Companiile din cadrul Lufthansa, cel mai mare operator aerian din Europa, au efectuat iarna aceasta 18.000 de zboruri care în mod normal ar fi fost anulate din cauza lipsei de pasageri, potrivit Le Soir.
Potrivit informațiilor, zborurile au fost efectuate cu avioane goale sau aproape goale doar pentru a nu pierde dreptul de aterizare și decolare pe mai multe aeroporturi majore.
Fiecare linie aeriană cumpără intervale de timp alocate pentru aterizări și decolări în aeroporturi. Înainte de pandemie, dacă o linie aeriană nu ocupa cel puțin 80% din aceste intervale cu zboruri, ea putea pierde respectivul interval. Procentul a fost revizuit la 50% după startul pandemiei, însă rămâne în continuare prea ridicat comparativ cu scăderea masivă a numărului de călători.
Pentru a-și menține drepturile de utilizare ale aeroporturilor, multe companii aeriene au preferat să efectueze zboruri chiar și cu avionul gol.
Din totalul de 18.000, aproximativ 3.000 de zboruri au aparținut Brussels Airlines (parte a Lufthansa). Vestea i-a făcut pe oficialii Guvernului belgian să le scrie reprezentanților Comisiei Europene pentru a le cere schimbarea regulilor privind rezervarea intervalelor de aterizare/decolare în aeroporturi.
Lufthansa vrea să anuleze 33.000 de zboruri până la finalul lunii martie, din cauza unui număr ridicat de anulări ale rezervărilor, cauzate de varianta Omicron a COVID-19.