Noua generație de trenuri care vrea să ia locul avioanelor. Cum arată și care vor fi prețurile

12 Sept. 2022, 09:53
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
12 Sept. 2022, 09:53 // Bani și Afaceri //  MD Bani

De la dormitoare confortabile la uși glisante, de la iluminare ambientală la scaune curbate, o nouă generație de trenuri de noapte concepute pentru a maximiza confortul și intimitatea pasagerilor sunt așteptate să fie pe căile ferate din Europa, începând de anul viitor.

NightJet, divizia de dormitoare a căii ferate naționale din Austria, ÖBB – considerată unul dintre pionierii mondiali în călătoriile cu trenul de noapte – a dezvăluit interiorul noilor sale vagoane, notează The Guardian.

Toți cei invitați la Viena pentru a le inspecta au spus că au potențialul de a da un nou impuls industriei, într-un moment al provocărilor uriașe, cum ar fi criza energetică sau schimbările climatice.

Designul vagoanelor se concentrează pe dorințele pasagerilor pentru mai multă intimitate și siguranță, inclusiv cabine asemănătoare coconului cu uși care se pot încuia pentru călătorii individuali și obloane glisante între poduri la nivelul capului pentru a permite conversația între cabină atunci când se dorește.

Alte facilități moderne includ conexiune wireless gratuită, puncte de alimentare, iluminare reglabilă și zone de relaxare.

Trenurile ar urma să călătorească în orașe precum Viena, Budapesta, Berlin, Milano, Roma sau Zurich.

Primele 33 astfel de trenuri, în care OBB a investit 700 de milioane de euro, vor fi lansate vara viitoare, compania estimând că întreaga flotă va fi gata până în 2025.

Fiecare tren are șapte vagoane, inclusiv două vagoane cu scaune, două vagoane de dormit cu compartimente pentru două persoane și trei vagoane cu dormitoare cu apartamente pentru patru persoane, precum și mini cabine pentru călătorii individuali. De asemenea, vagoanele vor oferi accesibilitate pentru scaune cu rotile.

De asemenea, un tren are capacitatea de a transporta 254 de pasageri, mai mare decât capacitatea majorității avioanelor pe distanțe scurte și va putea călători cu până la 230 km/oră.

NightJet a promis că prețurile sale vor fi competitive cu cele ale companiilor aeriene, cu bilete de vagon de dormit disponibile între 50 și 100 de euro.

Realitatea Live

02 Mai 2024, 17:56
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
02 Mai 2024, 17:56 // Actual //  Lupu Eduard

Restricțiile de călătorie pentru cetățenii ruși se înmulțesc, care sunt deja lipsiți de zboruri directe către Europa și de posibilitatea de a obține o viză pentru majoritatea țărilor din spațiul Schengen, scrie The Moscow Times.

Miercuri, 1 mai, Trezoreria SUA a impus sancțiuni împotriva companiei aeriene Pobeda Airlines, cea mai mare companie aeriană low-cost din Rusia, care a transportat anul trecut 13 milioane de pasageri.

Compania, deținută 100% de Aeroflot, este inclusă în lista SDN – cea mai strictă dintre listele de sancțiuni, fiind inclusă în care înseamnă blocarea tuturor activelor și interzicerea oricăror operațiuni. Drept urmare, Pobeda poate avea probleme cu zborurile internaționale, avertizează Vasily Karpunin, șeful de analiză la Alfa Investments.

În prezent, Pobeda zboară în țările fostei URSS, precum și în Turcia și Emiratele Arabe Unite. Printre destinațiile sale se numără Abu Dhabi și Antalya, o mecca a turismului rusesc, vizitată de 3,5 milioane de ruși anul trecut.

Noul val de sancțiuni americane, care, pe lângă Pobeda, mai include aproape 300 de cetățeni și companii, va crea dificultăți rușilor „la nivel de zi cu zi”, sunt de acord analiștii MMI: a fi inclus în lista SDN „ar putea avea un impact negativ. pe traseele străine” Pobeda .

Zborurile companiei către Turcia și Emiratele Arabe Unite și țările din fosta URSS pot fi limitate – iar aceasta reprezintă aproximativ 15% din toate zborurile Pobeda, scriu analiştii Sberbank CIB. „Zborurile internaționale ale Pobeda vor înlocui probabil Aeroflot și Rossiya Airlines, iar Pobeda ar putea crește ponderea zborurilor interne ca compensație”, cred ei.

Sancțiunile împotriva Pobeda vor intra oficial în vigoare pe 30 iulie – înainte de această dată, Ministerul de Finanțe al SUA permite finalizarea tuturor operațiunilor cu transportatorul. Până acum, compania operează toate zborurile conform planificării, notează Asociația Rusă a Turoperatorilor (ATOR), citând o sursă din cercurile aviatice.

Pobeda a devenit prima companie aeriană rusă care a căzut sub sancțiunile de blocare ale SUA. De exemplu, Aeroflot se află doar pe lista de sancțiuni a Ministerului Comerțului, care îi interzice să importe direct tehnologie americană.

Încălcarea restricțiilor tehnologice a devenit baza sancțiunilor împotriva lui Pobeda, după cum reiese din explicațiile Departamentului de Stat. Potrivit datelor americane, compania a achiziționat și a transportat doar anul trecut piese de schimb pentru avioane în valoare de un milion de dolari, iar în ianuarie 2024 a participat la transportul componentelor de aeronave din India cu ajutorul Iranian Mahan Air.

La sfârșitul anului trecut, Pobeda a raportat un profit record în istoria sa de 21,3 miliarde de ruble. Compania a avut rezultate pozitive, spre deosebire de Aeroflot, care a rămas neprofitabilă pentru al cincilea an consecutiv. Anul trecut a pierdut 14 miliarde de ruble și totalul acumulat pentru 2020-2023. – peste 200 de miliarde.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău