Laptele mai scump a înjumătățit profitul milionarului din lactate

13 Sept. 2021, 14:19
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  bani.md
13 Sept. 2021, 14:19 // Bani și Afaceri //  bani.md

ProdLacta, controlată de Vladimir Jardan unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa lactatelor din Republica Moldova, a înregistrat în prima jumătate a anului 2021 un profit net de 441.000 de lei (circa 89,2 mii euro), în scădere cu 49,5% faţă de prima parte a anului trecut, potrivit raportului semestrial al companiei publicat pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti.

Cifra de afaceri a fost și ea în scădere de 56,2 milioane de lei, în scădere cu 4,6% faţă de anul trecut, arată datele publice. În raport se mai arată că factorii care ar putea afecta lichiditatea firmei sunt: tendinţa creşterii preţului laptelui de calitate superioară, scăderea puterii de cumpărare a populaţiei şi creşterea preţurilor de achiziţie pentru materialele directe.

În anul 2020, ProdLacta înregistrat o cifră de afaceri de 110 milioane de lei, în creştere cu 10% comparativ cu anul precedent, şi un profit de 1,6 milioane de lei, mai mare cu 33% decât cel din 2019, arată datele de la Ministerul de Finanţe.

Principalele pieţe de desfacere ale producătorului sunt judeţele Braşov, Prahova, Argeş, Buzău, Constanţa, Iaşi şi municipiul Bucureşti din România, iar compania livrează producţia în principalele reţele de magazine din România, precum Metro, Selgros, Carre­four, Real, Cora sau Kaufland.

La export merge doar 8-9% din producţie, în special în Republica Moldova.

În prezent Prodlacta are o cotă de piaţă de 0,7% în România, în timp ce grupul JLC din care face parte deţine mai mult de 50% din piaţa lactatelor din Moldova. Grupul JLC este controlat de milionarul Vladimir Jardan.

Realitatea Live

03 Iul. 2025, 18:51
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
03 Iul. 2025, 18:51 // Actual //  Ursu Victor

Moldova devine tot mai atractivă pentru companiile internaționale aflate în căutarea unor oportunități strategice de extindere, datorită parcursului său de aderare la Uniunea Europeană, transformării digitale accelerate și poziției logistice cheie în regiune. Cu o forță de muncă multilingvă și costuri competitive, țara atrage tot mai mult interesul investitorilor globali.

Agenția Invest Moldova a lansat campania „10 Reasons Why Moldova is the Next Strategic Investment Destination”, evidențiind avantajele-cheie ale țării pentru investitori. Printre ele se numără:

Statutul de candidat la UE din 2022 și obiectivul aderării până în 2030;

Poziționarea Moldovei ca hub logistic și economic pentru reconstrucția Ucrainei;

Planul de creștere al UE pentru Moldova, în valoare de 1,9 miliarde de euro, care vizează investiții masive în educație, sănătate, energie, agricultură și sprijin pentru antreprenoriat.

Toate aceste teme vor fi discutate și prezentate în detaliu în cadrul evenimentului Moldova Business Week 2025, unde participanții vor putea descoperi potențialul real al economiei moldovenești.

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO