Se pare că, Super Mario 64 nu va fi ultimul joc video de milioane de dolari. Care jocuri au cele mai mari șanse?

26 Iul. 2021, 11:21
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
26 Iul. 2021, 11:21 // Au Bani //  MD Bani

La începutul acestei luni, o copie sigilată a Super Mario 64 s-a vândut la 1.560.000 de dolari la licitație, un preț uimitor care aproape a dublat un record stabilit cu doar două zile înainte de o copie similară a Legendului Zelda. Licitațiile ar putea marca doar începutul vânzărilor de jocuri video chiar mai mari. Se pare că, prima aventură 3D a lui Mario nu va fi ultimul joc ca vândut cu sumă de un milion de dolari.

„Cred că vom vedea mai multe jocuri de milioane de dolari, probabil mai devreme decât mai târziu”, a declarat pentru The Verge Chris Kohler, director editorial la Digital Eclipse, un dezvoltator care lucrează la relansarea jocurilor video clasice.

Colectarea și vânzarea de lucruri – atât fizice, cât și virtuale – la prețuri scumpe a devenit o tendință populară. Cardurile Pokémon sunt foarte populare. Unele NFT-uri, o formă de colecție digitală, s-au vândut cu milioane de dolari. Și oamenii au vărsat sume uriașe de bani în active cum ar fi criptomonedele și acțiunile GameStop.

Jocurile video continuă să fie extrem de populare – mai mult de jumătate dintre americani s-au orientat spre jocurile video în timpul pandemiei – iar jocurile retro au avut deja o istorie recentă de a deveni articole de colecție. Cu puțin peste un an în urmă, o copie sigilată a Super Mario Bros. a afirmat că este cel mai scump joc video vreodată vânzându-se cu 114.000 de dolari, o cifră imensă la acea vreme, dar care este mai puțin de o zecime din Super Mario 64, care a fost vândut luna trecută cu 1.560.ooo dolari.

Kohler se așteaptă ca următorul joc care va rupe pragul de milioane de dolari să fie o imprimare foarte timpurie a Legendei Zelda, precum ceea ce s-a vândut luna aceasta, sau un alt Super Mario Bros.

Danielle Smith, proprietarul Nerdy Girl Comics, este de acord.

„Cred că piața a vorbit de la sine și că Mario este rege și Zelda este regina jocurilor video”, a spus ea. Smith a mai spus că Sonic the Hedgehog pentru Sega Genesis ar putea fi un titlu valoros. Asta nu numai din cauza memoriei sale culturale din acest moment: „Sonic the Hedgehog sigilat este foarte greu de găsit”, a spus ea.

Nu este doar Sonic. Oamenii care intră în colecționarea jocurilor de top pot constata că oferta este mult mai mică decât în ​​alte piețe de colecție.

„Cred că vom continua să vedem recordul vânzărilor [în jocuri]”, a declarat Deniz Kahn, președinte și fondator al Wata Games, compania care a evaluat atât The Legend of Zelda, cât și Super Mario 64 pentru calitate înainte de a fi listate. pentru licitație. “La sfârșitul zilei, pur și simplu nu există o cantitate suficientă de aceste jocuri video de epocă, de înaltă calitate, sigilate, de epocă, pentru a satisface cererea.”

 

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII