Igor Belei, DIACONIA: Întreprinderea socială trebuie să fie lansată de un om care visează afacerea

12 Nov. 2021, 15:11
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
12 Nov. 2021, 15:11 // Oameni şi Idei //  MD Bani

„Diaconia” este structura socială a Mitropoliei Basarabiei care activează pe întreg teritoriul Republicii Moldova din anul 2001.

Prin proiectele sociale pe care le dezvoltă, deja de 20 de ani Misiunea Diaconia ajută persoanele aflate în dificultate. Diaconia este cunoscută pentru programele „Banca de Haine”, „Banca de alimente”, „Brațele mamei”, „Spre independență”, etc. Inițiativele lansate au rolul de a promova solidaritatea și de a face o schimbare în societate.

„Antreprenorii sociali sunt pionerii. Este extrem de valoros să poți aduce un beneficiu atât economic cât și să dai șansa oamenilor care nu au posibilitatea să se angajeze sau nu au curajul, sau nu au abilitățile necesare. Din păcate sărăcia nu este o formă de lipsă materială ci o formă de a înțelege lucrurile, o lipsă de capacitate de a te mobiliza.”

În viziunea lui Igor Belei, este important atât să fie încurajată lansarea afacerilor sociale, cât și să fie susținută dezvoltarea acestora prin asistență din partea statului și a afacerilor mari.

„Afacerile sociale trebuie să fie asistate, atât prin scutire de taxe cât și prin injecții financiare.” 

Inițial, afacerea lansată de Misiunea Diaconia, nu a fost gândită ca o afacere socială, ci ca o activitate care va genera profit, ceea ce a fost o eroare.

„Am dezvoltat o întreprindere care venea să angajeze persoanele din programul „În brațele mamei”  în servicii de curățenii, atunci când aceste servicii încă nu existau în Chișinău. Noi am gândit acest business nu ca unul social, ci ca unul care va aduce profit. Era o greșeală pentru că, trebuia din start să aveam această idee că va trebui subvenționat. Pe parcursul anilor beneficiul a fost schimbarea oamenilor care au fost angajați.” 

Potrivit directorul executiv al Misiunii „Diaconia”, întreprinderile sociale au un rol important în dezvoltarea unei țări.

„Este extrem de valoros să înțelegem cât ne costă o lipsă de investiții în servicii sociale, cât ne va costa să asistăm în continuare oamenii care nu sunt angajați în câmpul muncii și generează costuri. Este extrem de valoros să înțelegem lipsa cadrelor calificate sau măcar a cadrelor care ar putea fi angajate în câmpul muncii, pentru că toată lumea se plânge că nu există angajați. Este o formă de a întoarce beneficiul spre societate, pentru businessul mare, care poate să investească, să asiste întreprinderile sociale ca o formă de a împărți beneficiul.  Pentru că, ulterior toți acești oameni vor putea fi angajați în businessul mare.  Este extrem de valoros pentru autorități să înțeleagă întreprinderile sociale sunt o parte a revigorării pieței muncii din Republica Moldova.” 

Igor Belei mai afirmă că o societate modernă este o societate care susține întreprinderile sociale, iată de ce, acest tip de activități au un viitor.

„Întreprinderile sociale au un viitor și trebuie să aibă un viitor într-o societate modernă. Întreprinderea socială trebuie să fie lansată de un om care visează afacerea, care visează produsul.”

Campanie inițiată și susținută de Proiectul transnațional Finance4SocialChange, cofinanțat din fondurile Uniunii Europene (FEDER, IPA, ENI). Scopul proiectului este promovarea impactului social și stimularea dezvoltării companiilor interesate de soluționarea problemelor comunitare. ODIMM este partener, alături de alte 19 instituții din 15 țări din regiunea Dunării.

Realitatea Live

03 Iul. 2025, 18:51
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
03 Iul. 2025, 18:51 // Actual //  Ursu Victor

Moldova devine tot mai atractivă pentru companiile internaționale aflate în căutarea unor oportunități strategice de extindere, datorită parcursului său de aderare la Uniunea Europeană, transformării digitale accelerate și poziției logistice cheie în regiune. Cu o forță de muncă multilingvă și costuri competitive, țara atrage tot mai mult interesul investitorilor globali.

Agenția Invest Moldova a lansat campania „10 Reasons Why Moldova is the Next Strategic Investment Destination”, evidențiind avantajele-cheie ale țării pentru investitori. Printre ele se numără:

Statutul de candidat la UE din 2022 și obiectivul aderării până în 2030;

Poziționarea Moldovei ca hub logistic și economic pentru reconstrucția Ucrainei;

Planul de creștere al UE pentru Moldova, în valoare de 1,9 miliarde de euro, care vizează investiții masive în educație, sănătate, energie, agricultură și sprijin pentru antreprenoriat.

Toate aceste teme vor fi discutate și prezentate în detaliu în cadrul evenimentului Moldova Business Week 2025, unde participanții vor putea descoperi potențialul real al economiei moldovenești.

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO