorul apropiat.

 

Realitatea Live

22 Oct. 2025, 16:31
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Oct. 2025, 16:31 // Actual //  Ursu Victor

Piața comerțului alimentar din Rusia trece printr-o transformare profundă pe fondul încetinirii economiei și creșterii accelerate a inflației. Tot mai multe lanțuri de retail renunță la supermarketuri și hipermarketuri, înlocuindu-le cu discountere și așa-numitele „magazine pentru săraci”, potrivit datelor Infoline, citate de publicația Kommersant, citată de Moscowtimes.

În primele nouă luni ale anului 2025, în Rusia s-au închis 67 de magazine mari, cu o suprafață totală de peste 185.000 m². De la 2017 încoace, ponderea supermarketurilor și hipermarketurilor în comerțul cu amănuntul s-a redus aproape la jumătate – de la 37% la 21%. În schimb, discounterele au ajuns să domine piața, urcând de la 49,9% la 63,4% din totalul vânzărilor.

Cea mai spectaculoasă creștere o înregistrează însă așa-numitele „magazine pentru săraci” (hard discounters) – unități comerciale cu amenajare simplificată, sortiment redus și prețuri extrem de mici. În ultimii opt ani, ponderea acestora a urcat de la 4,8% la 16,4%, arată analiza Infoline.

Directorul general al companiei „Infoline-Analitika”, Mihail Burmistrov, explică această tendință prin schimbarea comportamentului consumatorilor ruși, care adoptă o strategie de economisire în fața scumpirilor.

„Prețurile ridicate la alimente și scăderea puterii de cumpărare au făcut neprofitabilă deschiderea supermarketurilor mari. Retailerii reacționează rapid, transformând spațiile existente în discountere și depozite pentru livrări online”, afirmă Burmistrov.

Potrivit Asociației Companiilor de Retail din Rusia (AKORT), deschiderea unui discounter costă cu 20–40% mai puțin decât a unui supermarket. În plus, comercianții își reduc sortimentul pentru a limita costurile. În iulie 2025, oferta de produse alimentare în magazine s-a diminuat cu 2,3%, iar cea de bunuri nealimentare – cu 1,8%, potrivit datelor companiei de cercetare Nielsen.

Totodată, crește popularitatea micilor magazine de cartier, cu suprafețe între 100 și 200 m². Numărul acestora a urcat cu 15% într-un singur an, a declarat președintele AKORT, Stanislav Bogdanov. Cu toate acestea, suprafața totală a spațiilor comerciale deținute de retailerii ruși s-a redus cu aproximativ 1%. În prezent, primele 200 de lanțuri de retail operează circa 4.700 de supermarketuri și hipermarketuri la nivel național.

Inflația rămâne principalul factor care obligă populația să economisească. Potrivit datelor oficiale ale Rosstat, prețurile au crescut cu peste 40% de la începutul războiului. Un sondaj al companiei Romir arată că 58% dintre ruși au renunțat la anumite produse, 57% caută alternative mai ieftine, iar 49% fac cumpărături doar în discountere sau încearcă să meargă mai rar la magazine.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII