Chiar dacă ai deja o afacere sau ești încă la început de cale la sigur ai multe lucruri de învățat de la startuperi. Iată doar câteva lecții.
Identifică problema şi caută o soluție!
Ideile de afaceri excelente încep atunci când o persoană încearcă să rezolve o problemă personală. De exemplu, fondatorii Airbnb, Brian Chesky și Joe Gebbia, au transformat apartamentul lor într-un spațiu de cazare și l-au închiriat pentru a genera venituri. Apoi și-au construit propriul site web și au început afacerea.
Construiește o cultură de companie bazată pe misiune
WeWork este o companie privată, evaluată la 20 miliarde de dolari, care oferă spații de lucru private sau comune în SUA și alte 20 de țări. Prin urmare, companiile mici și mijlocii pot obține cu ușurință un birou în zonele acoperite de WeWork.
Fă mișcări bine chibzuite
Atlassian produce software de afaceri, dar în 2017 compania a achiziționat Trello, care este cunoscută pentru crearea instrumentelor de gestionare a proiectelor. Achiziționarea unui concurent a fost o strategie bine calculată, deoarece Trello a construit un produs mai bun decât Atlassian.
Ambiționează-te să schimbi lumea
O idee extraordinară nu se ivește deodată, dar dacă vei obține sprijin public la fel ca SpaceX, dacă da. Startupul unicornului este evaluat la 31 de miliarde de dolari, iar proiectul de rachete reutilizabil al fondatorului a atras mai multă admirație din partea publicului decât afacerea sa cu mașini electrice.
Înțelege problemele noilor piețe înainte de a te extinde
Uber a schimbat modul în care oamenii de afaceri fac naveta, dar Grab din Singapore pare să îl depășească. Anthony Tan, fondatorul Grab, a introdus plățile electronice în țările care sunt în urmă în ceea ce privește infrastructura financiară, în timp ce Uber s-a luptat de ani de zile încercând să se adapteze în unele părți ale lumii în curs de dezvoltare.
Caută o piață de nișă
Piața de consum este mare și, din această cauză, tinerii antreprenori ambițioși intră fără să se gândească la concurență. De aceea, este recomandat ca un antreprenor să își găsească o nișă cu câțiva clienți, dar cu o concurență redusă. Desktop Metal și Rocket Lab sunt startupuri unicorn care au avut obiective ambițioase și au căutat o piață de nișă pentru ideile lor.
Sursa: Telegram, antreprenor.md.