Visa să devină pilot militar, dar a creat cel mai mare lanţ de bijuterii din România. Cum a devenit antreprenor

24 Ian. 2022, 11:46
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
24 Ian. 2022, 11:46 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Pentru că a realizat că nu poate să devină pilot militar, Florin Enache a părăsit armata şi a intrat în afaceri, deschizând un magazin de bijuterii fără să înţeleagă această piaţă, ci doar simţind la vremea respectivă o nevoie şi un vid enorm pe acest segment de piaţă. La început nu s-a gândit niciodată că Teilor va ajunge cel mai mare lanţ de bijuterii din România şi că acum va începe expansiunea internaţională. Într-un interviu pentru ZF, Florin Enache a declarat că, cel mai bun sfat pe care l-a primit în business a fost acela de a separa acţionarul de managementul executiv, ceea ce şi face în acest moment. De asemenea, în următorii cinci ani planifică să deschidă 10-12 magazine noi.

Chiar dacă a terminat liceul militar, din cauza unei probleme la coloana vertebrală Florin Enache a decis să-și urmeze studiile la o universitate cu profil economic. Imediat după absolvirea facultății, în 1999 a deschis primul magazin de bijuterii pe strada Teilor, de unde vine și numele businessului.

„După terminarea liceului, am dorit să devin pilot militar şi am avut o problemă la coloană, am fost şi operat şi nu m-au acceptat la Boboc. Şi mi-am spus că dacă nu o să devin pilot militar, probabil o să-mi încerc şansa în altă parte şi m-am întors la viaţa civilă. Am terminat o facultate de profil economic, iar după absolvirea facultăţii, am deschis acest magazin, neînţelegând sub nicio formă piaţa de bijuterii. Am simţit la vremea respectivă o nevoie şi un vid enorm de bijuterii pe piaţă, pentru că în perioada comunistă cred că erau interzise. La vremea respectivă, businessul era un magazinaş care nu depăşea 15 metri pătraţi. Îmi amintesc că mă uitam pe geam şi în faţă era indicatorul pe care scria Strada Teilor şi mi-a venit o revelaţie referitoare la nume – pentru a face magazinul mai uşor de găsit de clienţii din Piteşti. Aşa a şi fost.”

Expansiunea brandului Teilor a început în anul 2008-2010, atunci au deschis câteva magazine în afara județului Argeș. Astfel, au fost deschise magazine la Sibiu, Craiova, iar în 2013 a ajuns și la Băneasa.

Fiecare magazin nou înseamnă investiții noi. Potrivit lui Florin Enache suma investițiilor depinde de suprafața magazinului.

„Investiţia medie cu un magazin cu stoc de marfă depinde de suprafaţă. Între 800 şi 1,4 milioane de euro/magazin.  Asta înseamnă că ducem între 10 şi 16 milioane de euro pe an, doar în dezvoltare.  În următorii 5 ani avem ca obiectiv încă 10, 12 magazine noi.”

 

Realitatea Live

18 Aug. 2025, 14:04
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
18 Aug. 2025, 14:04 // Actual //  Soroceanu Olga

În cadrul campaniei „Moldova care ne unește”, cetățenii Republicii Moldova au fost întrebați ce obiecte, persoane sau valori se asociază cel mai mult cu țara lor. Răspunsurile au scos în evidență o combinație de tradiții, simboluri culturale, dar și aspirații sociale.

Pentru mulți, Moldova înseamnă familie, copii fericiți și un trai decent. Alții au pus accent pe tradițiile și cultura populară. „Tradițiile, în primul rând. Poporul Moldovei și cât e de primitor”, a afirmat un alt intervievat.

„Mâncarea noastră tradițională, foarte gustoasă, dar chiar tradițiile noastre sunt frumoase”, a declarat o tânără. Un alt respondent a completat: „Mămăliga, muzică, nunți”.

Printre răspunsuri s-au regăsit și repere istorice și culturale. Cetățenii au menționat „Ștefan cel Mare, mâncarea națională, limba română”, dar și locuri simbolice: „Orheiul Vechi, Soroca și Chișinăul, pentru că aici locuiesc de când sunt mică, aici m-am născut și asta e casa mea”.

 

Un alt element care definește Moldova, în opinia oamenilor, este spiritul comunitar. „Cu un spirit bun de dispoziție, de atitudine, pozitivism aș zice, sper bunătate și suport emoțional”, a subliniat o femeie.

„Vin, bineînțeles, vinul nostru este cel mai bun”, a completat o altă persoană.

Vox-ul realizat în cadrul campaniei „Moldova care ne unește” scoate în prim-plan legătura puternică a oamenilor cu tradițiile, dar și dorința ca Moldova să fie asociată cu bunăstarea și unitatea.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII