Gata, Germania a cedat! Putin nu mai are ce face

25 Ian. 2023, 04:46
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
25 Ian. 2023, 04:46 // Actual //  bani.md

Germania a decis să trimită Ucrainei tancuri Leopard 2 după ce a fost criticată dur pentru refuzul de a furniza armament greu autorităților de la Kiev. Pentru început vor fi livrate 17 blindate.

Cancelarul german Olaf Scholz a decis să trimită Ucrainei tancuri Leopard 2 şi să permită altor ţări, cum ar fi Polonia, reexportul către Kiev al acestor blindate, a scris marți revista Der Spiegel.

Sprijin important

Potrivit sursei citate, la Kiev va ajunge în primă fază o companie de tancuri Leopard 2 A6 din stocurile armatei germane (17 blindate), dar că şi alte ţări aliate, de exemplu cele scandinave, intenţionează să procedeze similar cu Germania și să livreze tancuri Ucrainei.

Un purtător de cuvânt al guvernului de la Berlin a refuzat însă să comenteze informaţia, dar nu a negat-o. Nici reprezentanții Ministerul Apărării nu au vrut să confirme informațiile publicate de presa germană.

Tancurile de fabricaţie germană Leopard 2 ar putea schimba cursul războiului pentru Ucraina, consideră unii experţi, deoarece sunt uşor de întreţinut şi sunt proiectate special pentru a concura cu tancurile ruseşti T-90, care sunt folosite în actuala invazie.

Critici dure

Decizia cancelarul Olaf Scholz vine după ce Germania a fost intens criticată pentru că a refuzat în repetate rânduri să livreze tancuri Ucrainei. Polonia a calificat sâmbătă ca inacceptabil refuzul autorităților de la Berlin.

„Atitudinea Germaniei este inacceptabilă. A trecut aproape un an de când a început războiul. În fiecare zi mor oameni nevinovați. Bombele rusești fac ravagii în orașele ucrainene. Obiectele civile sunt atacate, femeile și copiii sunt uciși”, a declarat premierul Mateusz Morawiecki pentru agenția PAP.

Mihailo Podoliak, consilier al preşedintelui ucrainean Volodimir Zelenskia declarat tot sâmbătă că „nehotărârea” Occidentului în ceea ce priveşte trimiterea de arme suplimentare în ţara sa ucide şi mai mulţi ucraineni

„Un comentariu după indecizia internaţională…. Veţi ajuta oricum Ucraina cu armele necesare şi veţi realiza că nu există altă soluţie pentru a pune capăt războiului decât înfrângerea Rusiei. Dar nehotărârea din prezent ne omoară şi mai mulţi oameni. Fiecare zi de întârziere înseamnă moartea ucrainenilor. Gândiţi-vă mai repede!”, a scris Mihailo Podoliak într-un mesaj postat pe Twitter.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

Realitatea Live

25 Dec. 2025, 10:45
 // Categoria: Actual // Autor:  Grîu Tatiana
25 Dec. 2025, 10:45 // Actual //  Grîu Tatiana

Un tunel feroviar uriaș urmează să fie săpat prin Munții Alpi pentru a lega direct Franța și Italia, proiectul fiind considerat cel mai ambițios de acest tip din Europa. Viitorul tunel, cu o lungime de 57,5 kilometri, va conecta orașele Lyon și Torino și va deveni, la finalizare, cel mai lung tunel feroviar din lume, depășind Tunelul Gotthard din Elveția.

Construcția face parte din proiectul liniei feroviare de mare viteză Torino–Lyon și are drept scop reducerea semnificativă a timpului de călătorie dintre cele două orașe. În prezent, drumul cu trenul durează aproape patru ore și presupune traversarea pasului Mont Cenis, la altitudini de circa 1.300 de metri, unde sunt necesare mai multe locomotive pentru a tracta garniturile prin tunelul Fréjus, considerat depășit din punct de vedere al standardelor de siguranță. Noul tunel va permite trenurilor să circule direct prin masivul montan, reducând durata călătoriei cu aproximativ două ore.

Cunoscut sub denumirea de Tunelul de bază Mont d’Ambin, acesta va avea puncte de acces în Valea Susei, în regiunea Piemont, și în Maurienne, în Savoia. Proiectul va facilita și transportul de marfă, permițând trenurilor să transporte încărcături mai grele și să circule cu o viteză medie de aproximativ 100 km/h între cele două țări.

Autoritățile estimează că noua infrastructură va contribui la reducerea poluării, prin scăderea traficului aerian și rutier, în special a transportului de mărfuri realizat cu camioane. Trenul ar urma să devină principala opțiune pentru deplasările dintre Franța și Italia pe acest coridor.

Lucrările sunt extrem de complexe, întrucât tunelul va avea, în cea mai adâncă secțiune, peste 2.200 de metri de munte deasupra sa. Potrivit coordonatorilor proiectului, traseul traversează nu mai puțin de 14 tipuri diferite de teren, de la sol afânat pe partea franceză până la formațiuni de roci variate pe teritoriul Italiei.

Costul total al liniei feroviare de mare viteză Torino–Lyon, cu o lungime de aproximativ 270 de kilometri, este estimat la 25 de miliarde de euro, tunelul de sub Alpi reprezentând cea mai mare parte a investiției. Franța și Italia au ajuns la un acord pentru realizarea proiectului în 2016, iar în prezent toate tunelurile de acces sunt finalizate. Tunelul internațional, considerat cea mai dificilă etapă, este în construcție, iar finalizarea sa este preconizată pentru anul 2033.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII