Mai mulți clienți s-au confruntat cu probleme de motor produse de Nissan și Renault. Au lansat o acțiune în justiție

22 Iun. 2022, 10:28
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
22 Iun. 2022, 10:28 // Au Bani //  MD Bani

Constructorii auto Renault şi Nissan, parteneri în cadrul alianţei Renault-Nissan, sunt vizaţi de o acţiune colectivă în justiţia din Franţa, din partea clienţilor care s-au confruntat cu probleme la unele motoare produse de cei doi parteneri între 2012 şi 2016, informează Reuters.

Christophe Leguevaques, avocat la platforma juridică MyLeo implicată în această acţiune, a precizat că cele două companii au fost înştiinţate de existenţa unei acţiuni colective în justiţie demarată de un număr de aproximativ 1.100 de persoane, scrie Agerpres.

Avocatul a adăugat că, deocamdată, clienţii săi nu încearcă să obţină despăgubiri financiare dar ca un prim pas încearcă să obţină dovezi pentru revendicările lor, conform cărora cei doi constructori auto ar fi trebuit să demareze o procedură de rechemare la service atunci când au descoperit că există probleme la motoarele pe benzină de 1,2 litri, care a fost utilizat în 400.000 de vehicule din Europa între 2012 şi 2016.

Renault a recunoscut anterior că acest tip de motor, produs în Spania şi Marea Britanie, consumă prea mult ulei dar a adăugat că aceasta nu reprezintă un risc la adresa siguranţei. Nicio procedură oficială de rechemare la service nu a fost demarată de organismele de reglementare.

Grupul auto francez a informat marţi că nu va demara o procedură de negociere colectivă, dar va analiza posibilitatea de a plăti despăgubiri clienţilor afectaţi de această problemă pe baza unei analize de la caz la caz.

„În primă instanţă, încurajăm clienţii care cred că au fost afectaţi de această problemă să contacteze reprezentanţa locală Nissan care va inspecta şi diagnostica în mod adecvat vehiculul şi va oferi sprijinul necesar”, a informat Nissan într-un comunicat de presă.

La începutul acestui an în presa franceză au apărut informaţii că Renault ar putea fi vizat de o acţiune în justiţie din cauza
problemelor de fiabilitate ale motorului pe benzină 1.2 litri TCe. Între 2012 şi 2016, acest model de motor conceput de Renault a echipat mai multe vehicule ale mărcii franceze dar şi cele ale mărcilor Nissan şi Dacia.

Motorul pe benzină de 1.2 litri TCe a fost montat pe 400.000 de vehicule în perioada cuprinsă între luna octombrie 2012 şi luna iunie 2016. Acest bloc motor se regăseşte sub capota a numeroase modele Renault, precum Clio 4, Scénic 3, dar şi Dacia Duster 1, Dacia Lodgy sau Nissan Juke 1.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Realitatea Live

03 Mai 2024, 15:41
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
03 Mai 2024, 15:41 // Actual //  Lupu Eduard

Comisia de licențiere a importului cerealelor și a răsăritei ia-r fi acordat licență de import companiei Trans Oil, controlată de milionarul Vaja Jhashi.

„În Vinerea Mare după masă și în forma online a fost convocată comisia de licențiere a importului cerealelor și floarei soarelui. Nu cred că data și ora au fost selectate întâmplător, când toată lumea este concentrată mai mult pe Sărbători Sfinte. Companiile din grupul Trans Oil au primit licențe pentru a aduce din Ucraina aproape 70 mii tone de răsărită. Am prezis acest lucru două săptămâni în urmă și mă tem că nu este ultima decizie cu permisiunea importului”, scrie reprezentantul Forței Fermierilor, într-o postare pe Facebook.

Slusari afirmă că cei, care au distrus în toamna 2023 cu prețuri derizorii sute de fermierii autohtoni și oricum nu au făcut stocuri suficiente pentru fabricile de procesare, acum vor importa materia primă la prețuri mai scumpe de la traderi străini. „Cei de la ministerul agriculturii, care ar trebui să intervină cu mecanismul de licențiere încă în primăvară 2023 sincron cu România și Bulgaria și care au permis dezastru pe piața internă și falimentarea agricultorilor mici, azi au acceptat importul”.

„Nimeni nu-și asumă responsabilitate pentru un dezmăț de proporție și tragedia social-economică a miilor de oameni de la sate. Trans Oil și Vaja rămân stăpânii agriculturii și ministerului acesteia”, conchide reprezentantul Forței Fermierilor.

În septembrie 2023, prețurile achizițiilor la floarea soarelui au atins minimele din ultimii 5 ani, afectând în special fermierii mici, care au fost nevoiți să vândă producția la prețuri deficitar de scăzute.  A fost perioada când unii fermieri mici, care nu sunt plătitori de TVA , erau nevoiți să comercializeze răsărita sub 5 lei per kg. Prețul de cost al semințelor de floarea soarelui anul trecut în medie a fost de 7,3 lei

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău