Ediția a doua a Taberei de educație financiară „Dă sens banilor” a ajuns în peste 80 de localități din țară

19 Aug. 2021, 11:18
 // Categoria: Uncategorized // Autor:  MD Bani
19 Aug. 2021, 11:18 // Uncategorized //  MD Bani

În perioada 9-13 august 2021 s-a desfășurat cea de-a doua ediție a Taberei de educație financiară „Dă sens banilor” organizată de Banca Națională a Moldovei (BNM) și Centrul Analitic Independent „Expert-Grup”. Această ediție a reușit să adune sute de participanți din peste 80 de localități din Republica Moldova. Evenimentul a avut loc online și a durat cinci zile. 

Astfel, În cadrul ediției a doua a Taberei de educație financiară au participat persoane de roate vârstele, ocupații și reședințe: elevi, studenți și tineri angajați, cu vârste cuprinse între 16 și 30 de ani. Cei mai mulți participanți au fost din raioanele și municipiile: Cahul, Chișinău, Ialoveni, Fălești, Orhei, Rezina, Soroca, Ștefan Vodă, Ungheni ș.a.

Timp de cinci zile, participanții au fost instruiți de către opt formatori – angajați ai Băncii Naționale a Moldovei și ai Centrului Analitic Independent „Expert-Grup”: Adelina Popova (BNM), Cristian Onica (BNM), Dumitru Pîntea („Expert-Grup”), Ion Josan (BNM), Marina Covganeț (BNM), Natan Garștea (BNM), Serghei Bucur (BNM), Stas Madan („Expert-Grup”).

Participanții au acumulat cunoștințe legate de sistemul financiar național, instrumente de investire și creditare, plăți fără numerar și comerț online, care le vor ajuta la o mai bună gestionare a bugetelor personale și/sau ale familiei.

În ultima zi a Taberei de educație financiară 2021, participanții au făcut un tur virtual al Băncii Naționale, iar apoi și-au testat în timp real cunoștințele acumulate pe parcursul săptămânii în cadrul unui quiz virtual. Zece dintre cei peste o sută de participanți, care au acumulat punctaj maxim la quiz, sunt premiați de către BNM și „Expert-Grup” cu seturi de monetărie și monede comemorative.

Numele câștigătorilor:

  1. Alina Prichici;
  2. Victoria Prichici;
  3. Ion Rotari;
  4. Elena Hariuc;
  5. Iurie Barbaros;
  6. Mihai Chirila;
  7. Constantin Arhip;
  8. Mihail Ciobanu;
  9. Violeta Codrean;
  10. Felicia Crețu.

Potrivit organizatorilor, toți participanții care au fost prezenți, la cel puțin, patru sesiuni din cinci vor primi certificate semnate de către guvernatorul Băncii Naționale a Moldovei, Octavian Armașu, și directorul executiv al Centrului Analitic Independent „Expert-Grup”, Adrian Lupușor.

Tabăra de educație financiară este organizată al doilea an consecutiv în cadrul Proiectului de educație financiară „Dă sens banilor”, lansat de Banca Națională a Moldovei și Centrul Analitic Independent „Expert-Grup” în anul 2019. Proiectul a fost inițiat cu scopul de a spori nivelul de înțelegere a principalelor concepte și produse financiare în rândul tinerilor, astfel încât, ajunși în fața unor situații cu impact financiar, aceștia să ia decizii corecte în gestionarea propriilor venituri. Pentru a fi la curent cu alte activități desfășurate în cadrul acestui proiect, vă recomandăm să urmăriți paginile web ale BNM – www.bnm.md și „Expert-Grup” – www.expert-grup.org, precum și pagina de Facebook a Proiectului de educație financiară „Dă sens banilor”.

 

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău