Cea mai mare problemă cu care se confruntă omenirea. 87% dintre europeni așteaptă măsuri ferme de la UE

05 Iul. 2021, 15:03
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
05 Iul. 2021, 15:03 // Actual //  MD Bani

Europenii cred că schimbările climatice sunt problema cea mai gravă cu care se confruntă lumea în prezent, potrivit unui Eurobarometru publicat luni.

Astfel, 93% dintre respondenţi consideră că schimbările climatice sunt o problemă gravă, iar 78% le califică drept o problemă foarte gravă.

Atunci când li s-a cerut să spună care este problema cea mai gravă cu care ne confruntăm în prezent la scară planetară, 29% dintre respondenţi au indicat fie schimbările climatice (18%), fie deteriorarea mediului natural (7%), fie problemele de sănătate legate de poluare (4%), scrie Aleph News.

Pentru a remedia această problemă, 90% dintre europeni consideră că emisiile de gaze cu efect de seră ar trebui reduse la minimum, iar celelalte tipuri de emisii ar trebui compensate astfel încât Europa să poată deveni neutră din punct de vedere al climei până în 2050.

De asemenea, 87% consideră că este important ca UE să stabilească ţinte ambiţioase în ceea ce priveşte sporirea utilizării energiei din surse regenerabile şi acelaşi procent crede că e important ca UE să acorde sprijin ţărilor pentru îmbunătăţirea eficienţei energetice.

„În ciuda pandemiei şi a dificultăţilor economice cu care se confruntă europenii, susţinerea publică pentru întreprinderea de acţiuni în domeniul climei este în continuare la cote înalte. Europenii îşi dau seama de riscurile pe termen lung pe care le reprezintă criza climatică şi a biodiversităţii şi aşteaptă acţiuni concrete în acest sens din partea industriei, a guvernelor şi a Uniunii Europene. Cifrele din sondajul Eurobarometru constituie un apel la acţiune lansat politicienilor şi întreprinderilor. Pentru Comisia Europeană, ele reprezintă un stimulent suplimentar de a definitiva pachetul legislativ privind ajustarea obiectivului de reducere a emisiilor la 55%, pachet pe care îl vom prezenta spre sfârşitul lunii şi graţie căruia avem încredere că vom putea atinge obiectivele climatice pe care ni le-am propus”, a declarat vicepreşedintele executiv pentru Pactul verde european, Frans Timmermans.

Sondajul arată că 64% pun în aplicare măsuri individuale pentru combaterea schimbărilor climatice şi fac în mod conştient alegeri durabile în viaţa lor de zi de zi.

La întrebarea „cine trebuie să ia măsuri pentru a combate schimbările climatice”, cetăţenii au subliniat necesitatea întreprinderii unor reforme structurale care să acompanieze acţiunile individuale şi au invocat în acest sens responsabilitatea guvernelor naţionale (63%), a întreprinderilor şi a industriei (58%) şi a UE (57%).

81% dintre respondenţi sunt de acord că energiile curate ar trebui să beneficieze de un sprijin financiar public sporit, chiar dacă acest lucru conduce la o reducere a subvenţiilor pentru combustibilii fosili. Trei sferturi din europeni (75%) consideră că investiţiile în redresarea economică ar trebui să fie direcţionate în principal către noua economie verde.

Aproape 8 din 10 europeni (78%) împărtăşesc opinia că acţiunile climatice vor fi un motor al inovării, iar graţie inovării, întreprinderile europene vor fi mai competitive. 78% sunt de părere că promovarea expertizei UE în domeniul tehnologiilor curate în relaţia cu ţările din afara UE poate contribui la crearea de noi locuri de muncă în UE.

La sondajul Eurobarometru privind schimbările climatice au participat 26.669 de cetăţeni din diferite categorii sociale şi demografice, din toate cele 27 de state membre ale UE. Sondajul s-a desfăşurat în perioada 15 martie – 14 aprilie 2021.

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 12:03
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
22 Nov. 2024, 12:03 // Actual //  bani.md

iute Moldova este onorată să anunțe că a obținut distincția Silver Award for Excellence la categoria Inclusive Communication & Diversity Management în cadrul prestigiosului Romanian PR Award 2024. Iute Moldova a fost premiată pentru susținerea campaniei naționale de educație financiară „Generația Inteligenței Financiare”, dezvoltată în parteneriat cu BDR Associates Moldova și Junior Achievement Moldova.

Această campanie a fost un pas semnificativ în promovarea alfabetizării financiare în rândul copiilor și tinerilor din Republica Moldova, cu o atenție deosebită pentru incluziune. Activitățile au deschis noi oportunități pentru grupurile vulnerabile, cum ar fi copiii cu dizabilități, prin materiale educaționale accesibile și metode de învățare adaptate.

„Premiul obținut reprezintă mai mult decât o recunoaștere – este o confirmare a faptului că împreună cu partenerii noștri putem contribui la crearea unei generații mai bine pregătite pentru provocările financiare ale viitorului. Ne angajăm să continuăm aceste eforturi și să extindem impactul proiectelor noastre, investind în educația financiară ca o prioritate pe termen lung,” a declarat Sergiu Sobuleac, CEO iute Moldova.

Pe parcursul campaniei, iute Moldova a sprijinit inițiative care au inclus elaborarea manualelor financiare în Braille, oferind copiilor cu deficiențe de vedere acces la informații esențiale și traducerea videoclipurilor animate în limbajul semnelor, care au fost integrate în școli pentru a sprijini copiii cu deficiențe de auz. Distincția obținută în cadrul Romanian PR Award, competiție ce promovează excelența în comunicare, subliniază impactul pe care astfel de inițiative îl pot avea asupra comunității.

„Vom rămâne dedicați în a susține proiecte care fac diferența. Împreună cu partenerii noștri, ne propunem să construim o cultură a inteligenței financiare, astfel încât toți copiii să aibă șansa unui viitor mai sigur,” a adăugat Sergiu Sobuleac.

Despre iute Moldova: Compania iute Moldova este parte a iute Group, companie Fintech Estoniană, prezentă în patru țări europene: Moldova, Albania, Macedonia și Bulgaria. iute Moldova, cea mai rapidă instituție de creditare nebancară din Republica Moldova, este prima companie de microfinanțare ce pune la dispoziția clienților o rețea de bancomate cardless, precum și posibilitatea de asigurare a creditelor în caz de accident. Strategia reputațională și de suport clienți iute Moldova a fost și rămâne a fi concentrată pe digitalizarea tuturor serviciilor oferite, cea mai rapidă metodă de creditare în condiții personalizate fiind aplicația mobilă Myiute. Dincolo de activitățile de finanțare, iute Moldova este implicată activ în dezvoltarea comunității prin activități de caritate și suport civic.

Despre Romanian PR Award: aflată la cea de-a 22-a ediție, Romanian PR Award este cea mai importantă competiție națională de recunoaștere a excelenței în domeniul Relațiilor Publice. Proiectul a reușit să atragă parteneri prestigioși, nume marcante ale breslei, promovând standarde etice și performanță în PR. Competiția este organizată de Forum for International Communications, organizație non-guvernamentală care, alături de parteneri din sectorul privat și public, implementează din 2017 Carta Diversității din România.

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău