Tehnologia vine în ajutorul agricultorilor. Startupul care dezvoltă tractoare robotizate electrice

18 Mart. 2021, 05:30
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
18 Mart. 2021, 05:30 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Monarch Tractor este un start-up cofondat de un membru al familiei de vinicație Mondavi. Pentru a face agricultura mai sigurăși durabilă familia creează tractoare robotizate electrice, scrie Forbes.

Primele livrări de tractoare, la prețuri de la 50.000 de dolari, vor începe la sfârșitul anului 2021.

Printre investitorii acestui proiect se numără producătorul japonez de piese auto Musashi Seimitsu Industry, producătorul european de vehicule agricole și comerciale CNH Industrial și VST Tillers Tractors din India. At One Ventures cu sediul în Silicon Valley și grupul de capital privat MUUS au investit, de asemenea, în rundă.

„Ecosistemul alimentar este pregătit pentru transformare, fermierii cerând instrumente durabile care pot crește eficiența și profitabilitatea fermelor”, a spus CEO-ul și cofondatorul Praveen Penmetsa. „Am văzut o cerere incredibilă și accelerată pentru tractorul nostru Monarch.”

Monarch, cu sediul în Livermore, California, împreună cu giganți industriali precum John Deere, văd mari oportunități de a face agricultura mai eficientă și de a oferi noi opțiuni fermierilor din regiunile în care munca umană poate fi limitată prin utilizarea unor senzori avansați, software și putere de calcul. Și, spre deosebire de vehiculele cu conducere autonomă, operate în orașe și pe drumurile publice, echipamentele autonome de viteză redusă nu necesită aprobarea federală sau de stat pentru a fi utilizate pe offroad și pe terenuri private.

Monarch numește tractorul său „șofer opțional”, deoarece poate fi operat ca un vehicul convențional. Efectuează sarcini programate fără șofer sau un operator poate folosi modurile interactive „Gest” și „Umbra” pentru a-i urmări lucrătorii pe teren. Tractorul este proiectat cu prevenire a rostogolirii și a coliziunilor și are o viziune la computer de 360 ​​de grade. Poate colecta și analiza mai mult de 240 GB de date despre recoltă pe zi. Aceste informații pot fi folosite pentru a face ajustări în tipurile de instrumente pe care vehiculul le folosește și pentru a furniza estimări ale randamentului pe termen lung, etape de creștere a culturilor și măsurători de sănătate a plantelor. Sistemul de baterii al vehiculului poate servi și ca sursă de alimentare la distanță.

„Monarch este o tehnologie pionieră a tractorului care încorporează electrificarea, utilizarea autonomă și gestionarea datelor”, a declarat Scott Wine, CEO, CNH Industrial. „Acestea sunt trei dintre pilonii cheie care susțin sustenabilitatea, productivitatea și profitabilitatea, atât pentru CNH Industrial, cât și pentru clienții noștri agricoli.”

Realitatea Live

21 Mai 2025, 17:37
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
21 Mai 2025, 17:37 // Actual //  Ursu Victor

Guvernul Republicii Moldova a lansat oficial campania națională de informare „Moldova Poate”, o inițiativă care urmărește apropierea deciziilor publice de cetățeni, printr-un mesaj simplu, accesibil și axat pe impactul reformelor asupra vieții cotidiene. Campania debutează cu doar câteva luni înainte de alegerile parlamentare programate pentru 28 septembrie, iar potrivit datelor de pe platforma achiziții.md, bugetul total al campaniei este estimat la 5 milioane de lei, iar în data de 22 mai urmează să fie desemnat câștigătorul – compania care se ocupa de organizarea campaniei.

Sub sloganul „Vorbim despre oameni, pentru oameni”, campania va promova unitatea națională, direcția europeană a țării și implicarea cetățenilor în procesul de reformă. Potrivit purtătorului de cuvânt al Guvernului, Daniel Vodă, accentul va fi pus pe explicarea clară a modului în care funcționează statul și pe prezentarea beneficiilor concrete ale reformelor implementate în domenii precum justiția, educația, sănătatea sau infrastructura.

„Moldova reușește atunci când mergem împreună – ca societate și ca parte din familia europeană”, a declarat Daniel Vodă.
Campania va include activități publice organizate în centre comunitare, piețe, parcuri și alte spații deschise, adresându-se tuturor categoriilor sociale, de la copii și tineri până la vârstnici. Se promit discuții directe, prezentări interactive și evenimente dedicate unei comunicări guvernamentale mai transparente.

Guvernul nu a oferit deocamdată detalii despre contractantul campaniei sau despre planul de distribuție media, însă lansarea inițiativei în plină perioadă preelectorală ridică semne de întrebare din partea observatorilor independenți, care atrag atenția asupra riscului de folosire a fondurilor publice în scop electoral.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO