Ucraina cere UE mai multe arme și se oferă să livreze europenilor gaze în locul rușilor

06 Sept. 2022, 05:15
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
06 Sept. 2022, 05:15 // Actual //  bani.md

Premierul ucrainean, Denîs Şmîhal, a îndemnat Uniunea Europeană luni, 5 septembrie, să livreze Kievului mai multe arme şi echipament, în timp ce a oferit ajutorul țării sale în problema livrărilor de gaz pentru a reduce dependenţa faţă de Rusia a blocului comunitar, informează Reuters.

”Avem nevoie de mai multe arme moderne, precum cele de apărare aeriană, apărare antirachetă şi apărare navală”, a declarat Şmîhal în faţa jurnaliştilor, după o reuniune a Consiliului de Asociere UE-Ucraina, la Bruxelles.

Premierul ucrainean a spus că ţara sa are nevoie, de asemenea, de avioane şi de mai multe vehicule blindate, în condiţiile în care nu sunt semne că Rusia vrea să oprească războiul pe care Moscova îl descrie drept ”operaţiune militară specială”.

În urmă cu o săptămână, după luni de atacuri puternice ale artileriei ruse în est, Ucraina a început mult aşteptata contraofensivă, cea mai mare după ce a alungat trupele ruse departe de capitala Kiev, în martie.

Astfel, Kievul a revendicat luni cel mai mare succes al său pe câmpul de luptă, afirmând că a capturat două oraşe în sud şi unul în estul Ucrainei, în timp ce pieţele europene au redeschis în cădere liberă după ce Rusia a anunţat că îşi menţine închis principalul său gazoduct spre Germania.

Şmîhal a dat de înţeles că Ucraina ar putea livra gaz UE, pentru a uşura o criză energetică ce a dus preţurile la niveluri record. ”Putem înlocui în mare măsură importurile ruse”, a spus Şmîhal. ”Noi avem în rezervele noastre de gaz 30 de miliarde de metri cubi şi noi putem oferi o parte dintre ele partenerilor noştri europeni, pentru a înlocui Federaţia Rusă pe piaţa instabilă”, a adăugat premierul ucrainean.

La rândul său, şeful diplomaţiei UE, Josep Borrell, a promis sprijinul continuu al blocului comunitar pentru Kiev, indiferent de ”orice ameninţare, orice şantaj” ce ar putea veni dinspre Rusia. ”Vom oferi sprijinul nostru politic, financiar, umanitar şi militar atât timp cât va fi nevoie”, a spus Borrell.

Realitatea Live

02 Iul. 2025, 09:54
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
02 Iul. 2025, 09:54 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Cele mai faimoase logouri din lume au pornit, adesea, de la idei croite pe fugă. Este și cazul „swoosh-ului” Nike, creat în 1971 de studenta Carolyn Davidson pentru doar 35 de dolari — un preț simbolic pentru o marcă ce avea să atingă, cinci decenii mai târziu, o capitalizare de aproape 2 trilioane de dolari.

Istoria a fost rememorată de PR-experta și fondatoarea BackDoorAgency, Iana Ziab­lina, care a subliniat cât de neașteptate pot fi scânteile de geniu. În plină criză de identitate, profesorul de contabilitate Phil Knight — pe atunci co-fondator al Blue Ribbon Sports, distribuitor al pantofilor japonezi Onitsuka Tiger — a realizat că parteneriatul cu furnizorul din Japonia se apropie de final. Soluția: lansarea unei linii proprii de încălțăminte sport, cu producție deja contractată într-o fabrică din Mexic, dar fără nume și fără logo.

Knight i-a cerut lui Davidson, studentă la design grafic, o idee „măcar acceptabilă” de simbol care să fie aplicat rapid pe cele 300 de perechi aflate pe banda de producție. Dintre câteva schițe, singura care a trezit interes a fost o bifă fluidă — interpretată fie ca aripa zeiței grecești Nike, fie ca un semn de validare. Entuziasmul a fost modest, însă constrângerile de timp au consfințit alegerea.

Numele Nike a venit la scurt timp, propus de angajatul Jeff Johnson, inspirat de un vis în care îi apăruse zeița victoriei.

Astăzi, „swoosh-ul” întruchipează viteză, victorie, mișcare continuă și spirit de aprobarea („bifa” universală). Carolyn Davidson a colaborat încă o perioadă ca freelancer, apoi a părăsit profesia. În 1983, compania i-a mulțumit oficial: i-a oferit un inel cu logo-ul și un pachet consistent de acțiuni, gest care i-a asigurat confortul financiar.

Ziab­lina notează că logouri legendare au avut adesea începuturi similare: Apple a simplificat obsesiv simbolul mușcat al mărului pentru a transmite accesibilitate, iar Rolling Stones au ales faimoasa limbă scoasă într-un spirit de rebeliune. Lecția, spune experta: „Uneori inspirația lovește într-un taxi, la o prelegere sau într-un moment de revoltă — iar acea scânteie poate construi o identitate de miliarde”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO