Care sunt principalele provocări ale Europei în supraviețuirea fără gazul rusesc

11 Sept. 2022, 05:10
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
11 Sept. 2022, 05:10 // Actual //  bani.md

Guvernele europene elaborează măsuri drastice pentru a reduce cererea de energie și pentru a supraviețui iernii fără gaze naturale din Rusia, ceea ce va fi o provocare uriașă. Bloomberg a analizat care vor fi cele mai mari provocări pentru statele europene pentru a-și reduce dependența de Rusia.

Prețurile la gaze au scăzut sub nivelurile record, dar rămân la niveluri amețitoare, iar problema provocată de oprirea activității industriale persistă.

Rusia a redus deja exporturile de gaze către Europa ca represalii la sancțiunile internaționale impuse de invazia sa în Ucraina, iar o acțiune recentă de oprire a fluxului vital al gazoductului Nord Stream către Germania a sporit presiunea asupra blocului comunitar.

Chiar și presupunând că domeniul reușește să reducă consumul de gaze cu 15%, există încă un mare semn de întrebare dacă sursele alternative de energie, inclusiv cele hidro și nucleare, vor umple golul lăsat de reducerile rusești. can. De asemenea, nu este clar dacă transporturile de gaze naturale lichefiate – un substitut major pentru livrările rusești – vor rămâne în abundență.

„Prețurile ridicate și distrugerea cererii rezultate ar putea însemna, în cele din urmă, că Europa va evita să rămână fără gaze”, a declarat într-o notă Catriona Lindsay, analist senior de prețuri la DB Group Europe. “Cu toate acestea, costul ar fi totuși astronomic”.

Bloomberg prezintă cinci lucruri la care trebuie țările europene să fie atente și care vor decide dacă Europa poate face față lunilor mai reci care vor urma.

Potrivit agenției de rating Fitch, în cazul în care reducerea de 15% este realizată, iar vremea este favorabilă, continentul ar putea face față acestei veri, chiar dacă se va ajunge la o întrerupere totală a gazelor rusești. Însă echilibrul dintre cerere și ofertă este o provocare pentru Germania, o putere economică, ale cărei rezerve de gaz se așteaptă să se reducă, ceea ce înseamnă că nu va exista aproape niciun tampon împotriva surprizelor, inclusiv a unui frig neobișnuit. „Marja de eroare se va restrânge”, a declarat Angelina Valavina, șefa departamentului EMEA pentru resurse naturale și mărfuri din cadrul Fitch.

Depozitele de stocare ale Germaniei sunt pline în proporție de aproximativ 87%, dar reducerile de gaze ale Rusiei reprezintă o amenințare serioasă pentru atingerea obiectivului de 95% până la începutul lunii noiembrie. Claus Müller, președintele Agenției federale de reglementare a rețelelor de energie, a avertizat luna trecută că, chiar și la acest nivel, fluxurile rusești cu zero ar acoperi doar 2 luni și jumătate din cerere.

Provocarea energetică

În timp ce industriile au redus consumul de gaze, cererea de combustibil pentru producerea de energie a fost mai mare decât se aștepta. Valurile de căldură și seceta au paralizat energia hidroelectrică în această vară, în timp ce apele fierbinți ale râurilor și o pană nucleară franceză au redus energia nucleară. Analiștii de la Rystad Energy au declarat într-o notă că echilibrul producției în Europa este „o provocare serioasă”, deoarece „nu există prea multă flexibilitate din alte surse”. El a precizat că vremea foarte rece și vântul slab ar putea duce la raționalizarea energiei și la pene de curent.

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 15:29
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 15:29 // Actual //  Ursu Victor

Transportul feroviar, care reprezintă 13,6% din structura totală a mărfurilor transportate, a marcat cele mai mari scăderi în perioada ianuarie-septembrie 2024. Potrivit datelor statistice, volumul mărfurilor transportate pe calea ferată a scăzut cu 32,9%, iar parcursul acestora a înregistrat o reducere și mai semnificativă, de 36,7%.

Această evoluție negativă reflectă dificultățile cu care se confruntă sectorul feroviar în contextul schimbărilor economice și al restructurărilor interne. Printre posibilele cauze ale declinului se numără scăderea cererii pentru transportul feroviar, concurența cu alte moduri de transport și provocările operaționale întâmpinate de „Calea Ferată din Moldova”.

CFM se confruntă cu grave probleme financiare, acumulând datorii salariale de aproximativ 150 milioane de lei. În ceea ce privește infrastructura, situația este alarmantă: din cele 139 de locomotive aflate în dotare, 134 și-au depășit durata de amortizare, iar peste 25% din infrastructura feroviară necesită reparații capitale. În următorii ani, circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar putea fi suspendată dacă nu se vor lua măsuri urgente.

În ultimul deceniu, CFM a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei, cauzate de scăderea continuă a numărului de pasageri, în special pe rutele internaționale, și a volumului de mărfuri transportate. Veniturile sunt în scădere constantă, iar costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane de euro.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală