Grupul de presă REALITATEA la „Fabricat în Moldova”: Cum promovăm produsele autohtone în media. Trucuri de PR

04 Feb. 2023, 15:38
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
04 Feb. 2023, 15:38 // Actual //  MD Bani

Directoarea executivă a Grupului de presă REALITATEA, Otilia Cotruța, a pregătit un atelier informativ pentru antreprenorii prezenți la „Fabricat în Moldova”, ediția XX.

La Moldexpo Otilia Cotruța care vorbit mediului de afaceri și vizitatorilor despre cum să promovezi produsele autohtone în media ca să fii apreciat și recunoscut.

Otilia Cotruța a mai vorbit și despre care sunt instrumentele practice pentru strategii de PR de succes.

„Oferă exclusivitate, valoare extra și nu uita de valorile personale. Nu este neapărat să urmăm trendurile de pe TikTok, este obligatoriu să comunicăm exact așa cum dorim să fim recunoscuți și asociați… Pentru ca oamenii să vorbească despre tine, despre compania sau despre produsul tău, trebuie să comunici eficient cu mass-media. Aplicarea unor elemente de bază PR, cunoașterea modului de a gestiona mass-media, evidențierea mesajului tău și a-l remarca sunt toți pași cheie în orice campanie de PR. Începeți procesul de construire a relațiilor pozitive cu redacțiile, jurnaliștii și instituțiile de știri. Acest lucru va ajuta la atragerea atenției asupra mărcii și va încuraja mass-media să promoveze compania gratuit… Expozițiile și evenimentele tematice sunt o oportunitate de a atrage atenția asupra unei afaceri, de a promova noi produse sau servicii și de a aduce informații clienților țintă. PR-ul este o șansă reală de a risipi toate îndoielile clienților și de a le consolida încrederea”, a declarat Otilia Cotruța.

Amintim că circa 350 de companii își vor expune și vinde produsele la expoziția „Fabricat în Moldova” 2023.

Expoziția este organizată în parteneriat cu Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului (ODA). În acest an, spațiul dedicat agenților economici va fi de 3 000 metri pătrați. La eveniment vor participa mai multe delegații străine din țări precum: România, Italia, Spania, Japonia, Croația, Bosnia și Herțegovina, Belgia, Ucraina și Polonia.

Noutatea expoziției din acest an este organizarea unui forum dedicat vinificației. Camera de Comerț și Industrie speră că numărul vizitatorilor va ajunge la 50 000 – 60 000. De asemenea, pe perioada expoziției vor vi organizate mai multe ateliere informative pentru participanți printre care ateliere dedicate antreprenoriatului social și învățământului dual.

Expoziția „Fabricat în Moldova” va fi organizată în perioada 1-5 februarie în incinta Centrului Expozițional „MOLDEXPO”.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII