Turcii de la Metag „bagă mâna în foc” că drumul de ocolire a localității Slobozia Mare va fi gata la anul

26 Nov. 2021, 12:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
26 Nov. 2021, 12:40 // Actual //  Lupu Eduard

Compania din Turcia Metag Inșaat Ticaret A.S susține că drumul de ocolire a localității Slobozia Mare va fi gata în anul 2022. Asta după ce anterior au invocat probleme financiare.

În prezent, lucrările de construcție a sectorului drumului M3 înregistrează un progres de execuție de 34.1%, comparativ cu cel planificat de 50%, termenul de finalizare a proiectului fiind anul 2022.

Antreprenorul a informat că proiectul de construcție a segmentului de drum cu o lungime de peste 18 km este unul important pentru companie, fiind primul contract pe care îl execută în Republica Moldova.

Conducerea Metag a monitorizat situația din șantier timp de mai multe zile pentru a se informa despre starea reală a lucrurilor și a asigurat că a inițiat procesul de rectificare a programului de lucrări și elaborare a planului de acțiuni pentru a finaliza lucrările contractuale în termenii stabiliți. De asemenea, a mulțumit  echipa ASD pentru suportul acordat.

Este prioritar să fie finalizate lucrările fără întârziere, pentru că intensitatea traficului pe acest tronson este mare și parvin plângeri de la locuitorii din regiune privind traversarea transportului de mare tonaj în zonă. Nu vom acorda extensii suplimentare de timp pentru acest contract. Avem o experiență pozitivă cu companiile din Turcia și sperăm că imaginea acestora nu va fi știrbită. Așteptăm până la sfârșitul lunii noiembrie 2021 prezentarea planului de acțiuni real, concret și transparent de organizare a șantierului și soluționare a problemelor ce țin de salarizare, certificări, suplimentare a stocurilor și altele”, a accentuat Directorul general interimar al ASD, Sergiu Bejan.

Anterior, reprezentanții companiei turce au motivat tergiversarea lucrărilor urmare a problemelor de ordin financiar cu care se confruntă.

Proiectul de construcție a drumului de ocolire a satului Slobozia Mare prevede construcția unui sector de drum cu o lungime de peste 18 km cu 2 benzi de circulație și 2 sensuri giratorii. De asemenea, vor fi executate lucrări de construcție a terasamentelor, podețelor, trotuarelor, sistemelor de evacuare a apelor pluviale și de drenaj, dar și instalarea a 960 de indicatoare rutiere și construcție a 3 stații pentru autobuze.

Construcția drumului, care face conexiunea cu vama Giurgiulești, frontiera cu România, va moderniza infrastructura din zonă, va spori siguranța rutieră, va facilita accesul către producătorii agricoli din regiune și va spori traficul de pasageri și mărfuri.

Lucrările de construcție a drumului de ocolire a satului Slobozia Mare din raionul Cahul au o valoare de peste 18 milioane de euro, acordați din împrumutul oferit Guvernului Republicii Moldova de către Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare.

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău