Facebook a dezvăluit prima sa pereche de „ochelari inteligenți” care conțin două camere pentru realizarea de fotografii și videoclipuri.
Specificațiile, denumite Ray-Ban Stories, sunt o colaborare între gigantul Facebook cu marca de ochelari de lux, Ray-Ban.
În viitor, Facebook planifică să lanseze ochelari de realitate completă (AR).
Noua pereche de ochelari va folosi vocea ta pentru a realiza o fotografie.
Ochelarii pot fi găsiți aproape în orice magazin Ray-Ban, inclusiv magazinele LensCrafters și Sunglasses Hut și vor costa doar 299 de dolari.
Se sincronizează cu o aplicație însoțitoare de rulare a camerei numită Facebook View, unde clipurile pot fi editate și partajate cu alte aplicații de pe telefon (nu doar de pe Facebook). Există un buton fizic pe ochelari pentru înregistrare sau puteți spune „Hei Facebook, fă-mi o poză” pentru a le controla fără mâini.
Camerele duale de 5 megapixeli pot captura puțin peste trei duzini de clipuri video de 30 de secunde sau aproximativ 500 de fotografii înainte ca memoria de pe dispozitiv să se umple. Un buton fizic din partea superioară a părții din dreapta a cadrului vă permite să capturați manual dacă preferați să nu utilizați expresia de veghe „Hei Facebook”. (Facebook spune că asistentul său vocal ascultă acea frază numai când este activat și că funcționalitatea sa este limitată la pornirea înregistrărilor.)
O lumină din interiorul ochelarilor vă oferă o serie de informații: verde pentru încărcare completă, portocaliu pentru baterie descărcată, albastru pentru modul de asociere, roșu pentru baterie moartă sau supraîncălzire și alb pentru o eroare de captură. O lumină albă separată, orientată spre față, lângă camera dreaptă se aprinde ori de câte ori ochelarii înregistrează.