Suma record plătită de Facebook pentru a stinge procesul în cazul Cambridge Analytica

24 Dec. 2022, 06:00
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
24 Dec. 2022, 06:00 // Actual //  Lupu Eduard

Firma mamă a Facebook, Meta, a acceptat să plătească 725 de milioane de dolari (683 de milioane de euro) în schimbul închiderii amiabile a unui proces – ”class action” – lansat în 2018 de către utilizatori Facebook în scandalul Cambridge Analytica, transmite AFP.

Potrivit avocaţilor reclamanţilor, suma propusă este ”cea mai importantă obţinută vreodată în cadrul unui recurs colectiv american” în domeniul confidenţialităţii datelor.

Meta nu a plătit niciodată o sumă atât de mare pentru a soluţiona o acţiune în justiţie împotriva grupului.

În schimbul acestei sume istorice, societatea lui Mark Zuckerberg nu a recunoscut nicio infracţiune.

Gigantul american anunţă într-un comunicat de presă că acest acord are loc ”în interesul cel mai bun al comunităţii noastre şi acţionarilor noştri”.

Imobiliare Bucuresti fara comision agentie de la 37.950 Euro
Această înţelegere este necesar să fie aprobată de către un judecător în instanţă.

Societatea Cambridge Analytica – închisă între timp – este acuzată de faptul că a exploatat – fără acordul acestora – datele a 87 de milioane de utilizatori Facebook.

Aceste informaţii au fost folosite în vederea elaborării profilului psihologic al alegătorilor, în cadrul campaniei electroale din 2016, şi în vederea orientării voturilor în favoarea lui Donald Trump.

Gigantul american a plătit miliarde de dolari cu scopul de a stinge scandalul Cambridge Analytica – cel mai important din istoria sa.
În iulie 2019, autorităţile din domeniul concurenţei americane au amendat Facebook cu cinci miliarde de dolari pentru că şi-a ”înşelat” utilizatorii.

Grupul a semnat o înţelegere, în valoare de 100 de milioane de dolari, cu Securities and Exchange Commission (SEC), din cauză că le-a ascuns infromaţii investitorilor săi.

Alte proceduri judiciare cu privire la acest scandal – în statele Delaware şi Washington DC – sunt în continuare pe rol.

De la izbucnirea scandalului, reţeaua de socializare şi-a modificat politica privind protecţia vieţii private.

Gigantul american a suprimat acesul la datele utilizatorilor al câtorva mii de aplicaţii, suspectate de faptul că abuzau de ele.

Meta le-a facilitat navigatorilor pe Internet calibrarea restricţiilor în privinţa împărtăşirii informaţiilor personale.

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău