Constructorul auto francez Renault va încerca să genereze vânzări de peste un miliard de euro din aşa numita „economia circulară”, prin transformarea uzinei sale de la Flins, o localitate de la marginea Parisului, într-un centru de cercetare, reciclare şi reparaţii. Declarațiile au fost făcute de directorul general al Renault, Luca de Meo, pentru publicaţia franceză Journal du Dimanche.
Ce este „economia circulară”?
Economia circulară este un model de producţie şi consum care implică partajarea, reutilizarea, repararea, renovarea şi reciclarea materialelor şi produselor existente cât mai mult posibil. În acest mod se extinde ciclul de viaţă al produselor. În practică, aceasta implică reducerea la minimum a deşeurilor. Când un produs ajunge la sfârşitul duratei sale de viaţă, materialele din care este făcut sunt păstrate în cadrul economiei de câte ori este posibil. Acestea pot fi folosite din nou şi din nou, creând astfel o valoare suplimentară.
„Ambiţia noastră este ca, până în 2030, să ajungem să generăm mai multe venituri din reciclarea şi repararea vehiculelor la Flins decât din asamblarea de autoturisme acolo. Şi să ajungem la o cifră de afaceri de peste un miliard de euro din economia circulară”, a declarat Luca de Meo.
Un miliard de euro reprezintă puţin peste 2% dintre vânzările totale ale Renault în 2020.
De asemenea, Renault şi-a propus ca în 2030 să ajungă la 3.000 de angajaţi la uzina de la Flins modernizată.