Cu o interdicţie la orizont, navele ruseşti întorc pânzele spre Asia, dar clienţii nu par aşa generoşi ca cei europeni

15 Nov. 2022, 12:41
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
15 Nov. 2022, 12:41 // Actual //  Lupu Eduard

Devierea exporturilor de ţiţei din Rusia către Asia se intensifică, cu volume record de petroliere care se îndreaptă acum spre porturile din regiune. Nevoia de a face această schimbare devine tot mai acută pentru Moscolva, deoarece se profilează o interdicţie asupra importurilor maritime în Europa, care era anterior principala piaţă de export a Rusiei.

Cu o interdiţie la orizont în Europa. Navele ruseşti „întorc pânzele” spre Asia, dar Moscova pare să aibă o mare problemă: clienţii asiatici nu par aşa generoşi ca cei europeni

Două treimi din ţiţeiul încărcat pe petrolierele din porturile ruseşti se îndreaptă acum spre Asia. În comparaţie cu mai puţin de două cincimi în săptămânile de dinainte ca Vladimir Putin să ordone trupelor sale să intre în Ucraina. China şi India sunt acum locurile unde petrolul rusesc ajunge, alături de Sri Lanka şi Emiratele Arabe Unite cu volume mai mici, potrivit cifrelor analizare de Bloomberg.

Sancţiunile impuse de UE, care vor opri aproape toate livrările de ţiţei pe cale maritimă din Rusia către membrii blocului, vor intra în vigoare peste doar trei săptămâni. De asemenea, măsurile vor interzice petrolierelor europene să transporte ţiţei rusesc şi vor interzice furnizarea de servicii de asigurare, brokeraj, finanţare şi alte servicii. Vor exista excepţii pentru navele care transportă încărcături achiziţionate la un preţ mai mic decât un plafon care urmează să fie convenit.

Regatul Unit a urmat exemplul UE, interzicând companiilor sale să furnizeze astfel de servicii navelor. Această măsură, ca şi sancţiunile UE, va intra în vigoare la 5 decembrie.

Totalul încărcăturilor expediate din Rusia a scăzut la 2,9 milioane de barili pe zi, minimul ultimelor trei săptămâni. Acest lucru a contribuit la scăderea veniturilor Kremlinului din comerţul cu petrol la cel mai mic nivel de la începutul lunii ianuarie.

Livrările către clienţii asiatici ai Rusiei, plus cele de pe navele care nu indică o destinaţie finală, care ajung de obicei fie în India, fie în China, au crescut vertiginos de la 11 noiembrie. Volumul de ţiţei care se îndreaptă spre Asia a atins 2,01 milioane de barili pe zi pe o medie de patru săptămâni, la care se adaugă 76.000 de barili pe zi pe petroliere al căror punct de descărcare nu este clar. Cifra combinată a stabilit un nou maxim pentru acest an.

Totuşi, chiar dacă Moscova pare că pe termen scurt a găsit unde să vândă petrolul, veştile pentru Kremlin nu sunt prea bune. Veniturile din taxele de export de ţiţei au scăzut cu 31 de milioane de dolari, la 118 milioane de dolari, de la 11 noiembrie, iar venitul mediu pe patru săptămâni a scăzut şi el, cu 4 milioane de dolari, la 130 de milioane de dolari.

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău