Tehnologia de congelare care permite păstrarea fructelor și formelor o perioadă îndelungată. Este utilizată în Ucraina

28 Iul. 2021, 15:57
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
28 Iul. 2021, 15:57 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Volumul exportului de fructe de padure congelate din Ucraina este în creștere. Utilizarea unei tehnologii de congelare rapidă individuală permite păstrarea fructelor și a formelor acestora pentru o perioadă îndelungată, ceea ce permite producătorilor să crească perioada de vânzare a afinelor, zmeurii etc, scrie East-Fruit.

Pentru a avea succes în acest domeniu, fermierii trebuie să investească în echipamente de înghețare. Andrey Maruschak, directorul Van Dyck Technologies, a vorbit despre avantajele acestei metode de stocare și despre cum să alegeți echipamente bune.

Care sunt beneficiile înghețării afinelor și a altor fructe de pădure?

Tehnologia înghețării prin șoc a fructelor a fost inventată cu mult timp în urmă, deși în Ucraina a apărut relativ recent. Avantajul său constă în faptul că produsul își păstrează forma după decongelare. După ce l-ați depozitat timp de 10-20 de luni la o temperatură scăzută (-18 sau -20 grade), se păstrează forma fructelor proaspete.

Faptul este că, în timpul înghețării IQF, se formează gheață în interiorul produsului într-o perioadă foarte scurtă de timp, dar din moment ce viteza de înghețare este suficient de mare, nu se formează cristale mari de gheață. Dacă este înghețat în condiții normale (12 – 18 ore), atunci se formează cristale mari în interiorul celulelor, care distrug membranele celulare. În acest caz, după dezghețare, produsul „plutește” – nu își păstrează forma și are un aspect neprezentabil.

În plus, înghețarea prin șoc este o modalitate de a păstra aproape toți nutrienții pentru o lungă perioadă de timp.

Ce echipament este mai bine să folosiți pentru înghețarea prin șoc a fructelor?

Pentru aceasta se folosesc tuneluri de înghețare a șocurilor, care sunt fabricate de multe companii europene. Fiecare are propriile sale avantaje și dezavantaje. Am lucrat cu mulți furnizori de echipamente și știm foarte bine care sunt caracteristicile echipamentelor acestei sau acelei companii, la ce trebuie să fiți atenți atunci când selectați echipamente. Deci, tehnica unui producător este mai potrivită pentru a lucra cu un tip de produs, iar a doua companie – cu altul.

Concentrându-ne asupra produselor pe care intenționează să le înghețe clientul, oferim sfaturi cu privire la echipamentul producătorului care va fi cel mai bun pentru el.

Întrucât nu suntem doar un furnizor de echipamente frigorifice, ci o companie de tehnologie, abordăm problema ținând cont de nevoile clientului însuși și nu doar oferindu-i o soluție standard pe care va trebui să o facă cu el însuși. Îl îndrumăm pe client de la început (concentrându-ne pe tipul de produs) până la a decide ce tip de echipament este cel mai potrivit pentru el, explicând de ce este așa, cum să lucreze corect cu acest echipament. Adică, pe lângă selecția de echipamente și servicii, compania oferă suport tehnologic.

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 15:29
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 15:29 // Actual //  Ursu Victor

Transportul feroviar, care reprezintă 13,6% din structura totală a mărfurilor transportate, a marcat cele mai mari scăderi în perioada ianuarie-septembrie 2024. Potrivit datelor statistice, volumul mărfurilor transportate pe calea ferată a scăzut cu 32,9%, iar parcursul acestora a înregistrat o reducere și mai semnificativă, de 36,7%.

Această evoluție negativă reflectă dificultățile cu care se confruntă sectorul feroviar în contextul schimbărilor economice și al restructurărilor interne. Printre posibilele cauze ale declinului se numără scăderea cererii pentru transportul feroviar, concurența cu alte moduri de transport și provocările operaționale întâmpinate de „Calea Ferată din Moldova”.

CFM se confruntă cu grave probleme financiare, acumulând datorii salariale de aproximativ 150 milioane de lei. În ceea ce privește infrastructura, situația este alarmantă: din cele 139 de locomotive aflate în dotare, 134 și-au depășit durata de amortizare, iar peste 25% din infrastructura feroviară necesită reparații capitale. În următorii ani, circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar putea fi suspendată dacă nu se vor lua măsuri urgente.

În ultimul deceniu, CFM a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei, cauzate de scăderea continuă a numărului de pasageri, în special pe rutele internaționale, și a volumului de mărfuri transportate. Veniturile sunt în scădere constantă, iar costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane de euro.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală