Spania a pierdut peste 3 miliarde de EURO pentru concediile medicale cauzate de COVID-19. Tot mai multe cazuri de boală

05 Ian. 2022, 11:43
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
05 Ian. 2022, 11:43 // Actual //  MD Bani

Spania a pierdut deja peste trei miliarde de euro în urma concediilor medicale cauzate de pandemie. Doar în noiembrie, cifra a fost de 57 de milioane de euro. Tot atunci, numărul celor care și-au luat concediu medical a fost mai mare cu 630% față de luna precedentă.

În prezent, Spania se confruntă cu al șaselea val al pandemiei, care afectează dramatic piața muncii.

Potrivit informațiilor publicate de La Razon, în decembrie au fost înregistrate aproximativ 570.000 de concedii medicale cauzate de Covid-19. Aceste cifre indică o creștere de peste 630% a concediilor medicale față de luna precedentă.

Este al doilea cel mai mare număr de concedii medicale acordate în întreaga pandemie, după cele înregistrate în ianuarie 2021, când au fost 615.311 noi concedii medicale cauzate de Covid-19. În restul lunilor dintre martie 2020 și ianuarie a acestui an, numărul nu a fost niciodată atât de mare.

Un număr de 77.340 de concedii medicale cauzate de această boală au fost înregistrate în noiembrie, față de 29.054 în octombrie și 44.034 în septembrie.

Costul suportat de societățile de asigurări de sănătate ca urmare a acestor pierderi cauzate de Covid-19 s-a ridicat la 53,7 milioane de euro în noiembrie. În octombrie, cifra a fost de doar 37,2 milioane de euro.

Până acum, în pandemie, cheltuielile cauzate de concediile medicale cauzate de Covid depășesc deja 3.055 de milioane de euro. Această sumă este o consecință a celor 4,59 milioane de concedii medicale (mai mult de cinci milioane, inclusiv decembrie) pe care boala le-a provocat în tot acest timp. La această cifră ar trebui adăugate circa 2.500 de milioane de euro din cheltuieli directe pentru companii ca mijloace de susținere.

Probleme similare pe piața muncii, generate de numărul persoanelor afectate de Covid și care intră în concediu medical, au început acum câteva săptămâni, fiind constatate în Marea Britanie, care a rămas fără personal în domenii esențiale, sau în Statele Unite, unde unele companii aeriene au ajuns să tripleze salariul piloților pentru a putea asigura zborurile atunci când concediile medicale din domeniu au crescut vertiginos.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII