Regele Charles al III-lea și Camilla nu vor să locuiască la Palatul Buckingham: Nu este potrivit cu lumea modernă

18 Oct. 2022, 19:15
 // Categoria: Slider // Autor:  MD Bani
18 Oct. 2022, 19:15 // Slider //  MD Bani

Noul monarh al Marii Britanii, regele Charles al III-lea, îşi va împărţi timpul între Clarence House, unde locuieşte din 2003, Castelul Windsor şi Sandringham House din Norfolk. Potrivit presei internaționale, el nu vrea să locuiască în Palatul Buckingham.

Viaţa lui Charles al III-lea s-a schimbat pentru totdeauna după moartea reginei Elisabeta, pe 8 septembrie. În vârstă de 73 de ani, Charles a urcat pe tronul Marii Britanii după moartea mamei sale şi una dintre primele sale decizii a fost să refuze să se mute la Palatul Buckingham, care a servit drept reşedinţă reginei Elisabeta.

Din 2003, Charles şi soţia sa Camilla, Regina Consort, locuiesc la Clarence House. Potrivit unei surse care a vorbit cu ziarul britanic „The Sunday Times” , Charles nu vrea să se mute la Palatul Buckingham pentru că nu este „potrivit cu lumea modernă” .

Charles şi Camilla vor petrece trei zile pe săptămână la reşedinţa lor principală, Clarence House, care se află la doar 400 de metri de Palatul Buckingham, celelalte două la Castelul Windsor şi weekendul la Sandringham House, în Norfolk.

Această din urmă moşie se află la aproximativ trei ore la nord-est de Londra şi este locul în care regina Elisabeta îşi petrecea sărbătorile de Crăciun, un obicei pe care l-a moştenit de la tatăl ei, care a murit acolo.

Nu se ştie încă dacă Charles va urma această tradiţie de Crăciun şi nici nu este clar dacă îşi va petrece verile la Castelul Balmoral din Scoţia, aşa cum obişnuia mama sa. Charles şi Camilla au o altă reşedinţă de familie. Aceasta este Highgrove House, o casă de ţară idilică din Gloucestershire. Charles a cumpărat casa în 1980 şi de atunci petrece mult timp îngrijindu-şi grădinile.

Potrivit aceleiaşi surse, Charles nu are o relaţie specială cu Palatul Buckingham şi consideră că „întreţinerea acestuia, atât din punct de vedere al costurilor, cât şi al mediului, nu este sustenabilă” . Deşi noul monarh nu vrea să locuiască în palat, va trebui să conducă treburile de stat de acolo.

Renovare la Palatul Buckingham

În plus, Palatul Buckingham se află în mijlocul unui proiect de renovare mult întârziat, care nu este de aşteptat să fie finalizat înainte de 2027. Renovările vor costa contribuabilii britanici 369 de milioane de lire sterline (423 de milioane de dolari), o sumă care a crescut vertiginos de când au început lucrările în 2015.

Aceasta este prima lucrare majoră efectuată la palat după cel de-al Doilea Război Mondial, ceea ce înseamnă că toate cablurile şi sistemele de încălzire trebuie înlocuite.

În 2021, ziarul a raportat că Charles – pe atunci Prinţul Charles – plănuia să deschidă publicului palatele regale când va deveni rege şi să transforme spaţiile private în spaţii publice.

Realitatea Live

28 Apr. 2024, 19:09
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
28 Apr. 2024, 19:09 // Actual //  Lupu Eduard

Specialiştii au stabilit că aeroportul din judeţul Galaţi va avea o suprafaţă de 250 de hectare, la care se va adăuga o zonă rezervată pentru investiţii publice de aproximativ 115 hectare.

„Am reuşit, după multe luni de negocieri şi multe drumuri la Bucureşti, să trecem de o etapă foarte importantă, şi anume obţinerea acordului de la ROMATSA, de delimitare a spaţiului aerian al aeroportului. Nu a fost uşor, nu a fost simplu, însă am reuşit să deblocăm cea mai complicată parte din acest moment, astfel încât să putem continua studiile şi expertizele, aeroportul urmând să fie construit pe un teren aflat între Braniştea, Slobozia Conachi şi Tudor Vladimirescu. Este un proiect extrem de important, aşteptat de milioane de oameni din Galaţi, Brăila, Vrancea şi Bârlad, precum şi din zona raionului Cahul. Cert este că aeroportul nu a fost uitat sau abandonat. Mergem înainte şi lucrăm intens”, a anunţat preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi, Costel Fotea.

Autorităţile au mai anunţat că aeroportul va prelua din identitatea oraşului, prin amenajarea unei zone de promenadă asemănătoare cu Faleza Dunării din Galaţi. Aeroportul va fi construit după un concept ecologic, cu multă vegetaţie pe faţade şi la interior, şi cu tehnologii de ultimă generaţie, pentru un consum redus şi emisii poluante cât mai scăzute. Totodată, va fi singurul aeroport din România cu un spaţiu expoziţional, în care pasagerii vor putea admira diferite expoziţii şi vor putea participa la o multitudine de evenimente culturale.

Conform proiectului, Aeroportul Internaţional Galaţi-Brăila este prevăzut cu un terminal de pasageri, cu o suprafaţă desfăşurată de 28.500 de mp, şi un terminal cargo, cu o suprafaţă de aproximativ 5.500 de mp. Pentru eficienţă maximă, turnul de control va fi unul integrat în cadrul terminalului de pasageri, care va avea 9 porţi de îmbarcare. Pista de decolare şi aterizare va avea o lungime de 3.500 de metri, la fel ca aeroporturile din Otopeni, Timişoara şi Constanţa.

„Practic, pe această pistă vor putea decola şi ateriza toate tipurile de avioane comerciale. Am finalizat deja o parte din studiile necesare, lucrăm la altele, unele necesitând multe luni de colectare a datelor şi de analiză a lor, iar în paralel analizăm toate sursele de finanţare, astfel încât după finalizarea studiului de fezabilitate să putem demara licitaţia pentru construirea aeroportului. Lucrăm în echipă, alături de colegii de la Consiliul Judeţean Brăila, astfel încât acest important obiectiv de investiţii, care ar dezvolta major întreaga zonă, să devină realitate”, a precizat Costel Fotea, preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi.

Specialiştii au inclus în proiect numeroase echipamente, sisteme şi instalaţii precum panouri fotovoltaice, instalaţii inteligente de iluminat, staţii de încărcare a autoturismelor electrice, sistem de supraveghere şi analiză video pe bază de inteligenţă artificială (detecţia bagajelor abandonate sau a vehiculelor care se deplasează în sens greşit), sistem de supraveghere a pistei (detectare prezenţă umană sau vehicul), echipament de ultimă generaţie de scanare a bagajelor de cabină (va permite păstrarea în bagaj a laptop-urilor), porţi automate de verificare a cărţilor de îmbarcare şi sistem de automatizare a zonei tehnice”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău