BMW a înregistrat vânzări record de autovehicule, în 2021. Mașinile electrice, pe placul consumatorilor

05 Ian. 2022, 12:52
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
05 Ian. 2022, 12:52 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Grupul german Bayerische Motoren Werke (BMW) a raportat vânzări record pentru brandul BMW în 2021, de 2,2 milioane de vehicule.

„Aceasta înseamnă că suntem lideri în topul segmentului premium pe plan global cu brandul BMW şi la o diferenţă considerabilă”, a declarat şeful de vânzări al BMW, Pieter Nota, pentru DPA.

Recordul de vânzări a fost înregistrat în pofida deficitului de semiconductori care a lovit industria auto globală. Grupul german, care deţine şi brandurile Mini şi Rolls-Royce, va anunţa săptămâna viitoare cifrele anuale complete privind vânzările.

Nota şi-a exprimat optimismul privind evoluţiile din acest an: „Ne aşteptăm şi în 2022 la o creştere profitabilă”.

Recordul vine pe fondul majorării vânzărilor de vehicule electrice. BMW a livrat 100.000 de maşini complet electrice, compania îndeplinindu-şi ţinta de vânzări pe acest segment în creştere.

Şi datele pentru primele nouă luni arată un record de maşini vândute – 1,93 milioane – o cifră de afaceri de 82,8 miliarde de euro şi un profit înainte de taxe de 13,2 miliarde de euro.

Săptămâna trecută, directorul general Oliver Zipse anunţa că în 2022 ar urma să fie create până la 6.000 de noi locuri de muncă, compania pregătindu-se de majorarea cererii pentru vehiculele sale electrice.

BMW AG este pe o cale foarte bună în procesul de transformare, vânzările ar urma să crească în 2022 iar fabricile sunt pregătite pentru e-mobilitate. „De aceea vom spori forţa de muncă cu până la 5%”, a declarat Zipse.

În prezent, BMW are aproximativ 120.000 de angajaţi, după ce din 2020 a renunţat la 6.000 de angajaţi.

Realitatea Live

02 Mai 2024, 14:46
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
02 Mai 2024, 14:46 // Actual //  Lupu Eduard

Producția de ouă în Moldova a înregistrat o scădere în primul trimestru al anului 2024. Comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior, producția totală de ouă a înregistrat o diminuare cu 1,1%, arată datele Biroului Național de Statistică.

Principalul motiv al acestei scăderi a fost reducerea producției de ouă în gospodăriile populației, care a înregistrat o scădere de 4,5%. În schimb, în întreprinderile agricole, producția de ouă a înregistrat o ușoară creștere de 0,4%.

Cu toate acestea, în ciuda scăderii producției, oferta de ouă pe piață rămâne suficientă. La Piața Centrală din capitală, prețurile ouălor de găină variază între 18 și 28 de lei pentru zece ouă, iar în lanțurile de retail mari din țară, prețul mediu ajunge până la 40 de lei pentru o duzină de ouă.

În ceea ce privește obiceiurile de Paște, cercetările IData arată că moldovenii plănuiesc să vopsească aproximativ 18 ouă pe familie în acest an, o cifră similară cu cea din 2023. Acest lucru arată că tradițiile legate de Paște rămân puternice în Moldova, indiferent de schimbările din producția de ouă.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău