Moldovenii, considerați EXOTICI la Timișoara! Un panou publicitar controversat a trezit nemulțumiri

18 Aug. 2021, 17:29
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
18 Aug. 2021, 17:29 // Actual //  MD Bani

Panou publicitar controversat la Timișoara: Diversitatea înseamnă să lucrăm cu cele mai exotice persoane. Moldovenii, de exemplu.

Panoul publicitar a fost realizat pentru compania Vitesco Technologies, un furnizor german de automobile pentru tehnologiile de transmisie și propulsie. Compania a explicat, în urma controverselor, că scopul reclamei a fost acela de a arăta că „diversitatea e importantă”, afirmând că „nu a fost intenția noastră de a insulta vreo naționalitate sau cultură”, scrie Realitatea.md.

Totuși nu este clar dacă reclama se referă la moldoveni, ca naționalitate, cetățeni ai Republicii Moldova, sau se referă la moldovenii din regiunea Moldovei, România.

Mesajul a fost amplasat în centrul Timișoarei. „Diversitatea înseamnă să lucrăm cu cele mai exotice persoane. Moldovenii, de exemplu”, scrie mare pe un fundal galben, transmite presa din România.

Textul a fost considerat de mulți unul ofensator la adresa moldovenilor, stârnind un val de reacții pe rețelele Facebook și Reddit.

Istoricul ieșean Dorin Dobrincu consideră că mesajul este „o mitocănie”, în timp ce Dan Radu, fondator al asociaţiei „Mişcarea pentru Dezvoltarea Moldovei”, scrie pe Facebook că „firma ce promovează mobilitatea are şi idei fixe. Și simple, ca și mințucile lor” și se întreabă dacă managerul companiei a fost de acord cu acest slogan.

Alți internauți susțin că mesajul este unul bun, dacă a creat vâlvă.

„Deja e a 3-a oară când văd undeva imaginea asta. Dacă un panou de pe stradă a ajuns în online, s-a viralizat și a creat vâlvă… Înseamnă că marketingul e genial”, consideră un alt utilizator al rețelelor sociale.

„Asta se întâmplă când laşi promovarea pe mâna unor oameni nepricepuți. Ajung să scrie unii pentru alții, ca să se amuze prietenii lor, în loc să pună pe primul loc obiectivul campaniei. Ca să nu mai zic despre decență şi cei 7 ani de-acasă. Sper să folosească situația asta ca să învețe o lecție de respect simplu”, a comentat o altă persoană.

Compania: „Reclama e inspirată dintr-o campanie din Germania”

În cele din urmă, reprezentanții companiei au anunțat că vor retrage reclama și au venit și cu explicații. Ei afirmă că sunt mai multe panouri similare, însă în alte locuri în loc de „moldoveni” scrie „olteni” sau „ardeleni”.

„Reclama asta face parte dintr-o serie de șapte variante diferite, care se bazează mult pe ideea de diversitate. În varianta originală veți regăsi «bavarians», în cea postată în Timișoara am ales moldovenii, în cea din Iași oltenii/ardelenii, în cea din Sibiu, bănățenii. Am ales să punctăm locațiile noastre din fiecare regiune și oamenii faini cu care lucrăm. Ideea de diversitate o veți regăsi și în celelalte panouri (print sau digital). Umorul e apanajul oamenilor inteligenți cu care lucrăm și vom lucra. Sunt moldoveancă și mândră de originea mea”, a explicat, pe Reddit, Alina Bratu, manager de comunicare și branding în cadrul Vitesco, precizând că reclama a fost inspirată dintr-o campanie din Germania.

Anunțul companiei Vitesco Technologies:

Nu a fost intenția noastră de a insulta vreo naționalitate sau cultură. Scopul acestei reclame a fost de a arăta că diversitatea e importantă pentru noi și compania noastră beneficiază de aportul unei echipe globale. Regretăm dacă cineva s-a simțit ofensat. Afișul va fi dat jos în următoarele zile.

Vitesco Technologies este o societate germană care are aproximativ 40.000 de angajați.

Realitatea Live

06 Mai 2024, 09:13
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
06 Mai 2024, 09:13 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Înainte de a intra în afaceri cu arme, înainte de a începe să cumpere producători de puşti de asalt, înainte de a se extinde în vânzarea de lunete şi amortizoare de sunet, înainte de a reuni 18 dintre cele mai letale companii ale Americii într-un singur conglomerat, înainte de a finanţa o bază militară privată, înainte de masacru, înainte de revolta investitorilor, înainte de rechemările şi defectele de produs şi de publicitatea proastă şi de procese – înainte ca toate acestea să se poată întâmpla – Stephen Feinberg, un investitor miliardar, a trebuit să-şi perfecţioneze tehnica de tragere, scrie New York Magazine.

Aşa că într-un weekend de la sfârşitul anului 2005 a lăsat în urmă birourile din Manhattan ale Cerberus Capital, firma de capi­tal privat pe care a fondat-o, şi reşedinţa cu mai multe etaje din Upper East Side, în renovarea căreia a băgat 15 milioane de dolari, şi a călătorit până la Moyock, Carolina de Nord, la poligoanele de antrenament tactic ale Blackwater, un notoriu antreprenor militar privat, pentru un weekend de instruire cu arme de foc cu rază lungă de acţiune. Feinberg, blond, tuns scurt, cu început de chelie şi cu o mustaţă deasă, dar fără barbă, vorbea încet, cu răbdare, cu un accent blând de New York.

Prietenii spun că s-a antrenat la facul­tate, la Princeton, cu Corpul de Pregătire a Ofiţerilor de Rezervă (ROTC), defilând la exerciţii militare şi trăgând la ţintă cu o puşcă de serviciu standard şi că a urmat chiar şi şcoala de sărituri cu paraşuta. El a părăsit ROTC înainte de absolvire şi a obţinut un loc de muncă pe Wall Street, tranzacţionând valori mobiliare pentru Drexel Burnham Lambert, pionierul obligaţiunilor junk, pe care de obicei nu le vrea nimeni. Zece ani mai târziu, îşi conducea propria firmă. Zece ani după aceea, era un colos pe Wall Street. Acum este un gigant de talie mondială. Feinberg a vrut să revină la vechea pasiune.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău