În unison de la Eurovision! Formația „Zdob și Zdub” și Frații Advahov au revenit acasă de la Torino

18 Mai 2022, 09:50
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  MD Bani
18 Mai 2022, 09:50 // Bănci şi Finanţe //  MD Bani

Membrii formației „Zdob și Zdub” și Frații Advahov, care ne-au reprezentat țara la competiția muzicală Eurovision Song Contest (ESC 2022), au revenit acasă victorioși și mândri de locul 7 pe care l-au ocupat în marea finală a concursului de pe 14 mai, acumulând în total 253 de puncte. Formația „Zdob și Zdub” și Frații Advahov au evoluat cu piesa „Trenulețul”, care combină armonios stilul rock’n’roll și folclorul, elementele naționale și valorile neamului.

În cadrul conferinței de presă organizată cu ocazia revenirii artiștilor la Chișinău, aceștia au relatat despre emoțiile trăite, provocările pe care le-au avut în timpul participării la ESC. În general, s-au declarat mulțumiți de evoluția pe care au avut-o, dar și impresionați de susținerea celor de acasă și din partea comunității internaționale.

Roman Iagupov, solist „Zdob și Zdub”:

„În pofida tuturor impedimentelor, „Trenulețul” nostru n-a deviat de pe rută și a ajuns direct la destinația cea mai dorită – la inimile milioanelor de oameni din toate țările. Locul 2 la televoting e victoria Moldovei. Am simțit că pe scena mare nu am fost noi – artiștii, ci voi toți, dragi spectatori. Vă mulțumim pentru încredere. Mulțumim tuturor partenerilo proiectului și oamenilor, care ne-au ajutat”.

În acest an, participarea Zdubilor și a Fraților Advahov în competiția internațională a fost susținută de partenerul general maib – cea mai mare bancă din Moldova. Maib a sponsorizat participarea Republicii Moldova la Eurovision pentru a doua oară, iar această acțiune de responsabilitate socială corporativă a coincis și cu aniversarea băncii, care pe 8 mai a marcat 31 de ani. Prin acest parteneriat, maib a continuat acțiunile prin care sprijină dezvoltarea culturii, promovează artiștii autohtoni și aduce fanii muzicii mai aproape de muzica europeană de calitate.

Aliona Stratan, Prim-vicepreședinta maib:

„Urmărind Eurovision m-am simțit extrem de mândră de prestația Republicii Moldova pe scena de la Torino. Artiștii noștri au demonstrat o performanță scenică deosebită, plină de energie, voie bună, cu un mesaj simplu, dar în același timp puternic. Pentru noi, ei sunt învingători și ne bucurăm că am avut ocazia să le fim alături în această călătorie a succesului. Pentru maib, susținerea culturii și artei este unul dintre elementele cheie de responsabilitate socială în care vom continua să investim”.

Compania „Teleradio-Moldova” (TRM) organizează Eurovision Moldova din anul 2005.

Vladimir Țurcanu, Director general al Companiei „Teleradio-Moldova”:

„Muzicienii noștri au fost remarcați de presa internațională și chiar elogiați, dați ca exemplu. Asta înseamnă, pe lângă satisfacția artistică de a-i urmări pe artiștii noștri, că Zdob și Zdup și frații Advahov și-au îndeplinit cu brio misiunea și merită recunoștința noastră”.

Formația „Zdob şi Zdub” a participat pentru a treia oară la concursul internațional Eurovision Song Contest, după ce pentru prima dată, în 2005, a reprezentat țara noastră cu piesa „Bunica bate doba”, clasându-se pe locul șase, iar în 2011 – cu piesa „So Lucky”. La cea de-a 66-a ediție a ESC au urcat pe scenă reprezentanți din 41 de țări, iar în finala concursului – 25 de artiști. Ucraina, reprezentată de Kalush Orchestra, cu piesa „Stefania”, a fost desemnată câştigătoarea ediției ESC din acest an.

Despre maib

Maib este cea mai mare bancă din Moldova, deținând 31,4% din activele sectorului bancar și având o cotă de 34,9% din credite, conform situației din 31 decembrie 2021. 26% din creditele ipotecare de pe piață sunt acordate de maib, banca servind peste 35% din populația Moldovei și se numără printre cei mai mari angajatori din țară.

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 12:42
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
22 Nov. 2024, 12:42 // Actual //  bani.md

Pentru al patrulea an consecutiv, în luna noiembrie, Platforma pentru Promovarea și Dezvoltarea Filantropiei a desfăşurat campania „Săptămâna Naţională a Bunătăţii”. Ghidaţi de sloganul „Bunătatea începe cu tine”, în perioada 11-17 noiembrie, ONG-urile membre ale Platformei au lansat apeluri către autorităţile locale, instituțiile publice, ONG-uri, agenţi economici și cetățeni pentru a se implica activ în acţiuni filantropice și comunitare.

Astfel, timp de 7 zile, faptele bune au cutreierat Moldova în lung şi în lat. Peste 3000 de persoane de toate vârstele au promovat filantropia şi au îndemnat oamenii să facă parte din această campanie naţională, care răspândeşte bunătate.

Au fost desfăşurate acţiuni menite să îmbunătăţească viaţa oamenilor, a mediului, a animalelor şi a comunităţilor în care locuiesc. Bătrânii au fost ajutaţi cu munca prin gospodărie, au primit prânzuri calde sau coşuri cu fructe, împărţite de elevi. Unii participanţi şi-au suflecat mânecile şi au salubrizat locurile publice împânzite de gunoaie, alţii au platat copaci și flori.

Activiştii bunătăţii au demarat multiple colectări de fonduri, haine, rechizite şi obiecte uzate, pentru ajutorarea familiilor aflate în dificultate şi a persoanelor social-vulnerabile din comunitate. O altă campanie de colectare de fonduri a fost organizată pentru copiii infectaţi cu tuberculoză, internaţi la Spitalul Clinic de Ftiziopneumologie.

În cadrul Săptămânii Naţionale a Bunătăţii au fost colectaţi nu doar bani şi haine, dar şi cărţi, pentru a promova cititul în familie şi a creşte generaţii de copii educate şi sănătoase, indiferent de statutul social al familiilor din care provin aceştia.

Faptele bune nu au ocolit nici animalele. Au fost colectate fonduri pentru hrana şi adăpostul acestora, iar câţiva voluntari au construit cuşti şi au hrănit patrupezii fără stăpân, aflaţi pe teritoriul unei Universităţi din Chişinău.

Pentru a promova cultura filantropică şi voluntariatul au fost desfăşurate o serie de lecții publice și concursuri, au fost organizate sesiuni de discuţii pentru a formula recomandări de îmbunătățire a cadrui legal pentru stimularea implicării filantropice, la care au participat deputați, reprezentanți ai instituțiilor publice relevante, ONG-uri și agenți economici.

Campania „Săptămâna națională a bunătății” a fost desfășurată de Platforma pentru Promovarea şi Dezvoltarea Filantropiei cu sprijinul poporului american prin intermediul Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID).

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală