Mobiasbanca – OTP Group premiată cu Mercuriul de Aur – Recunoașterea pentru implicarea socială

29 Iun. 2021, 12:35
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  MD Bani
29 Iun. 2021, 12:35 // Bănci şi Finanţe //  MD Bani

Mobiasbanca – OTP Group dintotdeauna este preocupată de oameni, de comunitatea în care activează și de educația financiară, iar efortul și energia băncii în domeniul CSR în 2020 au fost apreciate cu distincţia supremă „Mercuriul de Aur” la nominalizarea „Marca Comercială Responsabilă Social” în cadrul evenimentului Gala Businessului Moldovenesc, organizat de Camera de Comerţ şi Industrie.

Este prima dată când banca participă la concursul „Marca Anului”, iar această distincție confirmă statutul Mobiasbanca – OTP Group de companie socială – responsabilă, care investește în bunăstarea comunităților prin intermediul sponsorizărilor și donațiilor, susținând inițiative și proiecte sociale de impact.

Sub umbrela Politicii de Responsabilitate Socială Corporativă (RSC), aliniată la strategia Grupului OTP, banca  acționează ca partener financiar responsabil, angajator responsabil, partener responsabil în comunitate și consumator responsabil.

Prezent la eveniment, Ruslan Cebotari Vicepreședinte al Comitetului Executiv – CRO, Șef Divizie RISC Management a subliniat „Suntem onorați să primim distincția Mercuriul de Aur pentru implicarea socială. Mulțumim partenerilor pentru proiectele prompte, cu impact, realizate în anul 2020. Ne bucură faptul că efortul echipei Mobiasbanca – OTP Group este apreciat, astfel prindem forță pentru noi proiecte de implicare.”

Alături de partenerii noști din sectorul social avem un obiectiv comun – cel de a fortifica mediul social și a crea oportunități de suport și dezvoltare. Mai multe detalii despre acțiunile CSR puteți descoperi în Raportul CSR 2020.

Trofeul și-a găsit locul de cinste lângă alte trofee și premii. László Diósi, Președintele Comitetului Executiv – CEO, Mobiasbanca – OTP Group a declarat: „În activitatea noastră zilnică și interacțiunile cu partenerii avem în vedere mereu impactul social și de mediu. Iar de importanța educației financiare ne-am convins în timpul crizei, pentru că toți cei care au fost pregătiți din punct de vedere financiar au supraviețuit mult mai ușor. Fundația pentru Educație financiară „OK” își aduce aportul la creșterea gradului de educație financiară în rândul generației tinere”.

Fundația pentru Educație Financiară „OK” a fost decernată cu Medalia de Aur la nominația „Debutul anului” în cadrul evenimentului Gala Businessului Moldovenesc, drept confirmare a implicării Mobiasbanca – OTP Group în evoluția și dezvoltarea sectorului bancar local și aportul la creșterea gradului de educație financiară a populației.


Scopul evenimentului a fost de a unifica eforturile producătorilor naționali și internaționali în activitatea de antreprenoriat și de a aprecia cele mai reușite proiecte. Evenimentul a fost organizat de Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova, în parteneriat cu Agenția de Stat  pentru Proprietatea Intelectuală.Mobiasbanca – OTP Group S.A., parte a unui grup financiar internaţional, este un angajator responsabil pentru circa 1000 angajați, o bancă de încredere pentru cei peste 165 000 clienți și un partener de încredere pentru societate, care investește în programe de educație financiară și voluntariat, susține sectorul sănătății, cultura și artă. 

P. 

Realitatea Live

05 Oct. 2025, 11:13
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
05 Oct. 2025, 11:13 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Exporturile de alcool etilic și băuturi alcoolice ale Republicii Moldova au totalizat 62,76 milioane USD în trimestrul II 2025, în scădere cu 7,4% față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit datelor publicate de Banca Națională a Moldovei. Uniunea Europeană rămâne principala piață de desfacere cu 23,17 milioane USD, însă cu o ușoară reducere de 1,9% față de T2 2024, în timp ce livrările către statele CSI au coborât la 12,83 milioane USD, cu 15,1% mai puțin. Piețele din afara UE și CSI au generat 26,76 milioane USD, marcând o scădere de 18,9%.

Pe anumite destinații, exporturile au înregistrat însă creșteri spectaculoase. Belarus a cumpărat băuturi moldovenești de 11,60 milioane USD, cu 23,1% mai mult, România a urcat la 10,43 milioane USD (+10,6%), Ucraina la 9,23 milioane USD (+48,9%), iar SUA la 5,27 milioane USD, în creștere cu aproape 65% față de anul precedent. Serbia și Cehia au marcat, de asemenea, majorări de peste 20%, respectiv 33%.

În schimb, Germania a redus drastic comenzile, cu o scădere de peste 61%, până la doar 0,51 milioane USD. Pierderi s-au înregistrat și în Marea Britanie (-17%), Canada (-41,7%) și Turcia (-24,1%). Evoluțiile contrastante arată o repoziționare a exporturilor moldovenești de alcool, cu pierderi pe piețele tradiționale europene, dar cu extindere semnificativă în SUA și Ucraina.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII