Câțiva antreprenori din Moldova au rupt gura târgului în București! Au făcut un restaurant complet automatizat

29 Sept. 2022, 17:49
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
29 Sept. 2022, 17:49 // Actual //  Lupu Eduard

Bob Concierge, compania care a dezvoltat de la zero un dispozitiv automatizat de vânzare de produse şi servicii pentru scările din complexele rezidenţiale, acum pune pe harta Bucureştiului un restaurant complet automatizat. Soluţia Bob Bistro constă într-o serie de dispozitive inteligente tip frigider, echipate cu inteligenţă artificială şi cu o tehnologie Grab & Go cu sute de senzori.

„Credem cu tărie că viitorul aparţine lumii Internet of Things, unde aplicaţiile software sunt completate de aplicaţii hardware, şi am dezvoltat această nouă soluţie Bob Bistro, pentru a ajuta operatorii din HoReCa cu reducerea costurilor atât de de ​​logistică, cât şi pentru forţa de muncă, acestea afectând serios profitul companiilor ce fac afaceri cu produse alimentare”, a spus Mihail Gîrneţ, CEO-ul companiei Bobnet RO. Alături de el în business mai sunt administratori Victor Popuşoi şi Adrian Golomoz, care sunt implicaţi şi în alte businessuri, conform Confidas.ro, platformă de analiză financiară a companiilor, citat de businessmagazin.ro.

Prin tehnologia Grab & Go utilizatorul înregistrat în aplicaţia mobilă poate accesa meniurile oferite de restaurantele automatizate Bob Bistro. Odată cumpărat din aplicaţie, meniul poate fi încălzit pe loc cu ajutorul cuptorului încorporat şi servit ulterior la mesele special amenajate. Suma pentru costul acestora va fi retrasă automat din contul utilizatorului.

Proiectul Bob Concierge este primul în lume de acest gen, fiind bazat pe tehnologii de tip Internet of Things, folosind inteligenţă artificială pentru asigura un lanţ integrat complet de business, de la logistică la comercializare. Restaurantul automatizat a fost lansat în premieră la Bucharest Food Expo, cea mai mare expoziţie dedicată industriei alimentare din România, ce are loc în perioada 29 septembrie – 02 octombrie 2022 la Romaero Băneasa, în Bucureşti.

„Soluţia noastră este completă, se oferă la cheie şi asigura întregul lanţ de procese operaţionale, inclusiv partea de logistică, aprovizionare, vânzări şi servicii post-vânzare. Restaurantul Bob Bistro poate fi implementat şi operat de companii din diferite domenii, atât furnizori HoReCa, cât şi orice instituţie care are nevoie de organizarea servirii meselor”, a adăugat Mihail Girnet.

El consideră că printre avantajele noului sistem de servire a meselor, se numără reducerea risipei de alimente, un control mai bun asupra calităţii şi prospeţimii mâncării, programul non-stop şi costurile reduse de mentenanţă şi cu personalul.

Startup-ul Bob Concierge a innovat retailul de proximitate, introducând pe piaţa din România soluţii de comercializare complet automatizate direct în complexele rezidenţiale. La finalul anului trecut automatele Bob Concierge erau utilizate de circa 14.000 de clienţi, comparativ cu 5.000 la începutul anului. În decembrie 2021, reprezentanţii companiei estimau o cifră de afaceri de un milion de euro pentru anul în curs.

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău