Regula NR.1 a inteligenței emoționale: te va ajuta să-ți crești considerabil vânzările

01 Iul. 2021, 10:29
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
01 Iul. 2021, 10:29 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Inteligența emoțională (EQ) este definită de către cercetătorii ca având capacitatea de a „recunoaște, înțelege și gestiona propriile noastre emoții și de a recunoaște, înțelege și influența emoțiile celorlalți”.

Această superputere umană este aplicabilă în special dacă dezvoltați o afacere. Dar pentru cei care fac vânzări – indiferent dacă sunteți fondator sau într-un rol de vânzări – există o regulă EQ pe care trebuie să o aplicați pentru a reuși.

Regula: Iubiți ceea ce vindeți.

Nu toată lumea are capacitatea de a lucra sau de a trăi conform acestei reguli. Agenții de vânzări de pretutindeni nu adoră ceea ce vând, încă și mai mulți nu cred în produsul pe care îl vând.

De ce? Pentru că nu sunt pasionați. Pentru a vinde cu magia inteligenței emoționale, trebuie să iubești ceea ce vinzi, acest lucru va fi observat și de clienții tăi.

Warren Buffett este de acord

Legendarul investitor Warren Buffett înțelege cu siguranță această regulă, pentru că a spus odată:

„În lumea afacerilor, oamenii care au cel mai mare succes sunt cei care fac ceea ce iubesc”.

Aceasta este prima regulă a vânzării cu inteligență emoțională. Recompensele și avantajele financiare ale locului de muncă sunt secundare pentru a avea o dorință intrinsecă – din inimă – de a face în mod intenționat o diferență în viața clienților care cumpără produsul. Fiți pasionați – vindeți ceea ce vă place, iar banii vor veni singuri.

Încă o regulă

Vânzarea cu EQ mai are o regulă: Iubiți-vă clienții.

Nu toată lumea care își desfășoară activitatea în vânzări își iubește clienții. Mulți sunt departe de acest lucru. Profitul este adesea un produs secundar al tranzacțiilor rapide, nu al relațiilor pe termen lung. Fără valoare, fără scop, fără inimă.

Pentru cei cu un EQ ridicat, interacțiunea umană și emoțiile sunt cele mai importante pentru a vinde ceea ce vă place. Acest lucru oferă vânzătorului cu inteligență emoțională ridicată un avantaj clar pentru a interacționa, a înțelege și a influența clienții.

Empatia, o componentă a inteligenței emoționale, are rolul de a te ajuta să înțelegă și a evaluezi cu adevărat nevoile unui client.

Vânzătorii vor folosi empatia pentru a ghida interacțiunile autentice cu clienții lor pentru a ști cu adevărat ce simt.

Atunci când vă folosiți inteligența emoțională pentru a citi intuitiv replicile emoționale ale clientului dvs., ajungeți să construiți relații mai bune și să obțineți mai multe vânzări.

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 12:32
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 12:32 // Actual //  Ursu Victor

Deși sistemul bancar din Republica Moldova oferă dobânzi competitive, 90% din creditele noi accesate de agenții economici sunt destinate să acopere datoriile anterioare, iar doar 10% reprezintă finanțări noi. Mai mult, valoarea acestora este semnificativ mai mică decât depozitele bancare ale acestora, ceea ce indică o problemă economică profundă.

În cadrul emisiunii „Analize economice cu Veaceslav Ioniță”, expertul în politici economice a explicat că agenții economici au mai multe depozite decât credite, ceea ce este un semnal îngrijorător pentru economia țării. „Acest fenomen nu a mai fost înregistrat vreodată și reflectă o temere profundă a mediului de afaceri față de investiții”, a declarat Ioniță.

Analizând evoluția creditelor accesate, expertul a menționat că, deși volumul acestora a crescut semnificativ în ultimii ani, creditarea reală a fost extrem de scăzută. Astfel, din 2020 până în prezent, agenții economici au luat credite noi de 157,5 miliarde de lei, dar au întors datoriile vechi în valoare de 141,3 miliarde de lei, ceea ce face ca creditarea reală să fie de doar 16,2 miliarde de lei.

În ceea ce privește creditarea netă, Ioniță a subliniat faptul că în 2024, în primele trei trimestre, agenții economici au efectuat depozite bancare de 2,8 miliarde de lei, ceea ce a făcut ca creditarea netă să devină negativă, adică agenții economici au depozitat mai mulți bani în bănci decât au luat sub formă de credite.

„Această tendință de creditare netă negativă a persistat în 12 trimestre consecutive din 2020 până în prezent, ceea ce reflectă o fragilitate a mediului de afaceri și o lipsă de încredere în economia locală”, a adăugat expertul.

Veaceslav Ioniță a subliniat că acest fenomen este un semn clar al unei economii vulnerabile, în care agenții economici nu sunt dispuși să facă investiții, iar acest lucru se reflectă în creditarea netă scăzută și volumul în creștere al depozitelor bancare. În acest context, Ioniță a avansat prognoza că este nevoie de cel puțin zece ani pentru ca economia Moldovei să se restabilească la nivelul înregistrat înainte de criza bancară din 2014.

„În ciuda creșterii creditării, situația nu va începe să se îmbunătățească semnificativ până când creditarea netă nu va deveni pozitivă, ceea ce poate să se întâmple abia în 2025, dar cu o tendință clară de însănătoșire a economiei”, a concluzionat Ioniță.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală