Țara în care influencerii sunt obligați prin lege să menționeze în social media că fotografiile lor sunt editate

02 Iul. 2021, 14:15
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
02 Iul. 2021, 14:15 // Actual //  MD Bani

Norvegia a adoptat o lege care vizează editarea fotografiilor, în încercarea de a aborda problemele legate de imaginea corporală în societate.

Noua lege impune ca creatorii de conținut să dezvăluie atunci când au retușat sau au adăugat un filtru la o fotografie.

Orice fotografie în care „forma, dimensiunea sau pielea corpului a fost modificată prin retușare sau altă manipulare” trebuie marcată ca fiind editată, declară legislația, scrie the Hill.

În plus față de agenții de publicitate, legea prevede, de asemenea, că vedetele și influecerii de pe rețelele de socializare trebuie să eticheteze imaginile modificate dacă sunt plătite sau beneficiază într-un fel de postare.

Noile reguli au fost adoptate luna trecută în Parlamentul norvegian, într-un vot 72-15.

Editarea fotografiilor se transformă în „nesiguranță socială, conștiință proastă, stima de sine scăzută” și „contribuie la presiunea corpului”, a spus Ministerul Norvegian al Copiilor și Familiei. Legea își propune să pună un accent deosebit pe modul în care femeile sunt prezentate în societate și modul în care aceasta contribuie la nesiguranțe.

Legea, care este o modificare a Legii privind comercializarea din 2009, trebuie aprobată de regele Norvegiei înainte de a fi adoptată.

 

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 15:29
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 15:29 // Actual //  Ursu Victor

Transportul feroviar, care reprezintă 13,6% din structura totală a mărfurilor transportate, a marcat cele mai mari scăderi în perioada ianuarie-septembrie 2024. Potrivit datelor statistice, volumul mărfurilor transportate pe calea ferată a scăzut cu 32,9%, iar parcursul acestora a înregistrat o reducere și mai semnificativă, de 36,7%.

Această evoluție negativă reflectă dificultățile cu care se confruntă sectorul feroviar în contextul schimbărilor economice și al restructurărilor interne. Printre posibilele cauze ale declinului se numără scăderea cererii pentru transportul feroviar, concurența cu alte moduri de transport și provocările operaționale întâmpinate de „Calea Ferată din Moldova”.

CFM se confruntă cu grave probleme financiare, acumulând datorii salariale de aproximativ 150 milioane de lei. În ceea ce privește infrastructura, situația este alarmantă: din cele 139 de locomotive aflate în dotare, 134 și-au depășit durata de amortizare, iar peste 25% din infrastructura feroviară necesită reparații capitale. În următorii ani, circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar putea fi suspendată dacă nu se vor lua măsuri urgente.

În ultimul deceniu, CFM a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei, cauzate de scăderea continuă a numărului de pasageri, în special pe rutele internaționale, și a volumului de mărfuri transportate. Veniturile sunt în scădere constantă, iar costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane de euro.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală