Noua generație de trenuri care vrea să ia locul avioanelor. Cum arată și care vor fi prețurile

12 Sept. 2022, 09:53
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
12 Sept. 2022, 09:53 // Bani și Afaceri //  MD Bani

De la dormitoare confortabile la uși glisante, de la iluminare ambientală la scaune curbate, o nouă generație de trenuri de noapte concepute pentru a maximiza confortul și intimitatea pasagerilor sunt așteptate să fie pe căile ferate din Europa, începând de anul viitor.

NightJet, divizia de dormitoare a căii ferate naționale din Austria, ÖBB – considerată unul dintre pionierii mondiali în călătoriile cu trenul de noapte – a dezvăluit interiorul noilor sale vagoane, notează The Guardian.

Toți cei invitați la Viena pentru a le inspecta au spus că au potențialul de a da un nou impuls industriei, într-un moment al provocărilor uriașe, cum ar fi criza energetică sau schimbările climatice.

Designul vagoanelor se concentrează pe dorințele pasagerilor pentru mai multă intimitate și siguranță, inclusiv cabine asemănătoare coconului cu uși care se pot încuia pentru călătorii individuali și obloane glisante între poduri la nivelul capului pentru a permite conversația între cabină atunci când se dorește.

Alte facilități moderne includ conexiune wireless gratuită, puncte de alimentare, iluminare reglabilă și zone de relaxare.

Trenurile ar urma să călătorească în orașe precum Viena, Budapesta, Berlin, Milano, Roma sau Zurich.

Primele 33 astfel de trenuri, în care OBB a investit 700 de milioane de euro, vor fi lansate vara viitoare, compania estimând că întreaga flotă va fi gata până în 2025.

Fiecare tren are șapte vagoane, inclusiv două vagoane cu scaune, două vagoane de dormit cu compartimente pentru două persoane și trei vagoane cu dormitoare cu apartamente pentru patru persoane, precum și mini cabine pentru călătorii individuali. De asemenea, vagoanele vor oferi accesibilitate pentru scaune cu rotile.

De asemenea, un tren are capacitatea de a transporta 254 de pasageri, mai mare decât capacitatea majorității avioanelor pe distanțe scurte și va putea călători cu până la 230 km/oră.

NightJet a promis că prețurile sale vor fi competitive cu cele ale companiilor aeriene, cu bilete de vagon de dormit disponibile între 50 și 100 de euro.

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 12:32
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 12:32 // Actual //  Ursu Victor

Deși sistemul bancar din Republica Moldova oferă dobânzi competitive, 90% din creditele noi accesate de agenții economici sunt destinate să acopere datoriile anterioare, iar doar 10% reprezintă finanțări noi. Mai mult, valoarea acestora este semnificativ mai mică decât depozitele bancare ale acestora, ceea ce indică o problemă economică profundă.

În cadrul emisiunii „Analize economice cu Veaceslav Ioniță”, expertul în politici economice a explicat că agenții economici au mai multe depozite decât credite, ceea ce este un semnal îngrijorător pentru economia țării. „Acest fenomen nu a mai fost înregistrat vreodată și reflectă o temere profundă a mediului de afaceri față de investiții”, a declarat Ioniță.

Analizând evoluția creditelor accesate, expertul a menționat că, deși volumul acestora a crescut semnificativ în ultimii ani, creditarea reală a fost extrem de scăzută. Astfel, din 2020 până în prezent, agenții economici au luat credite noi de 157,5 miliarde de lei, dar au întors datoriile vechi în valoare de 141,3 miliarde de lei, ceea ce face ca creditarea reală să fie de doar 16,2 miliarde de lei.

În ceea ce privește creditarea netă, Ioniță a subliniat faptul că în 2024, în primele trei trimestre, agenții economici au efectuat depozite bancare de 2,8 miliarde de lei, ceea ce a făcut ca creditarea netă să devină negativă, adică agenții economici au depozitat mai mulți bani în bănci decât au luat sub formă de credite.

„Această tendință de creditare netă negativă a persistat în 12 trimestre consecutive din 2020 până în prezent, ceea ce reflectă o fragilitate a mediului de afaceri și o lipsă de încredere în economia locală”, a adăugat expertul.

Veaceslav Ioniță a subliniat că acest fenomen este un semn clar al unei economii vulnerabile, în care agenții economici nu sunt dispuși să facă investiții, iar acest lucru se reflectă în creditarea netă scăzută și volumul în creștere al depozitelor bancare. În acest context, Ioniță a avansat prognoza că este nevoie de cel puțin zece ani pentru ca economia Moldovei să se restabilească la nivelul înregistrat înainte de criza bancară din 2014.

„În ciuda creșterii creditării, situația nu va începe să se îmbunătățească semnificativ până când creditarea netă nu va deveni pozitivă, ceea ce poate să se întâmple abia în 2025, dar cu o tendință clară de însănătoșire a economiei”, a concluzionat Ioniță.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău