Sunt căpitanul unui iaht care costă 195.000 de dolari pe săptămână pentru o cursă. Fac mai mult decât să conduc nava

16 Aug. 2021, 10:50
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
16 Aug. 2021, 10:50 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Albert Rodriguez este căpitan cu licență pentru Garda de Coastă SUA de 25 de ani. El este căpitanul Amarula Sun, un iaht de 50 de metri, prețul pentru o călătorie cu o săptămână cu acest iaht este care începe de la 195.000 de dolari.

El administrează echipajul și ajută la menținerea bărcii. Iată povestea lui, așa cum i-a fost spusă lui Jamie Killin de la Business Insider.

Acest eseu așa cum i s-a spus se bazează pe o conversație transcrisă cu Albert Rodriguez, căpitanul Amarula Sun, despre cum a devenit căpitan de iahturi. A fost editat pentru lungime și claritate.

Practic m-am născut pe apă, mergeam cu tatăl meu pe o barcă de pescuit sportiv – și pe iahtul unchiului meu încă de la o vârstă fragedă. La vârsta de 10 ani, eram capabil să navighez pe cont propriu doar cu ajutorul unei busole și a unei hărți.

„Pasiunea mea pentru ocean și iahturi este ceea ce m-a determinat să urmez o carieră de căpitan.”

Am fost căpitan cu licență pentru Garda de Coastă SUA timp de 25 de ani și dețin în prezent o licență de 3.000 de tone care îmi permite să conduc navele până la greutatea respectivă.

De-a lungul carierei am căpitanizat câteva iahturi de lux.
Amarula Sun este un iaht frumos, cu proprietari excepționali și resurse excelente pentru a face treabă. De asemenea, are o gamă largă de jucării – ceea ce îl face un iaht charter plin de acțiune și unul dintre cele mai bune din industrie. Sunt foarte mândru și onorat să conduc acest program reușit.

Proprietarii îl închiriază către Fraser Yachts, care îl închiriază apoi persoanelor care pleacă în vacanță – costul începând de la 195.000 de dolari pe săptămână.

Am văzut că pandemia creează un boom masiv de yachting, deoarece a devenit una dintre cele mai sigure opțiuni de vacanță.
Vânzările de iahturi prin Fraser Yachts au crescut în prezent cu 136,4% din iunie anul trecut, iar rezervările au crescut cu 36%.

Deci, odată cu creșterea rezervărilor, a creat și mai multe oportunități pentru membrii echipajului de a lucra și ne-a ținut ocupați.

În prezent sunt complet echipat cu nouă membri ai echipei și am norocul de a avea un grup de rock-star. Suntem foarte ocupați cu charter-uri back-to-back și excursii ale proprietarilor.

Mulți oameni nu își dau seama că un căpitan de iaht nu conduce doar barca, ceea ce este partea distractivă a muncii.
De asemenea, încep în fiecare zi întâlnindu-se cu șefii de departamente – prim-ofițer, șefă și inginer – pentru a planifica începutul unei zile sigure și productive.

Cea mai dificilă parte a muncii mele este conducerea echipajului personalului. A avea membri ai echipajului cu diferite naționalități și personalități care trăiesc pentru o perioadă lungă de timp într-un loc restrâns vine cu provocările sale, dar este întotdeauna plin de satisfacții.

Majoritatea echipajului locuiește la bord cu normă întreagă în timpul sezonului de vârf, dar există un sistem de rotație care ne permite să luăm o vacanță binemeritată atunci când este nevoie.

Pe lângă faptul că este căpitan, Albert Rodriguez, trebuie să gestioneze respectarea reglementărilor de pavilion și de clasă, buget, contabilitate, personal și programul proprietarului și al charterului.

Suntem un pavilion jamaican, ceea ce înseamnă că iahtul este înregistrat în Jamaica și că trebuie să respectăm reglementările aplicate de statul respectiv. Se asigură că conducem o navă sigură și că suntem inspectați anual de un inspector de pavilion. În prezent, putem naviga în Bahamas.

Un mare căpitan este cineva care pune siguranța pe primul loc, menține un iaht meticulos, gestionează fondurile proprietarului ca și cum ar fi ale lor și se asigură întotdeauna că proprietarii și oaspeții charter au o experiență extraordinară și abia așteaptă să revină când pleacă.

Cariera mea este un vis devenit realitate.

Nu numai că sunt plătit pentru a face ceea ce îmi place și pentru a-mi trăi pasiunea, dar a fi în această industrie îți poți câștiga reputație și respect. 

 

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 12:32
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 12:32 // Actual //  Ursu Victor

Deși sistemul bancar din Republica Moldova oferă dobânzi competitive, 90% din creditele noi accesate de agenții economici sunt destinate să acopere datoriile anterioare, iar doar 10% reprezintă finanțări noi. Mai mult, valoarea acestora este semnificativ mai mică decât depozitele bancare ale acestora, ceea ce indică o problemă economică profundă.

În cadrul emisiunii „Analize economice cu Veaceslav Ioniță”, expertul în politici economice a explicat că agenții economici au mai multe depozite decât credite, ceea ce este un semnal îngrijorător pentru economia țării. „Acest fenomen nu a mai fost înregistrat vreodată și reflectă o temere profundă a mediului de afaceri față de investiții”, a declarat Ioniță.

Analizând evoluția creditelor accesate, expertul a menționat că, deși volumul acestora a crescut semnificativ în ultimii ani, creditarea reală a fost extrem de scăzută. Astfel, din 2020 până în prezent, agenții economici au luat credite noi de 157,5 miliarde de lei, dar au întors datoriile vechi în valoare de 141,3 miliarde de lei, ceea ce face ca creditarea reală să fie de doar 16,2 miliarde de lei.

În ceea ce privește creditarea netă, Ioniță a subliniat faptul că în 2024, în primele trei trimestre, agenții economici au efectuat depozite bancare de 2,8 miliarde de lei, ceea ce a făcut ca creditarea netă să devină negativă, adică agenții economici au depozitat mai mulți bani în bănci decât au luat sub formă de credite.

„Această tendință de creditare netă negativă a persistat în 12 trimestre consecutive din 2020 până în prezent, ceea ce reflectă o fragilitate a mediului de afaceri și o lipsă de încredere în economia locală”, a adăugat expertul.

Veaceslav Ioniță a subliniat că acest fenomen este un semn clar al unei economii vulnerabile, în care agenții economici nu sunt dispuși să facă investiții, iar acest lucru se reflectă în creditarea netă scăzută și volumul în creștere al depozitelor bancare. În acest context, Ioniță a avansat prognoza că este nevoie de cel puțin zece ani pentru ca economia Moldovei să se restabilească la nivelul înregistrat înainte de criza bancară din 2014.

„În ciuda creșterii creditării, situația nu va începe să se îmbunătățească semnificativ până când creditarea netă nu va deveni pozitivă, ceea ce poate să se întâmple abia în 2025, dar cu o tendință clară de însănătoșire a economiei”, a concluzionat Ioniță.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău